5 year extension?

Stort grattis till Vickan och Westling får man väl börja med att säga. Att man missar en sådan stor dag där hemma är ju en liten skam. Fick däremot 2 söta mail från personer som gav mig info om att de sände vigseln på SVT play, så jag hann faktiskt se 5 min innan jag började jobba idag:) Ska ta mig tid att titta på det någon dag, man är väl ändå svensk! Fick nästan en liten tår i ögat, mycket stolt att vara svensk får jag erkänna!!!
Klockan är nu snart 1am lokal tid vilket innebär att jag borde SOVA, men jag bloggen var ett mååste kände jag, så känn er prioriterade gott folk. Ska dock fatta mig kort.
I går jobbade jag hela dagen och det var en bra dag får jag säga, det var playdates hit och dit tog kidsen till Lotus ( Frozen Yogurt ) middag m.m. Klockan 6 åkte jag direkt till West L.A College för att ta min business class. Självklart tog inte GPSn min adress, men jag hittar till Culver City så åkte dit och sen sökte efter college på GPSn, men ibland är den helt efterbliven och tar de konstigaste vägarna tex ledde ut mig på freewayen där jag blev fast och tiden gick, sa några väl valda ord och körde tyvärr inte lagligt. Hatar hatar hatar att vara sen, klockan var 7pm och jag skulle hitta mitt klassrum också, med massa ombyggnationer var det inte det lättaste att hitta men jag hade turen på min sida igår, de stod utanför och väntade på nyckel till klassrummet så jag missade inte ngt alls:) Klassen var sååå himla bra, skit grym och läraren var också kanon så nu är jag fit for fight för att starta en business, haha!
Han sa massa intressanta saker som tex att medelmåttet på success för företag är 14 år, sen kursar alla. Typ 80% av alla företag kursar efter 5 år..m.m. Ska berätta mer saker när jag har mer tid!
Grym klass iaf! När den var slut kl 10pm skulle jag ta mig tillbaka till bilen där bara jag parkerat vilket innebar att jag skulle ta mig dit själv. ( Mamma sluta läsa )
Jag skämtar inte om jag skakade av rädsla. Fy fasen det gör jag aldrig om! Jag är en liten chicken med att gå själv på kvällarna men här, jag var tvungen att gå igenom en liten skogs del där det var fullt med stängslen och plast överdrag pga byggnationer. Gick livrädd med nyckeln i högsta hugg och mobilen i andra, började låtsas prata i mobilen på svenska, men då hade jag svårt att höra om det kom någon så jag slutade, haha. Helt plötsligt skakar överdraget till och ger av ngt läte och fy fasen jag hoppade nog 3 meter upp i luften sprang därifrån med hjärtat i halsgropen. Insåg ganska snart att det bara var vinden men behöve nog inte säga att jag var glad av att komma in i bilen. Puh! Aldrig mer!
Kul att Mona berättade idag om tjejen som blev mördad här förra sommaren också, kidnappad och mördad. Fast sånt händer överallt och kan hända när som så jag går inte runt och tänker på det direkt, men usch det var ingen kul stund igår.

Idag jobbade jag på morgonen från 7.30-9.30, åkte till gymmet en snabbis sen jobbade igen 12-6 och 8.30-9. Imorse säger min värdmamma:
Kristy - Pernilla, tack för du organiserade alla papper här. Detta hemmet hade inte funkat utan dig.
Pernilla - Inga problem alls, fast de är inte sant, haha.
Kristy - Jo det är det, fråga Don.
Don - Ehm, Pernilla det finns det här 5 year extension programmet, har du hört om det? haha
Hahahaha, jasså? Nej de har jag inte hört om..:)
Kristy - Ja precis och då ingår det även att din familj kommer och bor med oss, haha
Pernilla - Har aldrig hört om det, men det låter som en bra deal, haha.


De är väl för söta!!
Blev allt möjligt med kidsen idag, bla Cold Stone ( Ice Cream ). Klockan 6pm kom Nicole hem till mig och vi checkade datorn och gjorde lite planer. Vid 7.30 tiden mötte vi upp Mona och käkade Sushi, sen var jag tvungen att åka och hämta Parker och lämna honom hemma för mina v-päron hade fest hemma. Så Nicole följde med snäll som hon är, hon körde tom i hennes bil, hämtade Parker lämnade honom, hämtade upp Mona igen åkte och köpte Frozen Yogurt, I know mycket glass det senaste:) Sedan vidare mot bion där vi såg The Killers och fick äran att sitta på första raden. Goosh, nackspärr, jo tack! Såg typ 1/10 av filmen, men det var skit bra verkligen. Riktigt himla kul!!! Ashton Kutcher..Mmmm! Där har vi ett levande bevis på perfection. Yum!
Det var verkligen en mysig kväll med tjejerna får jag säga:) Som alltid!!

Imorse frågade min värdmamma hur min morgon var,
- It was good, I went to the gym.
- Pernilla you are communicating with me, right? If u need something or need to be off a certain day, cuz I really want u to hang out with your friends and make a lot of friends, since a lot of them left.
- Yes I promise, thank you so much!

Hmm, har aldrig frågat efter ledigt vet inte om jag kommer göra det heller, men om det verkligen är ngn gång jag skulle behöva är jag inte rädd för att fråga och det är väl det viktigaste. Så glad att hon bryr sig så!!

Okeeeej, så imorgon ska jag jobba 8 tim och jag ser inte fram emot det, hoppas tiden går fort! Slutar klockan 7 och då ska jag träffa Nicole och Mona igen och hitta på något, kommer förmodligen bara bli en lite stund för yihhhaaaa jag ska upp kl 5 på söndag. Jag och Nicole måste börja köra tidigt så vi hinner fram i tid till bergen så vi kan börja hika upp till bron där vi ska hoppa Bungeejuuuuuump. Jag kan inte ens tänka på vad vi ska göra...vad gör jag? Fy fasen!

Nu måste jag sova, det var allt för mig!!!
Miss u all!

Pics kommer, Jag looovar!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Yihaaaa!! Galet att du ska hoppa :) kommer bli awesome! Puss

2010-06-20 @ 22:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0