Keep this fire burning.

7.30 i morse gick jag ut genom min dörr för att börja jobba. Jag ser att barnens dörrar är stängda och att de fortfarande slaggar. hmm, Parker ska till skolan om 15 min, undra varför Kristy låter dem sova så länge idag...går ner till köket, Ho Ho. Ingen där..Något är på tok tänker jag. De måste försovit sig. Jag testar att knacka på föräldrarnas dörr..inget svar, ringer hennes telefon. Jag ville inte bara gå in, det kan bli lite jobbigt om man kommer olägligt mitt i morgonstressen. Knackar igen och en virrig Kristy öppnar..I overslept..haha!
De hade försovit sig första dagen efter lovet. Hon var glad att jag väckte dem iaf:)

Hela morgonen var Kayla mammig och det påminde mig om i början av min tid här när jag inte fick göra någonting, ut ur mitt rum, du får inte vara här bla bla. Jag hatar när det blir så, då undrar jag vad jag gör här i sådana lägen.

Efter lite städning och tvättning skypade jag med min bästa vän i 3 tim..Yes 3 tim och det var så efterlängtat att jag inte kan förklara hur mycket jag saknat henne. Första gången jag pratat och sett henne på nästan 3 månader..inte konstigt att jag höll på att börja lipa!! Tack gumman, det gör vi om snart igen!!!! Behövde din energi sååååhäääär mycket.

efter det tog jag tag i mitt nyårlöfte och skaffade gymkort..man betalar bara för första och sista månaden, väldigt smart! Så när man vill säga upp sitt konto är det bara säga till. jag betalade 71 dollar tror jag för första och sista tillsammans..skit billigt om jag använder det i 9 månader till:=)
Åkte några ärrenden och sen avslutade jag på Sephora för att köpa ny ansiktskräm och jag använder alla Biotherms produkter men av någon konstig anledning säljer de inte det märket i USA...Jag vill verkligen inte byta, men vad gör man? Fick hjälp av den bästa bruden idag, hon gick iväg och googlade min ansiktskräm för att hitta något motsvarande till mig..riktigt serviceinriktad, kallade alla kunder för honey och darling dock, haha!
Det blev en kräm från ett nytt märke, Iceland eller nåt! Mamma har alltid köpt ansiktsgrjer till mig för hon tycker det är viktigt, så jag gick på mammas råd, men inte visste jag att det hela skulle sluta på 88 dollar??
En ansiktkräm och 1 pensel för 6 dollar. Nu jäklar om inte denna kräm är bra!!! Nu gäller det att jag får en mega hy av denna. Men men, nu har jag en kräm iaf:)


Började jobba igen på eftermiddagen och Kayla fortsatte att vägra ha med mig att göra..och då blev jag verkligen ledsen. Jag bestämde mig för att jag minsann skulle få henne att ändra sig ikväll. Badade barnen och när Kayla säger att hon ska kissa i badet säger jag att hon kommer bli alldeles gul på hela kroppen för alltid och då släppte det..de var tydligen jätte kul, haha! Efter badet blev hon jätte kramig och ville kramas hela tiden:)
Kayla är ingen tjej som vill kramas hela tiden eller vill att man ska mysa så när hon väl gör det är det väldigt uppskattat:) Så efter jag läst bok för henne slutade det med att jag låg bredvid henne i hennes säng ( som jag aldrig får göra annars). Vi låg och gjorde hälsningar med våra näsor vad heter det? Eskimåhälsning? Hursomhelst och jag berättade historier som jag hittade på, haha! En hemlis som verkligen går hem är denna;
- Kayla, du får aldrig aldrig någonsin fisa framför brasan, okej? Vet du vad som händer då?
- Ne, svarar hon nyfiket?
- Om du fiser framför brasan kommer du bli alldeles bränd och helt svart..för alltid!
- Kayla garvar så hon gråter..faktiskt sant:) Hon är i fisåldern..
- Jag fortsätter, och när tomten kommer ner för skorstenen och du fiser då kommer du ju bränna tomten och hans skägg blir helt svart...

Haha, ibland är barn allt lättroade:) Jag uppnådde iaf mitt mål den här dagen att vända hennes fasoner..

Nu måste jag absolut lägga mig snart!


Kommentarer
Postat av: Janna

Vännen du är grym haha, kul att du får ha lite fis humor där uppe med =) LÄngtar efter att prata med dig! Love love

2010-01-05 @ 09:55:34
Postat av: Lollo ♥

vad mysigt då senae på kvällen. barnen borde alltid vara sådana <3

2010-01-05 @ 12:15:22
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/
Postat av: Getingen

Du är ju bara så duktig med barnen :) är så stolt över dig! Ha ha din humor kan jag förstå att Kayla garvar åt, jag saknar den iaf! :) Puss och Kram

2010-01-05 @ 16:57:01
Postat av: Mamma

Nu kommer du att bli ännu sötare än tidigare med en så dyr kräm. Passa dig bara så du inte blir för vacker så någon snygg amerikanare lägger beslag på dig så du stannar där.Det skulle jag inte gilla. Puss på dig mitt lilla älsklingsbarn.

2010-01-05 @ 18:33:53
Postat av: alex

2010-01-05 @ 22:31:42
Postat av: balex

vet duuuuuu vilken energi DU gav mig?????? pervnill, my lover, shit! dom frågade här hemma om vi verkligen hade något å prata om sååååå länge, å vi snackade ju verkligen konstant, behövde det! bästa!!!!!!!!!!



kul att ungen blir helt kramig helt appråpå.. jag hade gärna bytt med henne, å få krama dig lite! å bli badad, hahah. hoppas parker kom hem också ;) hahaha.



i love you so much, du är så himla grym! PUSS

2010-01-05 @ 22:34:02
Postat av: loppan

Heej Pernilla ! jag tänkte bara uppdatera dig om att det är snlkaos i sverige och då menar jag verkligen KAOS !!! de e helt jsukt. fick pulsa från i snön i morse till irmas. Så nu är jag lite avundsjuk på dig och ditt usa !



ta hand om idg :)

2010-01-06 @ 16:40:19
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej min söta kusin!



Hoppas allt är bra med dig, här är det jättekallt och snöigt =)

Vad duktig du är på att skriva, wow!! du ska ju bli författare gumman..

Jag har något kul att berätta för dig, jag ska starta eget, då kan du köpa krämer från mig istället =) det ska bli så kul, men jag kommer få kämpa men det är det värt!!



Saknar dig!! kram Sofia

2010-01-09 @ 17:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0