Hike - Palos Verdes.

Ännu en dag har gått och vad händer med dagarna? Det är morgon sen är det kväll, det kanske inte finns någon för och eftermiddag här? Kanske missat det. Verkar nästan så för dagarna flyger iväg..
Vaknade imorse av att Parker står 2 cm från mitt öra och säger:
- Pernilla, your pillow is falling of your bed..
Jag börjar av någon anledning skratta för jag var så vimsig, jag låg nämligen på bredden i sängen. Sängen är så stor så jag kan ligga raklång på alla håll, men jag kände inte igen mig när jag vaknade så jag var lite yr.
Klockan står på 6.20am.
Härligt! Då var det bara gå upp med ett leende på läpparna och titta på tv och göra frukost till de små liven. Jag tror jag ska sova 1 år i streck innan jag skaffar barn, sen lär det inte bli sovmorgon på de närmsta 15 åren..

Igår när föräldrarna var på " rock party " bestämde jag mig för att skriva en liten note till dem. Jag kan inte vara mer lyckligt lottad med denna familjen och ibland är jag orolig att de inte vet att jag verkligen trivs här, så tyckte det var dags för en liten love note! Den löd ungefär:
Hi:)
Hope you had a great night!
Just wanted to say that you are an awesome family. Im so lucky to have you, and to be a part of your family.
- i love to be here!
" You rock " haha.
Sleep in tomorrow.
Love, Pernillla.


På morgonen berättade de hur glada de blev när de kom hem och kramade om mig:) De skrev datum på lappen och skulle spara den, haha! Jag sa att jag ville vara säker på att de verkligen vet att jag trivs här, och då sa de att jag alltid säger fina saker men att det är speciellt kul att ha det nedskrivet!!
Jag gillar lappar, ska nog skriva en till mig själv och lägga nedanför sängen. Kommer ju vakna med ett stort smile imorgon..Haha, usch vad tragiskt det lät! 

Idag var jag på au pair möte och mötet var att hika i Palos Verdes som är en udde här i närheten. Har aldrig vart där och jag blev verkligen så glatt överraskad. Det var så vackert och såg verkligen ut som Hawaii!! Ska bjuda på lite bilder:)



Jag erkänner jag är besatt av palmer. Nu har det gått så långt att Sofia kallar mig PillyPalm, haha!


Delar av au pair gänget.


Jag och Nathalie på äventyr:)








Sjöstjärnorna kom fram när tidsvattnet åkte ut.


Där fick ni lite smakprov. Det var verkligen en lyckad liten vandring!! Jag och Nathalie ska dit i sommar på picknick har vi tänkt:)
Någon som är sugen på att hänga på?

Idag insåg jag på mötet att av alla de som var där idag så har jag vart här längst. Skrämmande, jag tycker nyss jag var ny i gruppen och introducerade mig själv!
Ikväll var föräldrarna på Oscars-party så det blir jobb ikväll igen och Kayla var som vanligt kramig och gosig men till min stora förvåning låg Parker på min axel och med armen runt mig när jag läste bok. Sen frågade han hur länge jag hade kvar hos dem.

Imorgon måndag och nya tag igen! Ny vecka - nya möjligheter! Haha, nästan varje måndag under min uppväxt när jag var som tröttast och mest otaggad för skola, möter man en pigg pappa vid köksbordet.
- Morgon, morgon - Ny vecka - nya möjligheter Pernilla!
- Det enda svar han fick var lite mumlande, haha!
Förlåt pappa, jag uppskattade din positiva anda innerst inne:)  ( inte alltid 5.30 på morgon dock )


Det får bli dagens slutcitat:
Ny vecka - nya möjligheter!

Kommentarer
Postat av: Getingen

Ha ha kan inget annat än skratta när jag tänker tillbaka på de mornarna när du satt vid frukostbordet och pappa gav den sprudlande kommentaren varje måndag :)

Vilken söt liten lapp du skev till VF. Sånt där uppskattas skall du veta!

Måste bara säga det igen: Din BLOGG är så sjuuuuukt grym! Det första jag kollar när datorn går på. Du gör ett jätte jobb! :) puss puss

2010-03-08 @ 12:52:30
Postat av: Lollo ♥

vad svarade ud då när Parker frågade dig? :D

2010-03-08 @ 17:23:47
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Det är alltid intressant med citat:

Glöm inte att alla problem innehåller lösningar

2010-03-08 @ 18:50:19
Postat av: Frida

Sv:

Heeej raring! haha mitt kamerafodral har jag klarat mig utan i 3 månader nu så det klarar jag nog några veckor till, för jag hoppas verkligen inte att det dröjer mer än så!! När var det din familj skulle komma, slutet av april va? Åh vad kul ni kommer att ha! Och vad kul vi kommer att ha när du kommer hit! Kan inte längta mer <3

2010-03-11 @ 09:22:30
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0