Farbror Oscar?

Då ska jag försöka fatta mig kort, jag hör själv hur det låter jag lyckas ju aldrig ändå. Idag ska jag dock försöka, för P behöver sömn:)
Igår började dagen med jobb sen skypade jag med en av mina bästa vänner Joanna för första gången på snart 5 månader. Var helt tårögd av att få " se " henne! Älskar hur allt är som vanligt när man pratar:) Tack vännen! Sen blev det en powerwalk på The Strand med Sofia!! Resten av dagen innehöll jobb till kvällen.
Idag blev det som vanligt jobb med playdates,storytime, farmers market m.m. Slutade dock 2.30 vilket var väldigt skönt!
Efter en dag med allt för många besök till skafferiet fick det bli ett välbehövt besök till gymmet på eftermiddagen. Kändes faktiskt bra, hade dessutom premiär för min nya Ipod och armbandet till ipoden. Gjorde att jag glömde bort att jag tränade för ett tag, när jag var fullständigt fokuserad på den kommande låten och hur man ändrade volymen m.m. Mycket bra så man slipper stå och räkna sekunderna i trappan..
När jag la in låtar igår, förde jag bara över alla låtar jag hade på datorn för jag orkade inte mecka med annat så idag när det var som jobbigast och svettigast i trappmaskinen kommer Sven Ingvars och Lasse Stefanz i lurarna...What? Trodde jag skulle trilla av trappan ett tag. Låt efter låt av dansband - inte okej!
Gick då upp för mig att jag för längesedan laddade ner låtar till mamma på min dator som nu finns på min Ipod, haha! Mamma - inte en chans att jag ens sympati lyssnar på Lasse Stefanz...Delete, delete..

Ikväll var det fin besök i min lilla lya..Sofia och hennes kompis som är på besök från Washington (också au pair) kom över och kollade på Oscarsgalan som jag spelat in med min kära TiVo!  Blev en riktig tjejkväll med mexikanskmat,oscarsgalan ( delar av den, allt spelades inte in tyvärr) gossip girl, american idol, skvallertidningar...Riktigt mysigt! Tack tjejer.



Frågan varför det hette Oscarsgalan kom på tal och vad gör man då? Jo, man googlar såklart! Oscarsgalan kan även kallas Academy Awards och började 1929 tror jag, anledning till namnet Oscar är oklart men det sägs att en ledamot i akademien utbrast: Den liknar ju min farbror Oscar, när hon fick se statyetten för första gången.
Efter det blev det tydligen Oscar. Nu skrev jag på fri hand vad jag kom ihåg av det jag läste innan, men tror det var något i den stilen:) Trodde dock att namnet Oscar hade en större innebörd i detta sammanhanget, haha!
Vilken kunskapsblogg det blev nu också! De gillar vi.

Detta blev ett hyfsat kort inlägg tycker jag allt. Därför sätter jag punkt där så det förblir kort. Avslutningvis blir det ett nytt citat från min kära far:

- Alla problem innehåller lösningar.

Kunde inte sagt det bättre själv:) Pappa akta så du inte blir för poetisk bara..Vad jag vet var rambo ingen större poet?

God natt eller god morgon!

Kommentarer
Postat av: Getingen

Vad mysigt med tjejkväll :) jag kollade också på farbro Oscar hahah så skönt att äntligen veta vad Oscar kommer ifrån! p&k

2010-03-11 @ 00:13:30
Postat av: Mamma

Synd det där med dansband, felet är att du aldrig dansat tryckare till Lase Stefans och känt hur det känns... ha ha Kanske värt att prova någon gång eller?????

Puss mamma

2010-03-11 @ 08:26:41
Postat av: Amira

LÅter som ni haft en kanon kväll där borta!!

UNDERBART och det gillar vi som fasen!!!

Nu är det min tur att dra som Au Pair, fast jag åker till Milano istället, USA blir inte av!

"A-myra" är aliaset på resedagboken!

Kramar

2010-03-11 @ 12:25:34
Postat av: Janne

lovelovelove!! lever fortfarande på att ätnligen fått se ditt lilla söta tryne=) hörs snart igen. Pusss min älskade vän!

2010-03-11 @ 23:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0