Happy new year - - - 2010!!!!!

Happy new year & gott nytt år på er!!! Faktum är att det faktiskt inte är 2010 här än..1, 5 tim kvar, men festen är över! Va? Tänker kanske ni..Ja, amerikanare är allt lustiga.
Här kommer uppdateringen på min nyårsafton här på andra sidan atlanten. Lång bort i fjärran land..

Jobbade på morgonen och det började med att alla åt pannkakor och gjorde sig redo för skiing..det hade kommit massor av mer snö pga den lilla snöstorm vi hade igår! Var ledig mellan 9-12 på dagen och då tog jag med mig hunden som den andra familje har på 1 tim promenad, och jag kände allt lite träningsvärk i låren efter gårdagens äventyr, haha! Den där engelsmannens fel som fick mig att gå 30 min extra säkert, men men jag behövde min motion:) Hämtade och skjutsade barn..och en runda hade jag 5 barn i bilen och alla ville lära sig svenska..de sa meningar på engelska och jag sa det på svenska och då insåg jag att jag inte kan prata i svenskt tonläge om jag inte pratar med någon från sverige..Ni ska bara veta hur svårt det är..de låter helt fel, men som tur är vet inte de hur det låter ändå, haha!

På eftermiddagen gick jag, Don och kristys syster med 5 av barnen och åkte pulka i närheten, blev även lite snöbollskrig och av någon anledning var alla mot mig..De ska allt få igen de små skitarna:)
Väl hemma gjorde vi mat till barnen och jag och barnen hoppade i Jaccuzin och woho va skönt det var..massage och hela paketet:) Sen gjorde vi i ordning oss och till min förvåning var inte denna kväll så speciell kändes det som..för oss är det nog den dagen man planerar och klär upp sig mest inför..här var det jeans och en t-shirt som låg överst i väskan typ..haha! Alla ser alltid bra ut här,även i underställ, men det var inte direkt paljettklänning om ni förstår.
Fler kids kom över och plötsligt var det 11 kids..haha! Crazy, varav 1 av dem hängde på min rygg hela kvällen. fick typ gömma mig..och jag fick ett nytt smeknamn - Skinny. Jag har många smeknamn och de flesta stämmer in, men detta?? Va hände?
Hennes kommentar var:
- Why are you so skinny? Oh, I know, it´s because you are a teenager.
- Can i call you skinny?
enligt henne går det alltså utför efter tonåren...opps..inte bra!! Tyvärr har det redan gjort det, haha!
Denna tjejen ska bo här nästa gång i mammoth..puuuh!! Lite väl intensivt.

Det var matlagning, kakbakning, ABBA skiva på högsta volym...vin och champange. Vanligtvis gilla rjag inte champange men denna va riktigt god. Undra varför? Jo, för den kostar 100 dollar flaskan..haha!

Kl 21.00 här var det live från NEW YORK!!
Nedräkning och när den stora bollen släpps så är det HAPPY NEW YEAR!! 2010!!!
Då är det faktiskt 3 tim kvar tills nyår i Kalifornien, men de räknas inte här..de räknar detta som midnatt för 21.15 var festen slut..haha! Snabbaste nyår ever.
Vi la alla barnen och jag har kommit fram till att jag älskar när det är många barn, det är så mysigt! Speciellt när det är så goa kids som dessa. 2 barn kan vara sjukt jobbigt, men jag vill ha minst 3..4 är mysigt..alla kan umgås med alla och ibland kan det faktiskt va lättare med fler barn!
Min värdmammas syster har 4 barn och jag älskar dem..de är från 17 månader till 8 år:)
Tänk att sitta så många vid frukostbordet..det är supermysigt ju. ( så länge alla äter och är tysta, haha! Ne men jag gillar det )
Det har varit en konstig nyår men en bra nyår! jag saknar party med vännerna, men jag har några år kvar att göra det:)

Hur var er nyår?? Hoppas den var awesome!!

Den känns läskigt att säga i år kommer jag hem!! Hallå hem..i år står jag på flygplatsen hemma i sverige. Det känns bara läskigt!! Även om jag saknar alla så jag spricker, så är jag glad att jag har lite mer än 9 månader kvar här i usa. Har fortfarande mycket att lära och utforska. Kan inte vara mer lycklig med min värdfamilj heller, ett stort tack till dem!  Med det sagt tror jag 2010 kommer bli ett grymt år precis som 2009. Jag ska dessutom bli moster vilket är helt otroligt!!

Jag har såå många fina och roliga bilder att visa er, men det blir på lördag!! Yes på lördag för vi åker hem på lördag.....hipp hipp hurra för det!!

Hoppas ni inte mår alltför dåligt imorgon mina vänner:)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Här är en som inte mår dåligt idag, Det beror nog på att jag körde. Vi firade vårt tolvslag vid Vätterstranden i Hästebäcken. Riktigt häftigt att skjuta raketer där vid brasan. Gott Nytt År. jag älskar dig massor. Roligt att vara först med ett litet inlägg. Puss mamma.

2010-01-01 @ 09:01:25
Postat av: Getingen

Vilken underbar nyårsafton du har haft syrran! Annorlunda men helt fantastisk kan jag tänka mig :)

Hi hi det känns så konstig att du faktiskt kommer hem i år som du skrev. Känns som tiden kommer gå väldigt snabbt tills dess. Miss & Kiss!

2010-01-01 @ 22:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0