Summer in L.A

Sommar, sommar och sol, havet och vinden och doft av kaprifol...eller hur går den? Sommar i L.A!!! Äntligen har sommaren hittat hit för några dagar iaf. Hur kul är det faktum att det inte vart så dåligt väder i Kalifornien sedan typ Lincolns tid..nästan! Inte okej, när jag väl är här för ett år känner jag, haha!
Jag tänker iaf att hur dåligt det än är här så kommer det alltid vara bättre en Sverige, antar att det är så man får resonera:)

Så, denna långhelg som vart här i USA hur har den spenderats?
Jo, jag började kl 9 igår morse, organiserade Parkers rum och försökte slänga leksaker eller ge bort och det är fasen inte lätt när ungarna är med..
- Ahh, I have been looking for that one..
- That is mine Parker, no it is mine, NOOO ( Kayla börjar lipa )
Kan vi ge bort denna?
- Är du inte klok? Det är ju en nyckelring..
- Ja, men Parker hur ofta leker du med den?
Kan vi slänga denna?
- Neej! 
Parker för allt du säger ja till måste du veta exakt vart du vill lägga det, för vi måste organisera bättre. Du har FÖR mycket leksaker, det kommer alltid nya. Hur ofta leker du med den t.ex. Vad är det ens?
Typ så där lät det, haha! Ibland slängde jag lite saker när de inte såg för jag vet att de aldrig kommer fråga efter det iaf, men Parker råkade titta i soppåsen och blev lite upprörd för vissa saker jag slängde, haha!
Jaja, det gick hyfsat bra iaf!! Lyckades väl bli av med lite skit!

Blev lite scooterride, hide and seek m.m. Fick rast kl 1 och då sprang jag ner och la mig på stranden i 3 tim. Ahh, sommar, love it! Hör det här då. Pernilla tog årets första dopp i Stilla havet:) Och Stilla havet gör INTE skäl för sitt namn kan jag lova er, Herrejäklar!
Har hört att det ska va sviiinkallt i havet, men gick i och tyckte det var riktigt skönt! Vågorna är alltid hyfsat stora här, men tyckte inte de såg så stora ut tills jag kom ut och insåg att de var dubbelt så höga som mig..Galet, jag åkte runt som en jäkla torktumlare där ute, haha! Kom upp som en riktigt snygg dränkt katt på stranden:) Ett riktigt skönt premiär dopp, men helt crazy vad strömt det är och jag gick kanske 4 meter ut. Samma dag förklarade min värdpappa för mig hur jag ska simma och göra om jag fastnar i en ja nu kommer jag inte på namnet..men ni förstår. När det bara går runt runt i strömmar och man inte kommer ur den. Så det känns tryggt!
3 timmars solning i detta landet är som 3 veckor i Sverige, no kidding! Solen tar så sjukt bra. ( Mamma jag brände mig inte ).
Började jobba igen kl 5-7.45. Hela familjen satt i Jacuzzin när jag kom upp, så jag badade barnen och en annan familj kom över så det blev middag för kidsen m.m.
Efter det åkte jag till gymmet och target en sväng, sen blev det nästan läggdags!

Idag är det memorial day här, vilket innebär att de flesta är lediga. Jag fick äran att gå upp med Kayla, Parker och Parkers kompis i morse 6.30. 6.35 kommer killarna in med gigantiska ficklampor, Pernilla, we are awake.
No way? I thought you were asleep. NOOOT! Då var det bara att pallra sig upp och göra frukost till barnen m.m. Lekte lite med kidsen, städade, vek tvätt m.m sen fick jag sluta 11.30.
Åkte till gymmet en snabbis, gick ner och la mig på beachen 2 tim, precis lika nice idag. Mycket folk, många volleyboll spelande killar. Hamnade även mitt i en flock med grabbar som spelade amerikansk fotboll, jag bara väntade på att få ett skott i huvudet, haha! 
Blev även ett dopp i det blå idag. Det är någon konstig temperatur på vattnet som gör att det är så skönt, för egentligen är det nog väldigt kallt, men jag gillar det:)
Hade lite picknick med mig själv på stranden, sen gick jag upp och började packa till Washington. Ska jobba 40 tim på 4 dagar nu så kommer inte ha mycket tid till att packa i veckan. Familjen är hos deras kusiner i eftermiddag så nu spelas den högvolym här i huset:) Har även passat på att springa runt och dansa lite, men det skulle jag nog inte gjort ouppvärmd för nu har jag skit ont i ryggen, haha! Inte så rutinerat av mig!
Som sagt, åker till Washington D.C på torsdag kväll, framme på fredag kl 6 i D.C. Där ska jag träffa Malin från min hemstad och vi ska göra D.C för en dag:) Yihhhaa! Lördag-söndag blir det weekendclass i Baltimore, Maryland. Kommer nog bli kul, om inte annat har jag Malin:)

Den 5 juli ska vi antingen bila upp längst hela kusten med min värdfamilj eller så ska vi åka till New York och hälsa på min värdpappas släkt. Det är dock inte bestämt om jag ska med till NY och det blir det. Beror helt på biljetterna. Jag är fine med vad det än blir faktiskt, det är skönt att vara ledig så klart, men åker vi till NY ska vi spendera 2 dagar i NY city och resten ute på deras farm som tydligen ska va super fint, och jag är ju här för att uppleva så det hade vart kul, men det spelar faktiskt inte så stor roll om jag ska vara ärlig! Får se hur det blir:)

Nej, nu måste jag fortsätta packa, så nu får det räcka med uppdateringar! Ska dock bjuda på några kort från dagen. Glömde kameran till beachen, så tog lite kort från vår balkong istället!







Från min balkong:)


Kan ni se hur de målat lifeguard husen? Alla i hela L.A är målade i ngn blommig art. Usch, jag föredrar de gamla vanliga! Det var bättre förr helt enkelt:)


Nu ska jag återgå till min packning!
Tack för gratulationerna på namnsdagen familjen. Hade helt glömt att det var Pernilla dagen idag:) TACK!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Emelie sisi, ÄN sverige...inte EN sverige!! haha, jag som brukar ge dig tips om det, kände att jag behövde flika in med det;) Love. vet att du läser här,haha!

2010-06-01 @ 04:52:22
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: Getingen

Ha ha ha tack språkpolisen! Vad skulle jag göra utan dig :) du vet att jag alltid läser här!! Nice pic BTW! Waa tänka att jag varit där, känns som det var jätte längesen. Miss u, puss och kram!

2010-06-01 @ 12:14:16
Postat av: Valle

Vill bara skicka en stor puss och kram...så här kommer dom!!!



PUSS OCH KRAM

2010-06-01 @ 12:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0