Malibuuuuuu!

Weekend off - me like! De flesta au pairer jag pratar med är lediga på helgerna, vilken lyx! Det positiva med att jag är ledig var fjärde helg är väl att de blir mer uppskattade:) Annars hade jag inte tackat nej till mer lediga helger!! Nu är det som det är och jag är glad ändå:)
Igår slutade jag 19.30, åkte då raka vägen och hämtade upp Nathalie för lite fredagsmys. Vi gick ut och åt på en italiensk restaurang här i Manhattan Beach där det alltid är lika gott med trevlig personal. Efter det var det dags för bio igen:) Remember me hade premiär här igår, vet inte om den visas hemma, men det tror jag? Den var riktigt bra, kan verkligen rekommendera den - Annorlunda med bra budskap!!
En bra fredag helt enkelt!!

Idag, lördag blev det minsann äventyr:) Ett av mina mål under detta året är att för varje ledig helg jag har måste jag upptäcka eller göra något nytt och än så länge har jag lyckats!! Även idag...
Imorse hämtade jag upp Silvia och Nathalie för en roadtrip till MALIBU:) Älskar att åka på delar av Pacific coast highway som tar en längs hela kusten, med berg, palmer, klippor, stränder, sol och surfare. Väl framme bosatte vi oss på en ganska öde, men mysig strand några timmar. Underbart väder, äntligen kan man börja få lite bränna:)



Haha, tappert försök av Silvia att blir längre än mig...good luck S ;)




Förhoppningsvis lite brunare, defintivt svettigare och sandigare åkte vi söder och tillbaka till Santa Monica för att äta middag. Efter att letat parkering för länge bestämde vi oss för att åka till Manhattan Beach och käka istället. Fick bli mexikansk, satt riktigt fint i magen:)
En liten nap efter det var det inte heller fel på kan jag lova er! Det tar på krafterna att sola, tro det eller ej.

Ikväll var tanken att vi skulle försöka gå ut, trots min och Nathalies ringa ålder, haha! Det blev ändrade planer till slut och lördagskvällen slutade med mig, Nathalie och en Frozen Yoghurt. Jag klagar inte:)
Fick sådana cravings efter FY ikväll så det var ett måste:) Åkte till Hermosa Beach och käkade en grymt god FY som ligger fint och myser i magen nu. Dessutom var det halva priset ikväll-perfekt:)
Det roliga var att där FY stället ligger är det väldigt många uteställen så vi gick utanför alla och tittade in allt party folk.
Jaha, då var det ett ställe vi kom in på..Lotus - Frozen Yoghurt!! Inte lätt alltid..

Efter att strosat runt lite kommer en vakt fram när vi går förbi och säger:
V - Hi, ladies! How are you doin tonight, wanna come in?
P-N - Ehh..mmm..ser lite osäkra ut och diskuterar om vi ska eller inte osmarta som vi är..
P - Yeah, sure!
V- Okay, nice. The only thing I need is your ID and a happy smile...okay?
Opps...haha! Vi börjar garva och ja får ur mig
P - Is it enough with a happy smile?
Vakten lägger armarna i kors...
V- Dont you have your ID with you?
P - No, we only went out for an ice cream tonight..didn´t really plan to go out..
V- Go home, get your ID , come back, and I give you a shot..
P-N - Ehh, nooo..
V - How old are you girls? Are you 21?
P-N- ehh...you never know...haha! noo.. 
Bye, thanks anyway!

Om man inte testar kommer man ingen vart:) Kul var det iaf - även om man kände sig som 15 igen..haha!
En FY var väl ändå den perfekt avslutningen på en dag som denna!! Jag är både rikare och kommer definitivt må otroligt mycket bättre än största delen av Hermosa imorgon:)

Planerna för morgondagen är - BEACHEN!!!! Jag hoppas sommaren kommit för att stanna!



Kommentarer
Postat av: Getingen

Underbart å höra att sommaren har kommit :) med tanke på att Madame anländer om 3 veckor...wiiii! Vilket härligt helg ni har haft. He he Malibu...sweet! träffade du killarna i 2 1/2 men? haha sjukt bra serie! :) Puss puss

2010-03-14 @ 19:37:46
Postat av: Mamma

Det låter lovande det där med vädret och beachen nu när vi snart ska komma.....Tror vi måste stanna flera månader för att hinna med och se allt. Ha en bra vecka. Puss och kram min älskade Pilla.

2010-03-14 @ 20:20:24
Postat av: Lisa

Var på premiären av remember me i fredags här också:) Den var riktigt bra tycker jag, grät en skvätt i slutet där med..



Saknar dig här hemma!! Du har vart borta så länge nu. Tråkigast är att du missar så många födelsedagar, 20 års-dagar!! men vi får ju fira dig när du kommer hem, wohoo! jag tänker på dig, det gör vi allihop!



PUSSS

2010-03-14 @ 22:01:25
Postat av: silvia

yessss! jag ar langre, wohoo!

2010-03-16 @ 03:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0