June glooooom.

Sol, sol, sol, sol, MOLN. Precis så är det att åka från Palm Springs och precis när man ser skylten Manhattan Beach kommer molnen som en tårta i facet. MB har vart så molnigt det senaste, inte okej! Men, June-gloom gör väl skäl för sitt namn antar jag! Det bästa idag var att jag inte behövde ha dåligt samveta att sitta inne, eftersom det inte var sol:)

Gårdagen började med allmänt lek med barnen, poolen ett par timmar, lunch time. Jag fick lite fritid och tanken var att åka till ett outlet i närheten men ångrade mig och la mig en stund vid poolen när ungarna var iväg:) Blev bara någon timma, ville helst inte börja koka. Tog en boogie board och la mig på i poolen och flöt runt, och jag skämtar inte om jag somnade, haha! I poolen. Härligt då blev håret ännu mer grönt. Hatar kloret i detta landet!!
Skönt var det iaf, gick sedan in och tog en liten nap i mitt lilla poolhus:)
Min värdmamma ringer och undrar om jag vill ha frozen yogurt så de kan köpa med sig en till mig.
- Nej, det är bra tack.
- Jo, jag vet att du vill ha, vilken smak och topping?
Och där hade hon övertalat mig, haha:) Yum!!

Blev mer pooltime på kvällen, åkte iväg och käkade dinner på en mexikansk restaurang och om det är ngt jag kommer sakna härifrån är det mexikansk mat. Jag kan äta det varje dag om det vore så. Kommer börja laga mexikanskt varje dag när jag kommer hem. Mamma det är lugnt va?:)
Så, yes det var nice! Väl hemma lekte alla barnen på golfbanan, spelade baseball m.m. Efter det var det dags att lägga alla 6 barnen tsm med föräldrarna, men de var helt slut efter allt badande så det var ganska smärtfritt.
Jag blev off och gick över till mitt:) Det var den lördagen det!

Idag är det Parkers birthday, hipp hipp hurra!! Öppnade presenter på morgonen, åt tårta m.m. Mina presenter blev väldigt uppskattat faktiskt, tur det:) Han fick den 3e boken av Diary of a wimpy kid som han älskar, 2 olika armband med baseballs och soccerballs på, glow in the dark bugs och en någon slags spray grej ( ungefär som utomhus kritor, men man sprayar färgen och kan göra olika mönster ). Kids kan inte fejka om de gillar det eller inte så det är alltid spännande att se, haha!
Tog sedan med mig 5 barn och badade i poolen ett par timmar innan vi skulle åka. Älskar verkligen alla de där barnen de är alla så olika och goa på alla sätt:)
10.30 lämnade vi Palm Springs i morse och vidare för att köra Go-cart tsm på Parkers födelsedag. Jag fick stanna hur länge jag ville, eller åka hem, men alla barnen har tjatat hela dagen att jag skulle stanna så kände att jag ville stanna en stund. Jag fick jätte gärna köra, men tackade nej till det. Du har ju hoppas Bungee då kan du väl köra Go-cart? haha! Det har de rätt i:) Har redan kört en gång hemma, vilket är skit kul, men jag kände mig ganska nöjd med att titta på idag!! Stannade en stund innan jag åkte hem för att ta igen en veckas mail. Har inte hunnit med något alls i veckan, så fick bli en eftermiddag med mail svarande m.m, vilket kan behövas.

Nu var tanken att ta en sväng till gymmet eller ut och springa men fy jag kan somna sittandes, säkert ståendes också så jag skiter i det, haha! Ska träffa Nicole en liten stund ikväll och de blir väl säkert FY som vanligt. Ne usch, för mkt FY det senaste, men gott är det:)
vi tänkte åka ut på lite äventyr ikväll, till bla Griffith Park i L.A men tror vi båda är för trötta för det!

Hoppas ni alla haft en underbar midsommar helg!!


Tog en bild när jag tog en nap i skuggan vid poolen. Pilly palm njöt av utsikten:)


Tog en bild när jag körde så inte jätte bra, men ser ni att det står PALMER? Man kör in till höger till vårt område. Fick uppleva lite av en mini dröm igår, när jag åkte ut med bilen en sväng sen när man kör in på vårt område är det 4 grindar, och ett hus med personal som bevakar området. Så när man åker in där så öppnas grinden för en och de ler så glatt åt en, haha!
Har alltid tyckt det ser så coolt ut på filmer så nu har jag upplevt det själv. Grym musik i högtalarna, grinden öppnas och man möts av ett nästintill leksaksland. Tro mig, det finns inget som är fel i det området. Allt är perfekt. Inte en blomma är fel planterad!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Underbara bilder PillyPalm :) Love! P&k

2010-06-28 @ 23:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0