Powernap or powersleep..

Då var torsdagen redan över och vad har hänt..Jobbade 2 tim till kl 9.00 sen gjorde jag en mega frukost till mig själv som jag av någon okänd anledning tyckte jag förtjänade=) kl 10.00 skulle jag skypa med min fina Alexandra men hennes dumma internet funkade inte, så typiskt:/ så det blev inget med det tyvärr!! Tack för du försökte iaf vännen. Idag var jag ledig mellan 9-15.30 vilket är väldigt länge, men vad gjorde jag med min dag? Ingen nytta överhuvudtaget. Jag har mått lite halvbra i veckan, trött och illamående och imorse fick jag huvudvärk så jag tog en Ipren och la mig för att ta en powernap kl 11.30 på morgonen..vet inte riktigt om det är en powernap om man vaknar 1,5 tim senare av skrikande ungar, men en powersleep var det definitivt. Vaknade och svettades och trodde för stunden att jag hade feber men det tror jag inte alls att jag hade. Kanske bara ren utmattning eller nåt, haha! Vad gör då dagen bättre än ett SMS från mina finaste tjejer hemma i Sverige?
- Hej gumman!
Tänkte bara säga att vi sitter ett gäng tjejer
i bilen påväg in till stan för att ta en fika.
Tänkte bara säga att vi saknar dig,
och sen hoppas vi att du har det bra:) Puss från oss <3

TAAAACCCK! Det är ingen som förstår hur mycket ett sånt sms kan betyda, helt obeskrivligt! Bara vetskapen om att ni tänker på mig och inte glömt mig där hemma gör mig verkligen lycklig!!
Självklart håller vi alla kontakten på Facebook och allt vad det heter, men ett sms bortanför atlanten värmer:)

Ja, efter min powersleep åt jag lunch och även där förtjänade jag tydligen flera mackor med peanutbutter..jag var ju lite sjuk då får man äta vad man vill..haha!
Tog mig faktiskt ut på 1 tim runda på The Strand, väldigt välbehövligt och skönt! Varmt också dessutom. Jag blev livrädd när jag såg att det knappt var några vågor och vattnet har åkt långt ut nu.......
Hallå, det är alltid stora vågor och aldrig lite vatten..är det förberedelser inför tsunamin eller vad händer?
Efter typ 10 min märker jag hur jag gått och planerat hur jag ska göra om jag ser vågen, springa hem och hämta bilen, hinner man? eller bara springa? haha skrattade lite för mig själv när jag kom på mig..

Jobbade sedan tills läggdags och nu sitter jag här..By the way, solnedgången här var helt fantastisk idag. Den är ofta väldigt fin men det var ett tag sedan nu, idag var himlen helt orange,rosa,röd,lila..helt otroligt fint! Grädden på moset är ju att jag stod och diskade samtidigt som jag beundrade himlen.

I helgen blir det massor av jobb och jag vet inte ens mitt schema, men på lördag ska jag på dop i Long Beach hela dagen. Förhoppningsvis kommer jag inte hem alltför sent, skulle vara kul att gå ut och göra ngt på lördag också!

DET ENDA JAG TÄNKER PÅ JUST NU ÄR MIN SYSTER OCH PLOMMIS!! IMORGON DEN 29 JANUARI ÄR DET BERÄKNAT FÖR MIN SYSTER ATT FÅ BARN.......JAG TITTAR MIN SVENSKA TELEFON HEELA TIDEN OCH GÅR STÄNDIGT RUNT OCH ÄR NERVÖS. Ploppa ut nu då plommis...:) Syrran jag kan inte beskriva hur stolt jag är över dig, du är bäst!!

Ha en underbar helg!!

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej, tänkte bara berätta hur sjukt bra jag tycker din blogg är. funderade sj ett tag på att åka som aupair till hösten, (då började jag läsa din blogg för lite info) nu lutar det mer åt work and travel men jag kikar ändå in på din blogg lika ofta. tycker den är väldigt bra (bästa aupair bloggen helt klart) och ville bara att du skulle veta det =) stor kram, och keep up the good work!

2010-01-29 @ 06:32:34
URL: http://linnwho.webblogg.se/
Postat av: malin

älskar din blogg men hade varit så kul att se lite bilder på området osv (a)

2010-01-29 @ 12:22:35
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: pernilla

Håller med kommentaren där uppe, att du borde visa lite bilder på området! :) Jag sitter här och förställer mig hur allt ser ut, haha! Jag skulle gärna vilja se huset också! Gillar din blogg!!! Ha det bra

2010-01-29 @ 19:27:19
Postat av: Loppan

Ohh gumman !!!



plommis har kommit ut jag har fått info från amma kristel idag :D

2010-01-30 @ 00:17:54
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: anna

Hej,

jag hittade din blogg och tycker det är mycket roligt att läsa om din tid i Manhattan beach, jag befinner mig nämligen 2 stränder ifrån dig, jag bor i redondo beach.

Känns långt hemifrån ibland och det är alltid trevligt att träffa andra svenskar här. Maila mig gärna [email protected] !

2010-01-30 @ 23:16:03
URL: http://bigtown.blogg.se/
Postat av: Anonym

åhh pillan, vi saknade dig under fikan i torsdags. vi tänker på dig varje dag:)

2010-02-01 @ 15:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0