The Golden Coast.

Blogg? What´s that? Sorry, igen får jag väl säga för den urusla uppdateringen, men bättre sent än aldrig:) Jag har så mycket att berätta att jag inte vet var ska börja, att jag snart somnar gör väl inte saken bättre men en uppdatering ska det bli. Så som vanligt får jag väl börja där jag slutade, vilket var i torsdags.

Torsdag: Jobbade som vanligt, fick ett par timmar ledigt på dagen då jag begav mig till gymmet. Färdig svettad och klar satte jag mig glatt och startade bilen. De lät inte så bra, testar igen, inga framsteg. Bilen funkade inte. Yes, det var precis vad jag behövde. Det är en fin och ny bil, men den gick sönder för mig en annan gång också. Ringde min värdmamma, pratade med Kristy och Don hit och dit, slutade med att jag ringde AAA som fick komma och hjälpa mig, problemet var att jag parkerat i parkeringshuset på våning 5 där det redan är super tight att köra och parkera. Speciellt med den mega bilen, så de kom på att vi inte kan bärga ut bilen för den är för stor. Vi testar en sista gång och den funkade:) Min värdmamma som var på plats körde den direkt till verkstaden och jag tig kidsen. Rolig ledig stund man fick, men inget man kan hjälpa, nu är det lagad iaf.
Där började väl oturen för kommande dag.

Fredag: Jobbade 8-2.30 och under hela dagen försökte jag och Nicole boka horsebackriding för kvällen, men inget svar, när de väl svarade behövde vi en fax för att kunna boka. Nicoles internet var sönder, plus hennes telefon strulade så vi hade svårt att kommunicera. Min fax var sönder och Nicoles printer funkade inte och hon hade ingen fax, så direkt när Nicole skutat vid 3.30 åkte vi till ett affär och faxade och chansade på att det fortfarande fanns platser kvar. Yes, vi fick de två sista, men frågan var om vi skulle hinna dit i tid? Faxen i affären strulade också såklart, men klockan 4 satte vi oss i bilen och körde mit Hollywood hills, men vi var väldigt skeptiska eftersom det är rusningstrafik x 100 vid den tiden och mycket riktigt vid 4.50 ringde de och frågade var vi va och sa att de inte kunde vänta längre. ( Började kl 5 ). Som tur va fick vi boka om till söndag istället, men sån otur, så mycket meck. Då kör vi istället runt och letar efter Frozen Yogurt som lite tröst. Vi körde i sammanlagt 3 tim pga trafiken. Inte okej!! Fast man är van, 1 tim här är som att köra till ICA hemma typ, haha!
När vi ändå var i Hollywood åkte vi till Hollywood Bowl för att checka det stället, det är som en stor mega ute konsert plats. Som en stor " bowl" där man sitter på gräset, alla har picknick och det är olika konserter varje kväll. Vi åker in betalar 20 dollar för parkering och då parkerar alla framför, bakom, runtomkring, överallt, vilket innebar att ´man måste vänta och köra ut tills ALLA sitter i sina bilar och konserten är över. Idiot som kom på den idén!! 15 000 personer ska ut samtidigt?
Gick dit och kollade biljetter, de kostade 40 dollar och det var skit band och typ Scooby Doo som gästade. Kul! Då var vi fast de 3 närmaste timmarna.
Gick ner till hollywood blvd för att gå på bio, då går alla bior typ 2 tim senare. Nehe? Då får man väl göra det man alltid gör när man är uttråkad. ÄTA! Gick till en Sushi restaurang bredvid Kodac Theatre, så det blev super mysigt till slut, men vi kunde inte ha mer otur denna dag. Inte ett skit gick vår väg!! Men vi överlevde, värre än så var det inte:)

