Love the way you lie.

Intressant dag, blandad dag med blandade känslor. Innan jag utvecklar detta ska jag snabbt sammanfatta gårdagen som spenderades med Nicole. Vi shoppade loss på Target, köpte mat på Whole Foods och hyrde film för att sedan ha en Movie night @ my house. Låter väl trevligt? Då valde vi 2 trevliga filmer, New York I love you och Áll about Steve. Börjar med att min DVD har fått fnatt så när vi satte in skivan lät det som någon hackade 50 morötter samtidigt ungefär. Inget bra tecken, ingen bild heller för den delen. Testade och testade, till slut fick Nicole igång NY, I love you. SE DEN ALDRIG. Det var den sämsta mest ologiska filmen jag sett, så kass att vi stängde av efter 45 min. Inte ofta jag inte kollar klart, men fy va kass. Så konstigt för det var BARA kända skådisar. Minst 20 topp skådisar. Men, nej grymt dålig. Den andra filmen funkade inte alls så vi begav oss till våning 1 för att testa där, där det faktiskt är perfekt att ha movie nights för TVn är sjukt mycket större m.m. Hursomhelst den funkade men shit whats up med våra filmval? Sandra Bullock och Bradley Cooper  i huvudrollerna, men den var riktigt kass den också. haha! Men, men vi hade det jätte mysigt trots filmvalen:) 

Jobbade 8-9 imorse och sen skypade jag med Mamma, pappa, systrarna, systers fästman och deras lilla baby girl Joline. Har inte skypat med familjen på hur länge som helst vilket ger mig riktigt dåligt samvete, men det har vart så fullt upp och bara inte blivit av. Fick mig att inse hur mycket jag saknar dem. Idag, förmodligen just nu flyttar min syster till Australien för att plugga i 6 månader så det var avskedsmiddag där hemma. Usch, mamma och min andra syster var inte helt nöjda att ha 2 barn på andra sidan jorden och 2 systrar på andra sidan jorden, vilket jag kan förstå. Ibland är det värre att vara hemma och sakna någon, trots att man har familj och vänner hemma.
Vi började prata om förlänging eftersom det snart är dags för mig att ta ett beslut. Min äldsta syster har alltid sagt KOM HEM, eller hon brukar rättare sagt säga, " Åt helvete med den där förlängningen " haha. Mer behöver jag väl inte säga och mina föräldrar försöker vara snälla och säga, det är ditt beslut, vi älskar dig lika mycket för vilket beslut du än tar ( men vi vill att du kommer hem, står oskrivet i pannan ).
Usch jag ser på min mamma att hon blir allvarlig när vi pratar om det och jag kan nästan läsa hennes tankar. Detta är nog det värsta beslut jag tagit eller kommer att ta. Jag vill bara göra alla till lags, det är allt jag vill, men det kommer aldrig att funka. Hur jag än gör kommer jag få dåligt samvete. Vill bara att någon ska ta beslutet åt mig. Jag har inte tid att skriva mer om detta nu, måste avsuta snart, men jag ska bestämma mig om 1 månad och hoppas då att jag lutar mer åt något håll.
När jag sagt hej då i skypen började jag storlipa, jag kände mig bara så skyldig på något vänster, min mamma va ovanligt tyst i skypen, tror det beror på att min syster flyttade idag, men blev lite orolig. Insåg hur mycket jag saknade dem och fick damp över beslutet så lipade ett litet tag. Tog mig sedan ut på en 50 min lång löprunda på The Strand för att rensa tankarna. När jag kom hem hade mamma messat och skrivit massa tex att de älskar mig precis lika mycket för vad jag än gör m.m. och då började jag lipa igen, haha!
Jag tror det är svårt för er utanför att förstå hur svårt detta beslutet är, för mig är det verkligen det för kjag kan inte bara tänka på mig själv och säga hej nu bir de så här.
Det jag kan tänka på just nu är att varje gång man avslutar något börjar något nytt och det är upp till dig hur du vill att det ska bli. Det gäller vilket beslut jag än tar!

Började jobba kl 1.45 igen, tog hand om Kayla och hennes kompis, mötte upp Parker och Kristy på Cold Stone och käkade glass. Lagade middag åt Kayla, Parker kom hem, badade kidsen, läste böcker och nu sover de så gott så.
Min värdpappa berättade allt vi ska göra i New York och de kommer verkligen bli nice. Vi ska göra typ alla turist turer man kan göra, empire state building, båttur runt frihetsgudinnan, massa museum m.m. Ska bli skit kul att uppleva det:) Fick inte se så mycket av NY förra gången. Sen ska vi åka 2 tim utanför NY och bo hos Dons släktingar som har en jättefin gård, där vi bara ska ta det lugnt, bada, simma, rida m.m. Jag har alltid lite ångest inför resor med familjen, men lika bra att vänja sig eftersom det blir MÅNGA av dem i sommar. PÅ måndag åker vi till NY, tror det blir kanon!

Nu ska jag snart titta på dagens avsnitt av THE BACHELORETTE, yihhaa! Veckans höjdpunkt. Jag och min värdmamma har snackat i en vecka om detta kommande avsnittet nu, haha! Vi analyserar alla killarna m.m.
Haha, nu kom hon hem och knackade på min dörr:
- Are u watching the Bachelorette?
- No, havent started yet, but I will, soon:)
- Im gonna watch it now, im so excited, haha
´Fun:)


Så imorgon är jag ledig, hurray för det! Planerna är att möta upp Louise från australien 12.50 på Farmers Market, blir nog lite köp av nötter och frukt sen ska vi vidare och bara chilla och äta lunch i en park eller på stranden, beroende på vädret. Blir nice och snacka lite skit:) Blir väl gymmet också antar jag! Sen får jag se vart dagen bär mig:)

Nu ska jag vänta på att FRIDA Grundström ska ringa mig, ring Frida, ring!!! Sen blir det bacheloreeeeeette.
Saknar er alla!!!!

2 år sedan? Vet inte hur jag lyckades att få världens bästa systrar. Ni är helt underbara på alla sätt, utan er finns jag inte ens! Älskar och saknar er mer och mer för varje dag. Jag i USA, Emelie i Australien, Jessica i Sverige, spelar ingen roll var vi befinner oss<3



Dagens låt tips:
Eminem feat Rihanna - Love the way you lie.


Kommentarer
Postat av: Junita

Jag förstår att det är ett skitsvårt beslut.. Om du känner att du har massa mer du vill uppleva, eller du trivs så bra, självklart ska du stanna kvar. försök att låtsas att det inte är stor grej, och bara välj vad du känner för (även fast det är ett jättestort beslut).. tänk va lite ett halvår är av hela ditt liv, och tänk hur många år du kommer spendera i Jönköping sen? med din familj och allt? Men samtidigt så kanske ett år räcker? det kanske räcker gott och väl? ääh fan va svårt.. jag skulle också ha skitsvårt att välja haha;D pusspuss vännen<3 jag förstår dig, vad du än väljer=)

2010-06-29 @ 11:52:33
Postat av: Geingen

Het bild! :)

Älskar er också! Bx3 forever! Puss

2010-07-04 @ 07:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0