El segundo - where have you been?

Vet inte vart jag ska börja för mitt minne blir bara sämre för var dag som går. När jag väl sitter här och ska skriva vet jag aldrig vad jag gjort! På dagarna brukar ja tänka, detta ska ja skriva i bloggen, detta måste jag berätta om...men nu då? Helt tomt!

Det jag vet är att jag är trött som vanligt, varför, kan jag inte bara va pigg hela tiden. Gick upp 7.00 som vanligt och min replik till Parker vad han ville ha i sin snackbox kanske inte lät lika entusiastisk som den brukar låta, så min v-mamma frågar: 
- Pernilla är du trött? 
- Eh, jaa, lite! 
Förlåt, jag tänkte i morse att jag kanske borde gett dig sovmorgon!
Så söt är hon, jag är väl ändå här för att jobba.  
Har börjar bli förkyld - IGEN, kanske därför man är lite seg. Saken blev inte bättre av att Kayla var en riktigt stubborn liten gris idag..hon lyssnade varken på mig eller Kristy. Min värdmamma kan ju flippa ur, men det kan inte jag för det är inte mina barn, haha! Då gäller det att vända sig om och tänka på något trevligt - och kanske bita sig lite i tungan, haha! Cant blame Kayla för att vara envis, det var väl exakt så mina föräldrar hade under 10 år, haha - om inte värre! Sorry mamma och pappa! Nu får jag minsann igen...

Under en av mina raster idag tog jag på mig min kära ipod och gav mig ut på en löprunda på The Strand. Vilken lyckoboost det är! Screw alla lyckopiller, ut på The Strand då kan man inte må annat än bra! Konstigt nog hade jag massa energi under löprundan, så det fick bli extra långt och en extra backe på vägen hem:) Vädret börjar bli helt underbart nu också! Det var minst sagt en lyckostund.
Väl hemma har städerskan occuperat mitt badrum, men det är väl inte direkt något att klaga över. Svetten fick bara torka in extra länge innan jag fick tillgång till duchen, haha!

Har i stort sett jobbat hela dagen, på eftermiddagen åkte vi över på familjemiddag. Väldigt mysigt, älskar den familjen så det var bara kul! De har precis flyttat in i sitt nya hus och det är verkligen ett Extreme Homemakover hus. Underbart hus! Barnens rum var exakt som de gör på programmet, det fanns allt! Hade gjort vad som helst för att få ha det tjejrummet när jag var liten. Det var som att bo i ett minislott!
 
Slutade 19.30 ikväll då blev det en sväng på Target:) Sen åkte jag faktiskt och utforskade ett nytt ställe jag aldrig vart på innan. Åker förbi varje dag, men åker aldrig dit. El Segundo heter det och är ett område med olika affärer,restaurangen m.m. Fick direkt ett favorit ställe! Super mysigt där. Dessutom var alla palmerna klädda med ljusslingor - då var Pillypalm glad:) Besökte även Whole Foods som fanns där, har nämligen aldrig vart där konsitgt nog. Nu äntligen! Jag har missat ett grymt ställe förstod jag ikväll..
Har aldrig hittat nötter i lösvikt här i USA tills ikväll:) Go Whole Foods. Här har ni en ny stammis!
Köpte självklart några nötter, satte på grym musik och åkte runt i bilen och hade det mysigt med mig själv, haha! På vägen hem gjorde jag vad jag och min mamma alltid brukade göra hemma. Åker runt på kvällen och tittar in i hus, haha! På kvällen ser man allas stilar och inredningar - perfekt! En liten mysig roadtrip jag hade ikväll tkr jag allt. 

I helgen fick jag min lediga helg, vilket ska bli skönt även om det var lite tråkigt att det blev så kort varsel så jag inte hann planera så mycket! Planeringen är i full gång så något kul ska det allt bli! 
Blir nog beachväder i helgen så lite beach-häng skulle inte sitta fel! 

Sömn skulle heller inte sitta fel, därför ska jag ge mig själv sömn nu! 

 

Kommentarer
Postat av: julia

Sv: misstänkte nästan att min styvmamma inte talade sanning:) Din familj verkar helt perfekt och jag hoppas att jag får det lika bra som dig när det blir min tur!:) nu behöver jag bara börja spara pengar och vänta i 3 år hehe;(

2010-03-12 @ 22:21:37
URL: http://juliasundstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0