La Dolce Vita + 1 date = 200 days celebration.

Vilken dag, haha! En bra sådan och jag vet att jag är på väg tillbaka dessutom:) För en vecka sedan när jag vaknade upp, då jag tom hade ledig dag hade jag bara ångest och var allmänt depp. Idag vaknade jag minsann med andra feelings. Idag är egentligen min lediga dag, men ställde upp och jobbade några timmar nu ikväll, så blir ingen ledig dag denna veckan, men två halva lediga iaf! Jag kan i alla fall säga nu att jag är ur min svacka! Utan tvekan kan jag skriva det, och det känns grymt bra.

Idag är det 200 dagar sedan jag lämnade Sverige. 200? Menas det att jag vart i USA i 200 dagar? apparently! Det är ofattbart. 365 dagar på året, det innebär att jag vart här mer än 50% av tiden. Wow!
Hur firade jag denna speciella dag? Jo, här ska ni får höra..
Började med en sovmorgon till kl 10 tills klockan ringde och som vanligt ville jag fortsätta sova, men icke! Förresten vaknade riktigt tidigt imorse av att jag bara ville slå ner gubben utanför mitt fönster som var på vääldigt bra humör och visslade och lät som en hel jäkla symfoni. Seriöst? Han slutade aldrig och när jag var nere kl 11 och gjorde frukost hör jag honom fortfarande vissla, haha!
Gick upp kollade mailen, åt frukost, gjorde mig iordning och körde förbi posten och mailade lite saker här och var, sen raka vägen till Santa Monica. Vet inte om jag är konstig men jag kan nästan längta tills jag får sätta mig i bilen och köra dit. Absolut den bästa egentiden du kan få! Körandes på freewayen med skinande sol (oftast), grymma låtar på högsta volym, sjunger och dansar samtidigt som jag dagdrömmer om allt mellan himmel och jord. Jag älskar de stunderna!!!
Salsan var så grymt kul idag, som alltid, men extra kul idag. Kom en gubbe och tog massa kort också som ska upp på lärarens kampanj och Facebook. Uhh, inga bootie pics hoppas ja! Läraren är så sjukt grym verkligen, hon kör hela lektionen på 2 tim på fri hand. Inga förberedelser, anteckningar, hon bara kör i 110 i 2 tim utan knappt några stopp. Då är man grym! Hon bara kör lite och helt plötsligt har man en hel kombination. Grymt!!
Sådan skillnad mot att dansa här än i skolan, för det första vet man att läraren inte bedömmer och betygsätter allt man gör och här blir man sedd på ett annat sätt. Som alltid innan med amerikanarna, de berömmer mer och säger vad det tycker! När det gäller dans blir man så mycket mer taggad.
Ja en grym lektion:)

SKyndade hem, dushade och vidare till La Dolce VIta Hair Salon. De va på tiden! Visste inget om denna salongen men wow va grym. Hon analyserade mitt hår i typ 15 min, vad jag hade för hårtyp, vad jag behövde och inte behövde, hur hon skulle klippa, vad hon skulle använda, hur jag ville, hur jag brukade göra och gud vet allt vad det var. Kändes riktigt proffsig så redan där kände jag mig lugn!
Haha, när hon började klippa så bara:
-Wow, du har verkligen mycket hår, det tar ju aldrig slut, haha! Trodde inte det var så mycket..
- Eh, jo jag vet!

Sen mumlar hon lite för sig själv, wow, oh yeah, much better, mm...Hon var helt inne i klippningen:)
Riktigt trevlig också, vi pratade i hela 2 tim oavbrutet nästan, men det är kul!!
Sen på slutet gjorde hon en behandling på mitt hår för att få bort den grönaktiga färgen som blondiner får här pga att det är så mycket klor i vattnet. Mitt hår är tydligen känslig mot det har jag märkt.
Då kommer det in en kille med solbrillor som ser så grymt snygg ut och där ligger ja med huvudet i baljan, eh, tja! haha! Inser att han inte var super snygg sen, men okej, varken mer eller mindre, haha!
Han snackar på och efter en stund och han gissade på att jag var  au pair när jag sa att jag var från Sverige, han kände nämligen många svenska au pairer. Eller brukade göra! Då visar det sig att han känner min LCC och hennes familj väldigt väl och sen var snacket igång.
( han var god vän med frisören )
Jag sätter mig i stolen igen och han ställer sig bakom lägger händerna på mina axlar och säger:
- ´Jaha, då ska vi se hur du vill att jag ska klippa idag..haha! Vi kallar honom B och frisören F, jag P.

B- So is this the first time your cuting real swedish hair?
F- Yes its the first time and i love it.
B- Yes she really has beautiful hair.
F- Oh, yeah. Beautiful and it was soo much longer before.
B- LONGER?
F- Oh, yeah, haha!
B- Girl, you have a lot of hair..
P- I know, do you want some?:)
B- Haha, im good thanks, im not loosing my hair yet..
F- This is a beatufil girl.
B- Yes, shes very beautiful.
P- Ehmm, stop it!
B-Ahh, shes flushing.
P- Im glad im hiding under my hair right now..haha
B- haha, i can see that.
P- That what its for..

Vad var det för konversation med 2 helt random people undrar jag? Självklart ragga kunder tricket från frisören där, haha! Pratar om allt möjligt sen klipper hon honom och jag sitter under hårfönen..han vände sig om och skulle snacka hela tiden men det han inte fattade var att jag inte hörde ett skit under fläckten, haha! Ja försökte typ få fram det genom att säga det och teckenspråk, haha!
Hon plattar mitt hår och vi pratar om vart jag bor och vart han flyttat m.m och han skulle tydligen till en restaurang ikväll som ligger 2 gator från mig.
- So you were working tonight?
- yes 6-11pm.
- Okay, cuz if not you could come?


Nu vet jag inte riktigt? Här är vi inte blyga..
Ja det slutade iaf med att han gav mig sitt visitkort ( han är ursprungligen från Frankrike, startade buisness här för 5 år sedan och bor nu i Hollywood, i Manhattan B innan. Han tar emot europeiska studenter, arbetare m.m. och har något slags resebolag här, nu ska de göra ett tv program om honom och hans jobb också sa frisören, haha)
Man kan aldrig få för lite kontakter:)

Ja det var minsann ett intressant besök hos frisören, man vet aldrig vad som händer när man vaknar på morgonen. Definitvt inte i L.A!
Blev super nöjd med frisyren,´klippte säkert 10 cm, men fortfarande hyfsat långt, det behövdes och känns kanon:) 65 dollar inkl klorbehandlingen.

Jobbade ikväll som sagt och Kayla har legat i sin säng i 2 tim utan att somna, antagligen för hon tog en nap idag, men så kul för jag hör henne i monitorn och först sjöng hon någon påhittad sång, sen räknade hon, helt rätt fram till 28, 29, 30..blev tyst en stund..34, 35, 36,37, 38, 39 tyst...ehm 100. and 1000. Haha! Sen kommer hon in i mitt rum..
- Pernilla i counted to 1000.
- Haha you did? I heard you..
- Ohhh..


Det var min dag det! Händelserik och bra tkr jag! Hoppas ni haft en bra dag och att ni får en bra dag för nu startar er:)

Kommentarer
Postat av: Lollo ♥

du har verkligen sån mega tur därborta! skulle inte vilja lämna det :P

2010-05-06 @ 13:39:53
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0