Awesome day.

Oh, yeah I had a goood day today! Vaknade när den kära klockan ringde kl 10 och den dagen när jag inte vill somna om kommer förmodligen aldrig hända, så det är bara att pallra sig upp. Åkte raka vägen till gymmet och det var minst sagt en pina, trodde inte jag skulle komma därifrån levande. Puh, den där trappmaskinen, den är så in i helskotta jobbig men den gör underverk, tro mig! Det sägs att ju mer man svettas ju bättre vältränad är man men finns det undantag? haha!
Gjorde i ordning mig och körde in till The Grove ( Hollywood ) för att träffa de 2 svenska tjejerna jag träffade på Sephora i Santa Monica för 1 vecka sedan som rest jorden runt i 4 månader. Kommer ni ihåg? Vi träffades iaf i The Grove och lunchade på Cheescake Factory! Ahh, det var så himla kul, för det första älskar jag The Grove det gör mig lycklig från topp till tå, inifrån och ut. Love it! För det andra så gör de där tjejerna mig lycklig, så goa. Kändes som vi känt varandra i flera år, skit kul! Tråkigt att de åker hem imorgon dock:( Men vi ses igen, Sverige, Australien, man vet aldrig var, vi alla har många planer de kommande åren:)
Tiden gick alldeles för fort, var tvungen att åka hem vid 4 tiden eftersom jag började jobba kl 6 och trafiken är inte direkt pålitlig här, det kan ta 30 min eller 2 tim.
Så kul att man träffar så mycket olika folk här och var!

En liten kul händelse som hände idag,
Satt på fontänkanten och väntade på tjejerna och kanske 2 meter ifrån satt en kille i 25 års åldern och läser tidningen, tänkte inte så mycket på det tills han öppnar munnen:
- Hey, Can I ask you something?
- Eh..yeah, sure.
- What do you think about whats happening in Arizona right now?
- Eh, What is happening in Arizona right now? haha! Im not from here so I dont know, sorry.
- Ah okay, your not from this state or not from this country?
- Im not from this country.
- So, can I tell you about it?
- Ehm, sure, go ahead.
Sen har han denna historia på hur den blivit lagligt att fråga ut personen i Arizona om deras nationalitet och om de visar sig att de inte är amerikanska medborgare så kan de bara utvisa dem på direkten..
- So what do you think?
- Hmm, that´s too bad, it´s hard, I don´t know...haha!
- Yeah, I cant decide if I think it´s good or not, cuz im not from U.S and my grandparents....
Okay, ska han berätta hela släktträdet tänkte jag?
- Well, I were just thinking..
- Yeah, okay I dont reed the newspaper so I don´t know much about it.
- So are you waiting for someone?
- Yes, im waiting for someone sa jag och började sakta lämna platsen...haha!


Vad vill folket mig? Ofta han berättar hela Arizonas historia typ..Amerikanare är allt lite knepiga..
När jag gick runt och väntade kom en kines fram och frågade hur ofta jag plattar mitt hår, vad jag använder m.m. Sen ska hon börja platta mitt hår..Ja bara, jag måste gå tyvärr, nej men de går fort..så försöker hon få mig att byta från min svenska plattång till hennes, haha! Hon tar massa grejs i håret och plattar det men gör det typ lite lockigt i topparna. Jag ville ha det rakt pucko. Tack så jätte mycket, men kan du göra det rakt igen. Jaha, så du gillar det rakt? Nej, jag vill gärna ha det lockigt, det är därför jag plattar mitt lockigt hår?
Hej då typ..haha!
Nästa gång ska jag inte fatta engelska överhuvudtaget, då blir man nog av med dem:)

Ja det var en händelserik stund det:) Jobbade ikväll och barnen var super duktiga! Så skönt! De lyssnade och var gulliga! Parkers kommentar idag när han badar, haha:
- Pernilla why do I never see you go poop?
- hahaha, because youre never in my room I guess.
- Or because your sooo fast. Faster than me right? ( Tar typ 15 min för Parker, haha )
- Guess so, haha!
- My mom is soo fast..like 1 min..
Hahha, om man inte frågar får man inte reda på något, haha!


Hoppas ni får en bra helg!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha ja dessa amerikanare, man vet inte riktigt alltid hur man ska slingra sig dem. Men killen du träffade hos frisören tycker jag allt du ska ge en chans ;)



Och vad roligt! poop-Parker frågade mig precis samma sak, hahaha!

2010-05-07 @ 12:44:55
URL: http://saralicious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0