3 months:)

Sätt er till rätta om ni ska läsa detta inlägg för jag har en känsla av att det blir ett av de längre. Har mycket att uppdatera om nu sedan senaste gången.
Söndags: I söndags i Mammoth jobbade jag största delen och på kvällen var det dags för den stora utmaningen, lägga alla 6 barnen samtidigt, i åldrarna 3-7. Ja, vad säger man: Kalla mig Supernanny!! Den gick riktigt bra, inga bråk, skrik eller ledsamheter och visst beror det på de snälla barnen men lite är får jag väl ta åt mig:) Det svåra var att alla barnen borstade tänderna på 3 olika våningar samtidigt och ska sova på 3 olika ställen, jag sprang upp och ner som en stucken katt. Borstar ni tänderna? Okej, bra jag kommer tilllbaka om 2 min. Ta på dig pyjamasen, kommer tillbaka om 2 min. Okej, 2 min mer av den boken...haha, lite crazy! Men jag tycker fortfarande det är mysigt med många barn så det gick kanon:)
På dagen hade jag hand om de 3 minsta barnen och då kom jag på en sjukt bra lek, tips till andra au pairer!
När jag märkte att de började bli lite uttråkade av att leka pirater och prinsessor så sa jag, Hey, jag har en super bra lek, alla ni kan massera mig sa jag och la mig på golvet. Riktigt uppskattat blev det, alla stod på mig och masserade mig överallt. Tillslut gick det lite för långt när alla 3 ungarna stod och masserade min rumpa..haha! Då fick det räcka, men riktigt bra lek tycker jag:)

På måndag morgon var det dags att åka hem mot Manhattan Beach och eftersom det tydligen var en snöstorm på väg fick vi ge oss iväg tidigt. Det skulle komma 3 meter snö och när vi åkte snöade det för fulla muggar. Något rolig  som hände innan vi åkte var att Parker har en lös tand, hans första lösa tand som han är väldigt förväntansfull över. När han stod och borstade tänderna visade han hur han kunde vicka på den. Då säger jag:
- PUSH IT IN!! PUSH IT IN!! Han trycker in den och plopp så ligger tanden på tungan..hahaha! Båda vi springer ut och skriker ner till alla på nedervåningen..
Riktigt kul var det:) Trodde inte den skulle åka av direkt, haha!

När vi var uppe i Mammoth så blev ett av barnen sjuk på vägen upp, men vi bestämde oss för att de skulle komma upp iaf. 3 dagar efter blev hans pappa också sjuk. Igår satt vi i bilen hem från Mammoth och resan tog totalt 6,5-7 tim, riktigt segt.
Så här kan det se ut på vägen till bergen:



 Pga ovädret kunde vi inte köra så fort, men även pga av en annan händelse...
- Kayla säger, det känns som jag ska spy. Eh, okey här har du en mugg just in case..10 min efter känner hon sg bättre. Man vet aldrig med barn. Lite senare ser jag hur glansig hon blir i ögonen och senare börjar hon spy i denna lilla mugg...Stackarn! Jag hade även äran att sitta bredvid. Som tur är tycker jag inte det är så hemskt, värre för min värdmamma som nästan själv spyr, haha!
Väl hemma hinner hon bara till garaget innan hon spyr i papperskorgen.  Stackarn hängde på mammans axel helt utmattad och hon spydde typ 8 gånger efter det. ( Ni kan ju skriva upp det ).
På kvällen var jag helt död, men tog mig ändå till gymmet vilket jag är glad över för shit va bra det gick. Även om jag svettades som en gris kändes det som jag hade lika mycket kvar att ge:) Kanske för att jag varit inne i ett hus i typ 4 dagar, haha!

Imorse jobbade jag 7.30-13, fick ta hand om Kayla för min värdmamma var tvungen att jobba i Parkers klass. För att gå in på detaljer kommer jag nog ha diarré-drömmar inatt efter denna dagen med Kayla.
- Kayla ligger i soffan och säger:
- Ehh, I think I have diarrhea in my pants..you have to clean that..
- Okay, Kayla can you please go to the bathroom so we don´t get diarrhea in the couch.

