Busy day

Yes, en busy dag som började väldigt märkligt! Jag släckte lampan 10.30pm igår, tänkte att mycket sömn skulle få mig frisk, har nämligen haft sjukt ont i halsen i över 4 veckor nu. Ni vet när man väntar att svälja så länge som möjligt, tills hela munnen är full med saliv för det gör så ont att svälja, haha! Precis så är det och jag är trött på det, men jag vägrar gå till läkaren, det gör jag bara inte! Det är konstigt för när jag precis blivit förkyld hörde min värdmamma det och då är hon alltid försöktig med att jag inte ska smitta någon och samma med barnen, men nu vet hon inte att jag fortfarande är "sjuk", så jag har vart jätte nära barnen, gjort deras mat m.m. men ingen har blivit sjuk så det är lite lustigt, men tur!
Hursomhelst, jag somnade direkt och vaknade när klockan ringde kl 11am imorse, så jag sov alltså mer än 12 tim men kunde lätt sovit längre!! Kollade datorn lite snabbt, 11.10 kollade jag mobilen och ser 3 meddelande och 1 samtal från min v-mamma att jag måste börja 11.10 istället för 11.45 för att hämta upp Kayla från skolan. Kristy åkte till Palm Springs imorse så jag visste att jag var tvungen att vara där 11.30. Kutade upp, gjorde mig i ordning i turbo fart och 5 min senare satt jag i bilen och rullade in på skolan precis i tid för att haha nu tänkte jag skriva picka upp(pick up)..hämta upp Kayla och Stratton, körde till Live oak park för att lämna av Stratton och hämta upp Parker. Körde hem och gjorde lunch för kidsen och jag åt frukost:) Kl 2 åkte vi till parken och mötte upp 2 andra barn och lekte en sväng. Kl 3 tog jag Parker och Kayla till Parkers karate, körde hem och bakade banana-nut muffins med Kayla ( blev grymt goda btw ), hann precis ta ut dem ur ugnen, in i bilen med Kayla hämtade upp Parker från karate.
Väl hemma lagade jag middag till kidsen, diskade, städade, badade barnen, läste böcker, sovdags. Städade lite till, vek tvätt och där var klockan 8.15pm. All dagar här är väl mer eller mindre busy, men nu är jag glad att dagen är över så man får andas lite!

Har precis plåstrat om alla mina 100 skavsår på fötterna sedan jag gick i D.C och då saknar jag mamma och pappa, de hade alltid de bästa lösningarna. Gör så här, ta lite alsolsprit, så gör vi så m.m. Bara sådana små saker man kan få för sig att man saknar ibland, haha! Stod och letade i familjens plåsterlåda idag, men plåster var väl allt jag kunde hitta och lite tejp. Här får man plåstra om sig själv minsann, haha! Tufft liv:)

Ska väl försöka sova ganska snart, blir en tidig och en lång dag imorgon också!

På söndag har jag och Nicole härliga planer...mamma håll i dig...
BUNGEE JUMPING!!! Det är på samma ställe som Jake och Vienna från The Bachelor hoppade. Det är från en bro ner i typ ett stenras och vatten tror jag. Usch, vet inte vad jag gör, men jag känner att jag måste ha lite utmaning i livet just nu annars blir jag uttråkad! Kul att jag är höjdrädd men det ska nog gå bra, fyy!!
Jag har ingen försäkring för extrem sporter, men jag känner att här är det 50-50, man slår sig väl inte bara lite halvt...haha!
Vi ska även hoppa fallskärm, men vi har inte tillräckligt med tid för det på söndag, så jag hoppas, hoppas att bungee jumping blir av på söndag:)

Saknar er alla<3


Kommentarer
Postat av: Getingen

Wohooo...u gooo girl! Coolt med Bungee :) Borde man lätt göra i Australien. Puss och Kram

2010-06-10 @ 17:26:30
Postat av: Anonym

Frukost är alltid bra. ;)

2010-06-11 @ 01:53:36
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0