Lördag: Oh yeah, oh yeah, här börjar bästa helgen eeeever. Ja vet, jag säger alltid det efter lediga helger, men shit va kul vi haft!!
Önskar jag hade en filmkamera på min axel hela tiden så ni bara kan få uppleva allt, kan inte ens berätta 1/1000 del av allt, men ska göra mitt bästa:) Nicole hämtade upp mig och Mona runt 9 tiden och där började vår roadtrip söder ut. Finns det något bättre än att sitta 3 brudar i en bil med världens bästa musik och köra längst med "The golden coast ". Svar: Nej! Love IT! Vårt första stopp blev Laguna Beach, vilket var heelt fantastiskt. Så otroligt fint och mysigt. Spenderade några timmar där, blev lunch, lite beachtime och massor av pics:) 
Fortsatte söder ut och nästa stopp blev San Diego, körde direkt för att hitta ett hotell och tur var väl det för det var Gayparad samma helg, vilket innebar 30 000 mer personer och fullbokade hotell, men vi fick ett riktigt bra, stort rum, finaste på hotellet enligt gubben, haha. Fick även lite billigare när vi sa att vi var från Norge och Sverige. Han sa även att jag var som Tiger Woods fru för att jag också var Nanny och svensk. haha! 
Efter det tog vi sedan en båt ut till Coronade Island som också var helt underbart. Super mysig liten ö, med lite restauranger, fantastisk utsikt och bara helt perfekt. Blev middag på ön innan vi tog oss tillbaka till fastlandet och hotellet. Innan det blev det ett beök på Vons var det nu kan innebära:) 
Yihaa, då var det kväll och det var dags för paaaarteeeey. Nu kommer den roligaste händelsen, haha! 
Vi var i full gång att göra i ordning sig och Mona korkar upp våra cider åt oss, eller försökte. Ingen har kasylöppnare. Himla skit, vad gör vi? Smart Mona, sätter flaskan i dörren, där man stänger dörren va de nu heter. Splaaashh och det ser ut som det sket ett mord i vårt hotellrum. Rött på hela väggen och Mona, hahhah! Kanske inte bästa idén:) Då tar Nicole och sveper runt en handduk runt och kör nästa cider vilket funkade bra. 
Mona kommer skrikande...
HAHAAHA, det är skruvkork!!! 
Hahaha, då är det skruvkapsyl på de jäklarna. Garvade så jag dog, hur dumma får man va:) Alltid lär man sig något!!
Gick mot On Broadway som klubben hette och tydligen bästa nattklubben i San Diego. Vi närmar oss kön och en kille kommer fram och ger oss gratis entre biljetter och säger att vi kan gå före kön. Oh yeeeah, vilket flyt vi har:)
Våra ID funkar perfa, så det var bara tuta och köra! Yihha! Grym klubb får jag säga:) Bra musik och vi hade bara så sjukt kul:) Har någon någonsin hört om drinken Scooby Snack? Let me know! Vi bad nämligen bartendern blanda drinkar med de ingredienserna vi ville och enligt han hette min favorit Scooby Snack, men vi var väldigt tveksamma till det, haha!
Träffade ett par som blev våra polare och som även följde oss hem till hotellet så vi inte gick vilse, och haha det var sjukt kul:)
Hemma vid 3 tiden och vid 6 tiden skulle vi gå upp igen för att hinna med allt dagen därpå. Yes, 2 tim sömn blev det denn natten, det var väl lagom. När jag vaknade kändes det seriöst som jag var halv t död. När jag stod i duschen kunde jag inte ens blunda för då trillade jag, haha! Efter lite frukost var vi back on track igen:)

