The Farm <3

Kl är nu 00.30 NY time och jag är som vanligt mer än redo för sömn, men nu måste jag verkligen blogga, och tro mig det ska bli kort! ( även om jag har 100000 saker att berätta )
Vi tog tåget från NYC i torsdags morse, för att ta oss ut till farmen. Mitt första besök på Grand Central Station i NY och åh det är så coolt. Den finaste byggnaden, ska visa bilder en annan dag. Men tågresan på 2 tim flög förbi super fort, kvaliten på tågen är inte direkt X2 1000 men de funkade:) Utsikten var helt otrolig hela vägen, bara vatten, berg och super fin natur så det var en rolig upplevelse!!
Väl framme på farmen, är väldigt likt Sverige måste jag säga, känns precis som jag är Öland och husen är precis sådan stil så det är väldigt lantligt svensk stil på det hela. Deras faster äger så mycket land här så de har inte ens vart på hela den arean, haha! Men det är en stor gård som några tar hand om åt dem, sen ett farm house med massa rum, 3 olika gästhus. Vi bor i the Cottage som det kallas som tydligen är ett av gästhusen. Yes, åh vilken litet gästhus, haha! Not. Allt är från typ 1700 talet här, men mycket är också renoverat lite, men shit galet. Önskar bara så att ni kan se allt:) Men ska ta massa kort så ni får se. De har 2 hästar, kossor, hönor, kycklingar, påfågel, får, hundar..ja vet inte ens om jag fått med allt, haha! En riktig farm helt enkelt:)

Så i torsdags var det poolhäng hela dagen, och på kvällen var jag och syrran som befinner sig i australien inne på FB samtidigt så vi bestämde oss för att skypa en sväng,. så himla kul, fick sån glädje kick:) Tack sis!
Fick sova ut idag och jag somnade typ lite efter 11 tror jag, vaknade några gånger på natten och morgonen, men vaknade igen 11.50 på morgonen och de sa att jag inte behövde börja innan kl 12 så jag ställde inte klockan. Haha, men jag sov ut antar jag och när jag vaknade kändes det som jag kunde sova minst 6 tim till. Jag är värre en kidsen!
Så blev det med den springturen i morse;) Har legat i poolen i typ 6 tim idag, kidsen vill va där hela tiden, vilket är nice, men när det blir molnigt blir det lite lite kyligt (30 grader nånting ). haha!
Idag har vi förberett inför álla skulle komma, ikväll kom nämligen alla Dons släktingar ca 15 stycken eller fler, och typ 6 av dem är runt 30 lite yngre, lite äldre, några av dem spelar i ett ganska känt band här i NY och de har deras repstudio här ute så de är här också och de är släktingar de med så det är skit nice!

Så ikväll, jag blir nästan gråtfärdig! Vet inte hur jag ska förklara detta för att ni ska förstå. Först och främst jag tror inte ens jag vet hur mycket jag ändrats som person under mina snart 9 månader här. Jag har inte ändrat min personlighet något vad jag vet, men innan har jag mer vart typ, jaha oj va kul att träffa nytt folk, varför? Jag har de jag behöver, alltid vart ganska blyg för de jag inte känner, tar inte för mig m.m. Jag är fortfarande inte den som tar för mig så mycket och jag har insett att jag aldrig kommer bli en sådan person, men det är inte något jag känner att jag måste bli, jag har blivit så mycket mer framåt här, så jag är nöjd, haha! Kommer aldrig bli den som kommer in till ett rum med 10 nya personer och börjar snacka, haha! Här har jag däremot fått bli van vid det, träffar nya personer hela hela tiden här och man får bara bli van vid det, men nu måste jag börja med det jag tänkte berätta, haha!
Träffade alla dessa underbara människor ikväll och låt mig berätta mixen, först och främst jag är alltid omringad av alla dessa otroligt översmarta framgångsrika människor som bara är helt underbara som jag älskar att vara omkring på alla sätt. Så mixen här är, några stycken investerare/finans business män/kvinnor, en barnläkare, en nästan färdig advokat, några professionella musiker, en modell, fotograf, en au pair, haha! Ja gud vet allt vad det är och så kul som jag haft ikväll:) Hade BBQ vid poolen, käkade en super god middag och ikväll har vi suttit ute med tända ljus och facklor och druckit vin/öl och haft de roligaste konversationerna. Jag gråter typ av skratt ibland:) Och där sitter denna mix av personer och från åldrarna 19-65. Sjukt kul!! Jag blir bara så rörd när jag får träffa alla dessa underbara människor, alla super trevliga och snälla och man bara hoppar in i diskussioner med lite olika folk då och då, beroende på var man befinner sig på farmen och i varje konversation lär jag mig något. Jag älskar det! En av konversationerna idag, förklarade modellen hur det japanska språket fungerade, för han har bott i Tokyo i 4 år så jag frågade lite om det och ja det är bara sjukt hur mycket man lär sig om saker!
Satt tex och pratade med Dons mamma, ca 85 år, den gulligaste tanten och pratade om ditten och datten, när hon åkte kom hon och gav mig en kram och tackade för att jag tog så bra hand om hennes barnbarn:) Så söt!
Så ja, jag kan nog inte vara mer lyckligt lottad med alla dessa människor!
Men fatta mig inte fel, jag är den lyckligaste i världen över att ha alla de personerna hemma i Sverige i mitt liv. Herregud utan alla er hade jag inte ens vart här!

Ska gå upp med kidsen imorgon igen för jag sover i rummet vid köket så kommer ändå vakna när de går upp! Så nu är det väl dags att få lite sömn innan de kommer igen!
Imorgon blir det poolhäng, kanske lite hiking och även horsebackriding:) Yihaa, blir nog fun!!
Gillar det verkligen här ute även om jag får erkänna att jag saknar Manhattan beach lite..det är mitt hem nu och jag saknar att få lite mer Pernilla time:) Däremot saknar jag inte MB vädret, som är det sämsta ever i CA just nu..så sjukt kallt och det ska va sommar där nu!! Vad händer??

Ha en bra helg folket<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0