El Camino College sucks.

Hej alla fina läsare!

Vad har vi att uppdatera om idag. Började jobba 7.30-9.00 som vanligt, ett break på 3 tim som var lite av ett skämt. För er som inte vet så måste man som au pair även studera på ett College under sitt år, för att få ihop 6 credits innan man åker hem. I minst en månad har jag försökt signa up för en dansklass på ett College i närheten och jag hittade en perfekt klass i deras katalog de skickade hem, men kursen finns inte på deras hemsida, vilket gör mig galen. Har mailat med ca 15 personer för att försöka få reda på information, men alla hänvisar vidare och ingen kommer någon vart. Häromdagen fick jag nog och ringde dit, vad gör de? Ger mig lite information och hänvisar sedan till hemsidan. Ingen framgång på hemsidan senare heller så idag gick jag med bestämda steg in på administrationen.
- Förklarade för tanterna i luckan och genast får jag en utskällning av den förlåt mig men tjocka, olyckliga tanten:
- You have to fill out an application FIRST.....
- Okey, but I can´t find the class at your website..so, it doesnt matter typ..
- You have to fill out an application...
- Men jaaaaa, jag fattar det. Hon var helt dryg och skällde ut mig som om jag kommit dit för att mucka med henne.
Då säger den andra snälla tanten, jag ska hjälpa dig, ring detta numret här och fråga...sen förklarar jag resten.
Jag lånar deras telefon och får prata med någon på dansavdelningen och hon säger visst att kursen finns på hemsidan, jag skulle tydligen söka på ett annat kursnamn. När jag la på visste jag ändå att den inte skulle finnas på hemsidan men ändå. Frågade tanten i luren annan information, tex, Vet du om kursen är full, för den börjar ju 16 februari.
- Tanten skrattar och säger..Ne du, det vet jag inte, det får du kolla själv.
OKEJ MEN VARFÖR SITTER DU BARA DÄR PÅ ANDRA SIDAN OCH INTE GÖR ETT SKIT!!!
haha, förlåt, men efter 3 månader i detta landet tappar man tålamodet på servicen. Det finns ingen struktur någonstans. Ta bara klädaffärer som ett exempel, allt går så fruktansvärt sakta..kön växer nästan utanför butiken, men det skiter dem i och fortsätter prata med varandra...USA har mycket att lära!!!

Hur slutade mitt besök på El Camino?
Jo, tanten visade mig hur jag skulle göra för att registrera mig m.m. Här får man lära sig att verkligen stå på sig annars får man inte reda på ett skit. Frågade ut henne massa följfrågor, så om det inte funkar vad gör jag då? och om inte det blir så, kan jag göra så? Ni fattar.
Åkte hem och fyllde i en application innan arga tanten drar ett skott i pannan på mig...
Mycket ritkigt fanns inte klassen
på hemsidan nu heller...Jag är nog klar med detta lagom tills året är slut!

På tal om det, tittade på Cultural Cares hemsida med min värdmamma idag för det är så sjukt många au pairer nuförtiden..och då sa hon att hon fick se på deras account att det stod att min sista jobbdag var 18 oktober i år..hon berättade hur hon hade börjat hyperventilera och få panik inför den dagen..haha! Så söt=) Hon bara, ne nu slutar vi, jag vägrar prata om det...
Men som sagt, inget är bestämt än, kanske åker jag hem 19 oktober, kanske senare..inte tidigare om inget inträffar!

Jobbade sedan från 12-20 och hela dagen var jag med barnen på Adveture Plex tror jag det heter, det är en gigantisk lekställning med nät runt överallt där de kan springa runt i timmar och man i stort sett bara sitter och tittar på dem. Jag var inne och lekte med den en stund men man får ju nästan klaustrofobi där inne, haha! Som tur var kom 2 andra au pairer med deras barn 1 tim så man fick lite sällskap:)

Ikväll funderade jag på att gå ut, men jag är helt död just nu, så jag bestämde mig för att ta igen alla tv program jag ligger efter med..The Bachelor, Greys Anatomy får det bli ikväll:)
Imorgon jobbar jag bara 4 tim, vilket ska bli riktigt skönt:)

Trevlig helg!!


Kommentarer
Postat av: Tinde

Hej! Hoppas det löser sig med college! Dansklass låter ju jättekul!



Tänkte bara kolla hur är det i ditt område? Är det många aupairer där? Vad gör du när du är ledig? Många frågor så svara bara om du vill :)

2010-01-23 @ 13:42:17
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Lina

hej pernilla!

Du är ju inte 21 (?!), vad finns det då för ställen att gå ut på i usa då? är dom hårda med leg/ålder?

vad är de flesta aupairerna i för ålder?

2010-01-23 @ 16:24:58
Postat av: Lollo ♥

Gud vilka idioter det kan finnas D:

Men du kan inte be den host mom eller dad at hjälpa dig angående kursen?

2010-01-23 @ 18:10:30
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/
Postat av: GELICA <3

Söt blogg & fin design ! :) Hoppas du får en bra lördagskväll ¨på Manhattan :)! Kraaaaam

2010-01-23 @ 23:01:22
URL: http://angelicakjellen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej! Var till Florida som utbytesstudent 06/07 och ska tillbaka till USA som au pair efter studenten. Har startat denna sida där både jag o andra skriver tips om USA + att jag har en stor länksamling. Jag länkade till dig, hoppas det är okej annars är det bara att säga till så tar jag bort den! Du får gärna länka till mig också. Ha det så bra! /Sofie

2010-01-24 @ 14:48:58
URL: http://sofiesusa.blogg.se/
Postat av: Loppan

bara jag, din stalker som skriver !

Tänkte bara säga att jag höll på att gå och lägga mig utan att läst dn blogg. då börjar jag svettas ska du veta !



Pillan jag saknar dig här hemma. Det ryktas om en monster förfest på lördag, alla ska vara rosa.och jag undrar om du kanske kan komma hem över helgen ? tänk över det och återkom<3

2010-01-24 @ 22:16:53
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejhej :) tänkte bara höra hur du har det i kalefornien? jag åker nu den 22:e februari dit, till Redondo Beach. är det i närheten? KRAM

2010-01-25 @ 17:44:30
URL: http://ntornborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0