Moving to Santa Barbara...

Sorry, mamma jag har blivit kär! Jag lovade att inte bli kär här i staterna och stanna för evigt, men kärlek är väl inget man planerar, right? I mitt fall var det kärlek vid första ögonkastet så det är inte mycket att göra åt.
Im sooo in love with Santa Barbara. Never felt this way before..
Som ni kanske förstår har jag vart i Santa Barbara idag. Jag och Sofia gav oss ut på ännu ett äventyr på Kaliforniens vägar. Satte mig i beasten ( vår största bil, därav namnet ) hämtade upp Sofia och äventyret var ett faktum. Yihha! Mot SANTA BARBARA!
Ca 2 tim tog det oss att komma dit, men de gick smidigt:) Speciellt för oss som älskar att åka bil!
Jag vet inte hur jag ska förklara denna stad med ord, det funkar inte och inte heller med bilder. Det måste upplevas! Jag trodde inte man kunde bli så fast vid en stad eller en plats om jag ska vara ärlig. Jag har vart på många ställen som jag verkligen fastnat vid och sagt att jag måste tillbaka till, men detta. Vilken kärlek mellan mig och helgonet Barbara.
Det var bara något visst, inga stressade människor, härlig stämning, underbara palmer, underbara vyer, världens bästa shoppinggata, mysig pier, stränder, college...Det hade allt och lite till!!
Så nu mamma..blev jag fast! Nu måste jag flytta hit och plugga eller nåt liknande, helt såld på stället! Vill tillbaka nuu!

När vi kom dit började vi med och ligga på stranden och steka i några timmar, eftersom vädret var helt underbart! När vi va lite lagom sandiga, lagom svettiga och solkrämen började blandas med svettdroppar gjorde vi oss i ordning för middag! Strosade ut på piren och hittade en grym restaurang med utsikt över hela havet och stranden. Kunde inte blivit bättre:) Dessutom perfekt sällskap, lilla Sofia:)
Fick däremot skoskav det första jag fick så det var inte lika kul, men vi åkte med bilen upp och ner för State Street som är gatan som går från piren och flera miles upp fylld med shopping, restauranger, bio, cafeer, allt! Jag och Sofia var helt fashinerade och varje minut blev kommentarerna:
- Wow, jag älskar detta stället!
- Det är helt otroligt, här måste jag bo.
- Det är så speciellt, allt är så fint överallt.

Det kan fortsätta i evigheter!

Åkte även och kollade in Santa Barbara City College, och det tackar man väl inte nej till. Såg riktigt fint ut, att det dessutom har utsikt över hela Santa Barbara och Stilla havet gör det inte sämre.
När det tyvärr var dags för oss att lämna vårt nya favoritställe, lämnar vi det i solnedgången. När jag tittade i backspegeln såg jag palmer med en bakgrund av rosa skymning från solnedgången.
Hur kan man inte bli kär?

Blev körning i Sofias flip flop hela vägen hem pga skoskav, även ett besök på Target, skolös, haha! Nu kan vi pricka av det på innan vi dör listan Sofia.
- Springa barfota på Target.

Jag är glad att vi klarade oss hem levande denna gången också:) Jag sa till Sofia att jag är så glad att mamma eller mormor inte vet vad vi gör för stunden..Mormor hade förmodligen trillat av stolen om hon visste var, hur och när jag körde! haha! Det man inte vet har man inte ont av:)
Blev iaf en grym hemfärd i mörkret. Jag, Sofia, KissFm och freewayen..det kan väl inte bli bättre?:)

Verkade även var en del svennar där, hörde några lite här och var. Dessutom ser man på långa vägar om de är skandinaver. Stilen säger allt!
Jag och Sofia fick in lite svensk stäming på stranden idag när jag skulle säga inte ett moln på himlen...,men istället säger jag, inte ett moln..sen fortsätter jag så långt ögat kan nå..
Sofia fortsätter:
- inte en droppe regn, på flera "dar"
Pernilla
- med en glass i min mun
Sofia
- och sandaler av plast
Pernilla
- går jag i solen och tänker på dig..
Ja sen fortsatte vi varannan mening genom hela låten, haha! Kan man inte den, då är man inte svensk det är en sak som är säker!!

Försökte sammanfatta detta inlägget hyfsat kort för jag behöver sömn inför morgondagens nya äventyr..
SIX FLAGS med Nathalie och Sofia...Sooo freakin EXCITED!!!

Innan sovdags bjuder jag självklart på lite pics från dagen.

Älskar kustvägen!




Den bästa bilden på mig idag, då kan ni föreställa er de andra, haha!


Utsikten från vårt bord på restaurangen:)


Sofia stekaren=)




Liten del av SB City College. Mellan palmerna ser ni lite av utsikten!




State Street.


Rakt fram går piren.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är tur att jag kommer om en vecka så jag kan prata förstånd med dig. Ha ha ... Vill bara påminna om att vi har Peggens Glass i Falkenberg på sommaren..... Min Pillalängtan går aldrig över. Puss mamma.

2010-03-28 @ 10:08:00
Postat av: Getingen

Finns bara en sak att säga:

LIVING THE DREAM!



Puss och kram!

see u in 2 weeks :))

2010-03-28 @ 19:32:49
Postat av: Loppan

Vad är det du håller hus flicka? finns detta ställe på jorden verkligen ???

Galet !!



jag måste säga som "mamma kristel" du får inte glömma peggens i fbg de kan gå upp mot detta :D

2010-03-28 @ 19:36:53
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: alex

2010-03-30 @ 10:31:57
Postat av: alex

alltså, nu måste vi skypa snart.... nu får jag panik. saknar dig! saknar dig, saaaaaaaaakkknnnnaaaaar DIG! nu när min thairesa är över, då vet du mycket väl va jag ska planera... ;) hahaha. yeees. därför måste vi skypa. skriv på fejjan när du kan.



njuuuut av paradiset. i love you so much pill. jag saaaaaaaaaknar dig, nu har det gått föööööööör långt!

2010-03-30 @ 10:34:25
Postat av: Ullen Geller

Pernilla - du har ju det helt underbart!!!

Förstår att du blir kär..... vem skulle inte bli det?



Lev livet!



Vi saknar dig,

Kram

2010-03-30 @ 10:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0