Söndag: Då körde vi tillbaka norrut igen och vårt första stopp denna dagen blev Newport Beach. Jag älskar Newport. Kusten är helt ofattbart fin och hela Newport är bara allmänt mysigt och fint. Vi åkte över till Balboa Island och strosade runt där och hade lite lunch och det blev verkligen ett av mina favorit ställen här. Vi såg bla parishjulet som Marissa och Ryan i OC hånglar i för första gången, hahah!
Åkte sedan tillbaka till Manhattan Beach för att lämna av Mona och byta om för det var dags för mig och Nicole för att åka ut på nya äventyr. Horsebackriding!
När jag kom hem hade familjen gäster och Kayla kommer springande och slänger sig i min famn och kramar och pussar mig och säger:
- Pernilla, I missed you! And, I like your earrings, where did u buy them? hahah, so cute and so random:)
Klockan var 3 och jag och Nicole åkte till Hollywood Hills och denna gången kom vi i tid som tur var. Fick en liten genomgång sen var det bara att hoppa upp på hästen och det började inte för bra. Min lilla häst lyssnade inte alls på mig, det första han gör är att gå in i stallet, hahaha! De fick leda ut honom igen, men efter 10 min på ryggen började han lyssna bättre på mig tycker jag allt. Jag kommer aldrig kunna beskriva detta för det är bara för bra för att vara sant. Tänk er ett stort berg med underbar natur, växtlig natur+ lite halv öken, med utsikt över heeeela Los Angeles. Solen sken det var 30 grader, man red dessa olika stigar, uphill, downhill, på stigar där det var stup nedanför i stort sett, helt utan räcke och de där skit hästarna ville bara gå nära stupen.  
Vi red runt Hollywood skylten, nedanför och lite här och var, inte super nära men var ändå super coolt:) Åh, i vissa stunder satt jag bara på hästen och försökte ta in allt. Hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så fantastiskt!
Det enda som jag kunde skippat var väl när hästen framför fes en rakt i ansiktet i uppförsbackarna. Det var ingen trevlig upplevelse, tro mig, haha!
Efter 2 tim turen åkte vi hem och åt på Whole foods, och var sedan hemma vid 9 tiden.
Behöver jag säga om jag somnade fort när klockan var 11 och jag sovit 6 timmar sedan torsdagsnatt?
Men jag vill uppleva så mkt som möjligt här, då får man offra sömnen, det ä inte annat.

Det var verkligen en sån grymt bra helg!! Önskar att det kunde fortsätta i månader. Våran lista på saker vi vill göra här är så lång att vi behvöer minst 2 månader semester här, detta funkar inte, haha!
Kan man ta ett friår som au pair?:)

Idag har jag jobbat 8.30-11.30 sen skypade jag med mamma och pappa, vilket var såå himla efterlängtat. Har inte pratat med dem på evigheter kändes det som. Tack världens bästa föräldrar! Blir alltid lika glad när jag pratar med er, ni är bäst! Varje gång påmins jag om hur roliga ni faktiskt är, haha!! Fast saknar er alltid extra när vi skypat, som vanligt!
Pratade med min värdmamma efter och hon gav mig en stor kram och frågade om jag var okej, för hon vet hur nära jag är min familj och att jag alltid saknar de extra när jag skypat. Hon är så söt!!
Det sjukaste hände när vi skypade som jag ALDRIG trodde skulle hända, det är inte okej. Skypen hackade hela tiden så jag fick fråga om och mitt i allt säger jag;
- Say it again?
Och alla börjar as garva inklusive mig..haha! Det bara kom ur mig, fy det är inte okej, men man säger det ofta och jag pratar ingen svenska, det bara kom, haha!
Men NEJ, jag har inte glömt svenskan. Jag har allergiskt mot personer som " glömt" sitt hemspråk efter 1 år.

Jobbade sedan resten av dagen till 7.30. Efter det åkte jag till gymmet där jag gick på en yoga class, jobbigt men i slutet trodde jag att jag skulle somna på riktigt. Mitt i plankan stod jag typ och jäspade, haha! Väl hemma pratade jag med Mona på skypen i 1 tim. Hon skulle bara berätta om en händelse från idag, så blev det 1 tim. vi är sämst på att avsluta!

På tal om avsluta är det något jag borde göra nu. Jag ska förhoppningsvis till Mona och få alla bilder imorgon så jag ska lägga upp många bilder här imorgon om jag har dem:) Vi har typ 700 bilder från helgen, haha! Fråga mig inte hur det gick till:)

Kl är 15 min efter midnatt och jag ska sova! Ska sova uuuut imorgon, äntligen!!
Saknar er alla massor!

1 pic från helgen som smakprov:)
Vi står på träpelare och Mona tappar balansen och trillar på rikitgt, det roliga är att hon inte posar medvetet, men det blev grymt bra. Efter trillar jag och Nicole, haha!

Kommentarer
Postat av: Getingen

Tack för uppdateringen sis!! :) vilken helg!

Love!

2010-07-20 @ 12:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0