Tsunami?

Sorry, dålig uppatering på det senaste tycker jag. Jag gillar att blogga men det är också ett ständigt påhäng, om jag inte uppdaterar går jag runt med dåligt samvete, haha! Men jag gör det för er skull:) Den bästa belöningen är kommentarerna!
Igår jobbade jag 7.30 - 13.30 och då tog jag Kayla till bibioteket på sagostund, lånade lite böcker och läste. Sen gick vi vidare till Farmers Market, som är som en matmarknad för er som inte vet. Köpte lite jordgubbar och grönsaker m.m. Det bästa med FM är att de alltid har massor av frukt man får prova, så jag och Kayla stod i 15 min med tandpetare och åt massa frukter..Jag försökte få Kayla och testa flera olika så jag sa ofta: Kayla testa denna den var super god..efter ett tag säger tjejen: Wow, Pernilla, testa den här, du kommer verkligen gilla den..haha! Så söt=)
Sen blev det lunch och lektime hemma, sen var min jobbdag över. Då gick jag och bokade ett hotell till mina föräldrar tills de kommer:) Hotellet ligger gatan ovanför mitt hus och självklart får ni havsutsikt mamma & pappa!!
Syrran bli inte ledsen, du får också ocean view för du bor i mitt rum:) Yees, kan inte vänta till de kommer. Nu är det bara 2,5 mån kvar:)
Efter det blev det gymmet sen träffade jag Sofia som kommit tillbaka för 3 månader till och nu bor hon några gator från mig:) Kul att ha henne tillbaka!! Vi gick iaf på bio och såg To save a life, väldigt bra film!

Idag har jag varit ledig och det är ju alltid lika trevligt konstigt nog. Sov ut, sen skypade jag lite med syrran och skvallrade lite:) Sen bar det av till gymmet, efter det träffade jag Mona - en norsk tjej som varit här 2 år och kom nu tillbaka för några till år. Super kul att träffa henne!! Det blev smoothie och en promenad på piren och va säger tjejen då?
- Vet du att det är tsunami varning här?
- VA??
Ni läste rätt, hon hade sett en skylt om det och det stämmer tydligen..så spring om du ser en stor våg säger hon då, haha! Ah, det lär jag göra. Första gången jag önskar att jag inte bodde på stranden faktiskt. Trodde aldrig jag skulle säga det, haha! Men, förhoppningsvis varnar de oss.. tror faktiskt inte det händer.
Hann även med en sväng till Target och shoppade lite, sen på bio ikväll, The Blind Side blev det, har velat se den länge nu och den var verkligen så bra som jag trodde!!
Kommer Valentine´s day visas i sverige?? Den kommer ut på alla <3 dag här och den verkar GRYMT bra:) Bara kända och bra skådisar!!

För övrigt mår jag bra och trivs fortfarande..häromdagen tänkte jag: Jag har världens bästa värdfamilj, jag bor i världens finaste hus, kan inte bo på ett bättre ställe, jag är frisk, jag har kompisar här....finns ingen anledning att klaga på något alls. Det enda jag kunde komma på var att jag inte få vara med mina nära och kära, men det positiva är att ni finns kvar och det är det viktigaste!! Förutom att jag saknar alla där hemma varje dag, hela tiden och varje minut, så skulle jag inte vilja vara på någon annan plats i världen just nu och det är så jag vill känna! Då har jag förmodligen tagit rätt beslut än så länge..
Jag tror jag har växt otroligt mycket på bara 3 månader ( faktiskt inte fysiskt, haha ) så glad över allt jag får lära mig hela tiden! 

Nog om detta. nu är det dags att sova - jobbdags imorgon bitti.  

Kommentarer
Postat av: Loppan

Ohh givetvis ska jag ge dig en kommentar !



Vart ska jag börja? De känns som jag berättade allt i går morse. Det var riktikgt nice att du va inne då gullet !

Nej men det jag ville var att jag vill boka en skype tid med dig? va säger du ..



<3

2010-01-28 @ 14:24:04
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Getingen

Syrran, på med cyklop och simringen :) sen är du redo! läskigt med tsunamiwarning...det gäller att vara snabb om vågen kommer! men du har ju långa ben så det är inga problem! Ta hand om dig, love you! Puss puss

2010-01-28 @ 16:01:55
Postat av: Lollo ♥

klart valentine's day kommer hit! Annars hade jag stämt någon, HAHA. Tror med det blir på alla hjärtans dag här osm den har premiär :D

2010-01-28 @ 20:59:19
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0