Creating a successful business.

Kidsen sover och ännu en dag i staterna har gått. Vaknade pigg och glad imorse kl 7 av att mexikanarna i grannhuset började borra och spika för kung och fosterland. Nej det är INTE okej. Husen här ligger typ med 2 meters mellanrum och min säng och 2 av mina fönster ligger så nära grannhuset man kan komma. De har nu rivit ner i stort hela huset och renoverar om det på nytt vilket kommer ta minst 1 år säkert och det i sin tur innebär 0 sovmorgon för mig!!! 7am? Seriöst? Måste de börja borra de första de gör också. Satte in öronproppar kl 9 imorse men som om det skulle hjälpa. Jag väntar på den morgonen då jag är rikitgt trött och öppnar fönster och skriker, borrar du en gång till ska jag sätta borrmaskinen i huvudet på dig.
Haha, ne usch vad ond jag är det är min och Aleex humor det där, haha! Dessutom kan jag inte ha öppna fönster längre för då blir mitt rum svart av allt smuts så nu är det skit varmt i mitt rum på nätterna och jag måste ha kallt när jag sover så i måndagsnatt var jag uppe och gick runt i mitt rum kl 3 på natten av värmeslag, haha! Stackars mig va? Nej det är inte synd om mig däremot ville jag få ur mig min lilla ilska jag har på grannhuset just nu!! Nu sitter jag iaf och med öppen balkongdörr och vädrar och lyssnar på vågorna, det får man inte klaga på.
Så ingen sovmorgon för mig inte, kl 10.00 tog jag på mig träningskläder och gav mig ut på en barfota runda på stranden. Även om det är sjukt jobbigt att springa i sand så får man alltid en energikick. Att tex ligga i sanden och göra sit ups med 20 surfare som utsikt är väl inte heller fel. Väl hemma skyndade jag mig in i duschen för att börja kl 11.10 men då skickar min v-mamma ett mess och frågar om jag kan börja kl 2 istället och jobba hela passet fram till 9.30. Flexibel som man blivit sa man ju självklart ja. Hade inte bestämt med någon ändå. Då var man iaf uppe, lite surt att jag stressade med träningen men lite motion fick man. Åkte till posten, till banken och gjorde lite ärenden. Besökte Costco och köpte present till Parker, till Trader Joes (mat affär), hem och bokade Bungeejumping. WAA! På söndag smäller det, fy fasen jag dör!

http://www.bungeeamerica.com/location.html Checka in!! ( inte du mamma, haha )

Allt är sjukt seriöst, tur är väl det men man ska mötas långt upp i bergen 7.30 på morgonen så vi måste typ åka kl 6 hemifrån. Man hikar upp i 2 tim, man kommer vada genom vatten och grejer, berg och sten. Rambo hade nog tvekat på detta. Där uppe får man lektioner i safety, käkar lunch och sen kommer helvetet. Hoppet! Bara jag överlever så är jag väldigt lycklig! Sen är man hemma på kvällen någon gång. Jag är iaf riktigt taggad!! Jag och Nicole blev det till slut:)
Man ska ha värsta hikar kläderna och skorna, rygga m.m. Äger inget av de där sakerna, men de ska nog gå bra, haha!

Började igen kl 2, tog hand om Kayla och hennes kompis Sienna, vi målade, ritade på asfalten vad det nu heter på svenska, finns det ord för det? blåste såpbubblor m.m. Hämntade Parker från Karate, lagade middag och la barnen och nu sover de som sagt!
Imorgon ska jag jobba från 10.45-6 och kl 7pm-10pm ska jag befinna mig i Culver City på West L.A College för att gå en class jag signat upp för. Efter denna har jag bara 3 timmar kvar:) Klassen heter Creating a successful business tror den kommer bli intressant, hoppas det:) Det blir väl den torsdagen det! Ska försöka orka mig upp på en springtur på morgonen också...

Usch ikväll ville Parker prata lite innan han skulle sova så frågar ja, vad vill du prata om?
- Ehm, how are your friends doing in Sweden? Do they miss u?
- They are doing good, they are sending me a lot of messages telling me they miss me so I hope so, I sure miss them a lot.
- Yeah, cuz its hard to be away a whole year..but you are gonna stay 1 year and 6 months, but you will meet them when u go home for christmas.
- Ehm, I havent decide if Im gonna extend or not yet but maybe..
- Hmm, I want you to.


Söta unge, vill verkligen inte lova de något tills jag bestämt mig! Parker har verkligen sånt fint litet hjärta, han är 7 år men han är så omtänksam det är nog hans bästa egenskap. Han bryr sig verkligen om andra människor!! Så söt!

Nu blir det nog lite So you think u can dance innan bedtime!


Kommentarer
Postat av: Loppan

Pernilla jag lovar, vi saknar dig :)

2010-06-17 @ 23:30:12
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hoppa du bara!!! Jag vet vad du kommer att ropa när du slänger dig ut från bron. Maaaaammmmmmma hjääääääälp. Eller hur? Ha det så kul och visst är det bra med utmaningar i livet???



Många pussar och kramar mamma.

Saknar och älskar dig massor

2010-06-18 @ 12:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0