Dangerously in love.

Då har sommaren äntligen hittat till L.A:) Första riktiga helgen i sommarväder här och vad kan jag säga? I love it och jag njuter av varje sekund solstrålarna hälsar på mig. Det absolut bästa är väl ändå att det bara blir bättre och bättre, sommaren har knappt börjat här, vilket betyder att det blir varmare och bättre ju mer tiden går!! Ända tills jag åker hem i okt/nov ( om jag gör det ). Hurra för det!

Måste visa en rolig bild från i fredags när jag och Nathalie var på bio..Hon sätter sig först och säger:
N - Men titta stolarna, vad är det för fel? Man åker ju upp...haha.
Jag sätter mig och börjar garva när jag gör likadant.
P - Men det måste vara pga alla tjocka amerikanare, eller? Vi svenskar flyger upp som fjädrar, haha!



Igår kväll blev det som sagt Frozen Yoghurt, men glömde visa en bild. Det bästa med FY är alla samples man får ta:) Går runt i 15 min, smakar alla smaker tills man är lite halvmätt, sen köper man lite glass..
Snålt? Nej ekonomiskt..:)
Nathalie var ingen höjdare på att trycka måste jag säga, men här har vi smaken Cookie Cream:) Mmm!



Även idag har vart en underbart bra dag, sov ut riktigt och vaknades av en skrikandes Kayla av någon anledning, kollade på klockan och ser att man ställer om klockan 1 tim framåt idag. De va ju inte bra, då missar man en soltimma!! Den som bestämde detta tänkte definitivt inte efter... Puckot var säkert bosatt i Alaska och sket i vilket, haha!
Nog om tidsomställningen, blev upphämtad av Nathalie runt 1 tiden för att jobba på brännan i Hermosa Beach. Efter att kört runt i evigheter och letat parkering som alltid gav vi upp och ställde oss på 1 hour parkeringen. Nu chansar vi här, de borde ha annat för sig än att kolla hur länge vi står här..



Låg och stekte några timmar och löste världsproblem:)
- Känns inte som solen tar så mycket, eller?
- Nej, det känns inte så..fast det gör den säkert..
- Så är vi säkert illröda ikväll..

Jaha, skulle man smörja in sig? Är bara lite röd på hela baksidan, resten blev brunt, haha! Mamma jag lovar, ska köpa solkräm och smörja in mig i fortsättningen! Promise.
Efter några timmar var det dags att ta sig tillbaka till bilen, om den nu var kvar..
- Jaha, spännande det ska bli och se om vi fått någon ticket nu då..
- Ja usch, tänk så har vi det..
Vi ser en lapp på rutan..
- Fast ibland kan det bara vara reklam..
- Kan det?
- Okej, fast detta är nog inte reklam..

Och då hade man fått sin första ticket..45 dollar kostade det att ligga på beachen idag. Nice! Förbannat dyr parkering.
Haha, vi får skylla oss själva, vi chansade på att Hermosa polisen hade annat för sig en söndags eftermiddag, men tydligen inte!! Jag är glad att kunna bidra med lite till Kaliforniens kassa ekonomi..45 dollar i rätt riktning! Varsegod Arnold!!!
Efter det tyckte vi att vi var värda lite mat, så vi tog oss till Panda Express för lite china mat. Yum!!
Sen fick det bli en sväng till gymmet också och förhoppningsvis kanske man brände 1 friterad räka iaf, haha!

I helgen fick jag brev från min fina syster som innehöll en tidning, kort på Joline och ett brev "skrivet" från den lilla tjejen! Blev visst några tårar.. Idag tog jag fram mina pysselskills och satte in korten i en ram och meckade lite. Nu kan jag se lilla prinsessan varje dag:)


Skickade dessa skor till Joline för några veckor sedan, men har inte kunnat visa innan de kom fram.
Visst är de söta?



Idag slog det mig hur många kort,brev och paket jag fått under de 5 månaderna jag vart här. Ni är helt underbara där hemma som inte glömt mig:) Jag har definitivt inte glömt er! Tänker alltid på er <3 Tusen tack ni är bäst!!!



Vart tog helgen vägen? Att det alltid ska gå så fort. Sammanfattningsvis har det vart en perfekt helg:) Bra på alla sätt! Im in love with CA!!!! Dangerously in love, Im afraid.

Kommentarer
Postat av: Valle

Åh, vad fint det blev med korten på Joline! Och tusen tusen tack igen för skorna, snacka om att hon kommer vara hetast och coolast i stan i vår!



Puss

2010-03-15 @ 13:21:28
Postat av: Mamma

Såg på bloggen att tryckfelsnisse varit där, det stod nämligen ( om jag gör det) när det gällde att åka hem i oktober.....vill du vara snäll och radera detta snarast... ha ha ha Från en Pillalängtande mammma

2010-03-15 @ 18:11:02
Postat av: alex

hahaha jag ser allt mitt lilla kort där i mitten.. med den nakna mannen ;)

2010-03-30 @ 10:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0