Awesome "family" day.

Klockan ringde 10.30 imorse och Pernilla vaknade med ångest. Det var sån där " jag vill inte jobba" ångest. Kan inte riktigt förklara vad det är med mig och dessa dagar då vi ska ut på saker, men något är det. Började kl 12 och redan efter 1 minut var jag på bra humör. Kayla låg på golvet och försökte kolla in i mitt rum imorse när jag kom ut, haha! Hon kramade och pussade mig, och när hon frågade om jag skulle med och jag svarade ja, sprang hon runt och skrek som en stucken gris. Av glädje faktiskt tro det eller ej:) Vi gjorde oss redo och åkte och hämtade upp Parker och då sa mina värdföräldrar, ja det är så kul att du är med, vi älskar familjedagar. Parker frågade om du skulle med i morse för han tycker det är roligare när hela familjen är med. Awwe, söta unge!! De sa att de vanligtvis åker iväg på sina " family fun days" som de kallar det själva, eller brukade göra men tycker det är kul om jag är med. ( Då är det väl bara att vänja sig vid att följa med ofta, haha ) Nej men sanningen är den att när vi väl är iväg blir det alltid kul, och även om det aldrig kommer bli som min riktiga familj så har jag verkligen kul ihop med v-familjen och man kan verkligen slappna av även om igen, det aldrig kommer bli med som min riktiga familj.
Det har vart en gorgeous day här i L.A idag, sommar, så vårt första stopp blev Santa Monica Pier. De har ett aquarium under piren och mina värdföräldrar är med i en organisation som räddar, havet och stränderna typ, så de har donerat massa pengar till det som bla gått till detta aquariumet så vi fick gå behind the scenes där idag. Grymt kul, kanske inte låter så speciellt, haha men det var det. Tydligen inte alls många som får göra det, så är super glad att vi fick se allt. Klappade bla hajar och massa coola saker! Sedan bar det vidare upp till Malibu hillsen och waaa vad fint det är där uppe. Älskar hillsen när man ser utöver hela havet. För det första var huset gigantiskt och poolen och jacuzzin på bakgården med underbar utsikt var obeskrivligt! Sitter just nu här som ett russin efter att ha vart i poolen i ca 4 tim, haha!
Riktigt härlig dag med utsökt mat dessutom:) Så lite poolparty i hillsen var inte fel en lördag som denna.
Det var 2 andra familjer med kids där och när det var dags att åka ikväll kom en av mammorna fram och sa: 
- Just wanna say that you are an awesome nanny, you should know that.
- Ehh, thank you so much. Hur kan hon säga det efter en dag så där undrar jag..haha. Visste inte vad jag skulle säga riktigt.
Sen säger båda föräldrarna:
- We wish we had that experience with our au pairs. De hade haft 2 au pairer innan, men det var lite mkt party och alltför sena kvällar för de där au pairerna.

Som alltid, amerikanare och deras ärlighet!! Nu vet ju inte jag om hon menade det eller inte, men det jag menar är att de óftast säger vad de tycker och sen får man välja att tro på det eller inte. Svenskar är lite efter på den fronten!

Haha, i bilen på väg till Santa Monica säger Kayla:
- I love you Pernilla.
- I love you too Kayla.
- When you are mad at me, you still love me, right?
- haha, yes, I always love you no matter what. ( undra vad föräldrarna tänkte, haha)
- When your leaving you wont love me anymore.
- Of course I will Kayla.

Sen förklarade hennes föräldrar att bara för man inte träffas betyder det inte att man inte tycker om någon. Den ungen är väl bara för söt när hon sätter rätt sida till:) Som med alla människor antar jag!

Sen blev det jag som fick va fylletaxi hem ikväll ja. Börjar bli en vana det också:)
Jobbade 10 tim idag, så det var min dag det. Imorgon blir det jobb igen ca 6-7 tim. Spännande!
Hoppas er helg är grym! Förresten var det Eurovision idag? Vem vann i så fall?





Jag och kidsen i Jacuzzin!!



God natt!

Kommentarer
Postat av: Tinde

tyskland vann! såg den inte själv men en säker källa sa det ;)

2010-05-30 @ 13:41:42
URL: http://tindes.se
Postat av: Getingen

Å vad mysigt med family day! Du är verkligen en del av deras familj. Söt hon är Kayla som ligger och spanar utanför din dörr :) P&K!

2010-05-30 @ 21:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0