Som tur var hann hon i tid till pottan...barn är ju roliga, hon sitter och garvar på toan och säger..
- Diarrhea poop is soo funny. haha, hon tycker det låter roligt. Men fy nu räcker det med detaljer här. 

Det är tydligen ett oväder på gång över landet och en tornado här i södra Kalifornien..har regnat i stort sett hela dagen och det ska tyvärr förtsätta hela veckan. Men, man överlever det händer inte direkt ofta. Nästan lite mysigt:)
Idag var det 3 månader sedan jag lämnade göteborgs flygplats och sa hej då till nära och kära. Nu börjar tiden gå väldigt fort känns det som..Nästan lite skrämmande att man snart kommer packa väskan och åka hem igen..
Jag är iaf ur min svacka jag tydligen hade för någon vecka sedan..Nu är jag vanliga Pernilla igen óch jag njuter av livet!

Idag har jag haft en bra och effektiv dag, efter jobbet åkte jag till Target och shoppade lite, sen till gymmet. Efter gymmet hoppade jag i Jacuzzin som finns där, riktigt skönt! Efter lite spaande blev det shopping!! Äntligen, alldeles förlängesen sedan sist. Här är några av köpen=)



Efter shoppingen började jag ett riktigt spännande projekt--Organisera min garderob! Seriöst var det riktigt kul! Organisera är min grej, organiserade barnens art & craft lådor idag också..shit vilken mess de va! Blir rikitgt glad när det syns också, fick beröm av min värdmamma. Roligare när det syns:) 
Tillbaka till mitt projekt, såhär såg det ut när jag var i full gång..



Här trodde man inte det skulle bli något vidare, men det blev bra tillslut:)  Den svarta hängaren är ju nyinköpt så nu blev det ordning. Problemet är bara att det inte får plats att hänga 1 plagg till. Hmm, hur blir det de resterande 9 månaderna? 


 
När jag var nere och hämtade mat ikväll sitter mina värdföräldrar där och min värdpappa säger:
- Det började bli lite "tuffa" delar i serien här och Kristy började bli svettig och jätte nervös att du skulle komma ner under den delen och tro att vi tittar på något nasty...hahaha! Så himla kul, tv:n var nämligen pausad när jag kom ner, så ni pausade sa jag då? haha! De bara ne, vi spolade över det:) Så himla kul!!

Så, där då fick ni en uppdateringen på de senaste dagarna:)
Imorgon blir det sovmorgon för jag är LEDIG!!!!
Saknar er alla!!!!!!


Kommentarer
Postat av: En svullen Valle

Härligt att höra att du kör så hårt på gymmet :) Ser fram emot att spana in dina nypumpade biceps när du kommer hem... ;)



Puss

2010-01-20 @ 10:10:51
Postat av: Janna

snygga kläder!!!=)

Vill med!

Uch skulle e´behöva vara hos dig i varmen nu, är kallt och genomförkyld här hemma. uch!

Saknar dig nu!

puss janne

2010-01-20 @ 12:58:10
Postat av: Getingen

Gaaaaa...snygga kläder! oj oj vad jag kommer shoppa loss hos dig! Ser framemot att du visar mig alla heta butiker :)

Jag kan knappt fatta att du varit där i 3 månader...tiden går så fort! så glad när jag läser att du är back on track liksom! :)

Miss and Kiss!!

2010-01-20 @ 13:11:15
Postat av: Loppan

Hej på andra sidan !

För det första så om det kommer en tornado så åker du hem fattar du det ???? !!! de e livsfarligt, om inte annat så kan du ju lifta med vinden hem :)



För det andra så sjukt mycket kläder man blir galen. Går det bra om man snart skriver en beställningslista eller?

LOVE US !

Pillan såg att hade skrivit på fejjan? vem är hon och allt, ge mig detaljer !!!!



Pussss <3

2010-01-20 @ 21:14:39
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: aleeeeeeex

shit vailken sommargarderob, villl meeeeeee!!!



saknar dig diaree pilly. hahha kul unge! LOVE U

2010-01-21 @ 13:16:03
Postat av: Lollo ♥

Du verkar då verkligen aldrig ha tråkigt :P

Bara funderade på en sak när jag läste om shoppingen. Hur mycket brukar du göra av med av din "veckopeng"?

2010-01-21 @ 15:47:42
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0