3 states - 1 day.

Då har man vart i 3 delstater på 1 dag:) California, Oregon, Washington. En snabb visit i Portland där vi mellanlandade, sen vidare till delstaten Washington där jag nu befinner mig. Resan hit gick bra förutom att man var grymt trött och kunde typ inte hålla ögonen öppna, men annars gick det bra. Väl framme fick vi vår hyrbil, hurray för det. Min favoritbil:) Den är ändå ganska lik den vi har, fast denna är mer fancy ändå!! Nu blev detta en bilblogg också.


Anledningen till att vi är i Washinton är för att min värdpappa har High School reunion här i helgen, så vi sover på ett Motel faktiskt i en liten stad här, finns inget att göra mer än att bada i poolen. Vi har 2 rum med en dörr emellan så vi kan gå emellan vilket är bra, jag sover med kidsen i ett rum och mina v-föräldrar i det andra rummet. Självklart får jag jackpotten att gå upp med barnen på morgonen och på natten om de vaknar. Tjoho va nice! Au pair livet är inte alltid en dans på rosor, tro mig! Den enda gången jag kan längta extra mkt hem här i USA är när jag reser, det blir nya grejer och när man är på familje trip så tänker man extra mycket på sin egna familj. Hur mycket jag än tycker om min värdfamilj så kommer ingen familj i närheten av min egna familj, så det får mig alltid att tänka extra på våra familjeresor och hur kul det alltid är, så familjen ni ska veta att jag tänkt på er extra idag och önskat att ni var här mer än någonsin!!!

Ikväll följde hela familjen med till reunion partyt, fast jag spelade spelmaskiner med kidsen i över 2 timmar, sen körde jag hem med den till motellet. YES, jag körde favvo bilen:) Så nice, vill ta med den hem!! Tittade på tv med barnen på rummet, gick ut i lobbyn och käkade kakor, lite mer tv och nu sover dem!
Får väl också lägga mig snart eftersom jag vaknar när de vaknar. Imorgon blir det poolen hela dagen vad jag vet och på söndag bär det av mot ännu en delstat Idaho där vi stannar 1 vecka.
Jag älskar att uppleva så mycket som möjligt, och är jätte tacksam för det men jag saknar manhattan beach och just nu hoppas jag tiden flyger förbi så jag är tillbaka igen! Borta bra men hemma bäst antar jag!

Ska avslöja en liten hemlis..
Idag frågade min värdmamma vad jag tror att jag kommer göra nästa sommar.
- Kommer nog jobba så mycket som möjligt och spara till min backpackertrip, sen åka till sommarhuset, och semestra med familjen/kompisar.
- Okej, för vi funderar ju på att åka till Italien nästa sommar och då tänkte vi om vi kan få flyga dit dig och betala dig så du är med oss och tar hand om barnen och så. Du har väl inte sett jätte mycket av italien heller? Så får vi ses igen också:) Men inget är bestämt än det är bara en tanke, vi måste också försöka kordinera med dina föräldrars semester så du kan åka med dem också.
JAAA tack! Tycker det låter som en grym idé:) Ska inte hoppas på ngt men jag vet att de pratat om det nästa sommar, hade vart hur kul som helst! Då får jag ju träffa dem igen också!!!


Det var allt från Washington för den här gången<3




Kommentarer
Postat av: Getingen

Hörde jag Italien :) check på den! Miss u! kramar!

2010-07-24 @ 16:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0