Jan 7th.

Då var det dags för en liten update igen även om jag inte är på det bästa tänkbara humöret.
Kommer inte ihåg vad som hänt sedan senaste gången, men jag skaffade mig som sagt ett gymkort och igår var jag där med Silvia för första gången..Haha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Om ingen annan skrattade åt oss när vi försökte lista ut maskinerna så gjorde definitivt vi det:) Ja, det var riktigt kul måste jag säga!! Trodde att jag skulle ha världens träningsvärk idag men till min stora förvåning vaknade jag upp helt utan krämper! 
Eller inte helt, min nackkota känns seriöst helt krossad. Det är från när man gör en magmaskin då tar verkligen kotan stryk, så det är det enda stället som gör ont idag, inte illa! 
Imorse var det tänk att vi skulle ta oss till en yoga klass kl 9 men det blev ändrade planer så istället blev det en promenad på The Strand för mig. Så skönt väder här just nu, har gått runt i shorts och linne faktiskt. Hörde att ni hade snökaos hemma?  

Jag är nöjd över att äntligen fixat gymkort och förhoppningsvis kommer det användas också, det känns faktiskt så. Det är däremot värre att vänja sig av med godsakerna. Detta småätande gör mig tokig, ett beroende får man nog kalla det. Men men, så länge jag håller mig i min vanliga form får man väl njuta lite av det goda:)

Imorgon jobbar jag 8.30 - 19 utan break och på fredag 7.30-22 med 2 tim break. Puuuhhh, har ångest redan. Mamman är borta och pappan jobbar. Inget jag ser framemot när jag just nu inte direkt njuter av mitt jobb. Jag älskar stället och att vara här måste jag säga, men när barnen inte lyssnar och när tjejen är så sjukt trotsig ( tom mot föräldrarna) då undrar jag bara vad jag gör här..idag blev jag så trött på allt så jag började lipa när jag kokade pasta, haha! Man blir allt känslig här.
Antar att allt inte kan vara perfekt.
Den här helgen blev min lediga helg och det är väl skönt men samtidigt så har jag inte tid att planera något nu när jag fick reda på det så sent, men hoppas det händer något spännande!

Det positiva är att tiden börjar gå väldigt fort och igår var det 3 månader tills familjen kommer!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är sjukt och jag vet hur fort tiden kommer gå:) Ibland blir jag nästan rädd att tiden kommer springa iväg, det kommer bli svårt att byta ut L.A mot Habo.

Saknar och tänker på er alla!

p.s. Louise jag har börjat med månadens au pair frågorna och jag lovar att göra klart dem snarast, förlåt!!!

Kommentarer
Postat av: pernilla

Hejsan! Klickar in på din blogg nästan varje dag =) Jag har bestämt för 3 år sen att jag ska åka som au pair efter skolan! Fast nu går jag första året på gymnasiet så det är ett tag kvar, haha. Men grejen är att jag inte ha nå barnerfarenhet. Hur ska jag kunna få det? Vill så gärna åka =) Och den andra frågan är, hur mycket lön får man i månaden? Är så avis på dig! Ha de bra =)

2010-01-07 @ 13:36:33
Postat av: Getingen

Å vad kul att du skaffat gymkort! Är säker på att du kommer träna mycket. Ha ha roligt det där med träningsmaskinerna. Jag är precis likadan, jag brukar dra i alla möjliga spakar, snören och saker som finns på maskinerna ;) löser sig alltid till slut! Puss och Kram!

2010-01-07 @ 20:45:23
Postat av: tessan

Hej, gillar verkligen din blogg. Mycket bra och rolig att läsa, blir sjukt avis, vill också till USA. Jag är själv au-pair fast i london men blir mycket sugen på att dra mig till USA efter denna tid i London efter att jag läst allt som du skriver, låter underbart! Hade bra.

2010-01-07 @ 22:37:24
URL: http://tessaninlondon.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

det är verkligen inte roligt när ungarna inte vill någonting. Man vet ju inte vad man ska göra för de rubbar inte sig. Hoppas det blir bättre :D



haha, och ta du det lugnt med frågorna, vill ju inte stressa upp dig :D

2010-01-07 @ 22:57:14
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/
Postat av: loppan

Pernill... snökaos är bara förnamnet. de är sjukt.

nu verkar de som att ingen ska komma o hälsa på dig, men jag börjar ta tag i detta nu. jag kommer själv! <3

2010-01-07 @ 23:37:25
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0