DO NOT STOP.

Hej alla fina!

Då var det ett litet tag sedan jag uppdaterade, därför kommer jag inte ihåg vad jag gjort sedan sist. Då ska vi se, i onsdags var det jobb, gym och filmkväll. Filmkväll var kanske att ta i, haha! Man tror alltid man ska se hela filmen men det slutar med att man pratar om annat, men kul var det:) 
I torsdags packade vi på morgonen, hämtade Parker från skolan och ca 12.00 lämnade jag, min värdmamma och mina värdbarn Manhattan Beach - sorgligt nog! Väl ute på freewayen hör vi sirener som går..Vi ser dock ingen polis och undrar var det kommer ifrån. Plötsligt ser vi polisen bakom oss som blinkar och tjuter. Vi ligger i Carpool-lanen på ett ställe där man inte får byta lane, så vi blir lite förvirrade, men min värdmamma börjar byta filer sakta men säkert och då märker vi att polisen är ute efter oss, utan någon som helst aning om varför. Vi saktar in och försöker stanna, 
- DO NOT STOP! DO NOT STOP!  Okej där blev man döv och hela freewayen hörde det, haha! 
Körde av freewayen och polisen kommer fram som om han vore mäktigaste gubben i staterna. 
Han påstår att Kristy körde för fort och mycket för fort..men Kristy svär på´att hon inte körde så fort och jag håller med. Bilarna passerade oss på höger sida, vilket innebär att de körde fortare. 
Hursomhelst, den lilla skiten gav henne en ticket + att hon måste göra om en trafikskola eller gå till rätten och massa skit. Riktigt surt! Men då har man varit med om lite polisdrama också:) 
Resan upp gick hyfsat bra det tog sjukt lång tid eftersom vi inte ville överskrida hastigheterna igen, lite segt, haha! Jag körde också en del av resan och vi kom fram levande. 

På kvällen var bara jag och min värdmamma i huset när barnen somnat innan alla andra familjerna kom, och vi hade det riktigt mysigt med middag och väldigt varierande samtal kan jag säga, haha! Riktigt kul:) 
Jag kan inte vara med lycklig med min matchning, jag älskar min värdfamilj och har verkligen dem att tacka för att jag trivs så bra!!! 

Här i Mammoth är det som vanligt, jag sover i hallen och att gå upp för trappan är som att bestiga ett berg. Idag har jag tagit hand om Kayla, åkt pulka, vart uppe i skidbacken och försökt lära Kayla att ploga ner för backen. Eller pizzapie som de säger här, haha! 
Fick lite ledigt en stund nu, var ute på en liten promenad och nu som jag har längtat efter lite egen tid ska självklart en av ungarna sitta i mitt knä hela tiden när jag sitter här och skriver. Svårt när man inte har någonstans att vara, men denna ungen är som ett frimärke HELA tiden. 

Imorgon blir det jobb 10 tim utan paus, hoppas det går fort:) Annars är allt som vanligt här, jag dör inte men det enda jag tänker på är mitt älskade Manhattan!!! Det man ägnar sig åt här är att ÄTA. Varje familj tar med sig mat för typ 3 veckor och vi ska vara här i 4 dagar, haha! Hälften av det är godsaker också..Puh, svårt att hålla sig när man är inomhus största delen. 

Ha en superbra helg därhemma:) Miss u. 

 


Kommentarer
Postat av: Getingen

OMG...stackars Kristy! Fick en bild framför mig, att det var typ som i tv-programmet COPS :) att ni blev jagade med helikopter och polisbilar he he! P&K

2010-01-17 @ 19:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0