Apparently, I save marriages too.

Kl är 43 minuter efter midnatt, regnet öser ner,golvvärmen är på och jag har precis krypit ner i sängen efter en mycket bra dag. Imorse när jag vaknade såg det ovanligt mörkt ut, alltså ingen sol som skiner in genom badrumsfönstret..Det regnade. Eftersom det är ganska ovanligt att det regnar här blir det bara mysigt och man tillåter sig själv till att sitta inne istället för att tvinga sig till gymmet, haha! Jag vaknade med halsont,hes och täppt ( jag som skrev igår att jag inte hade tid att bli sjuk ). Min värdmamma frågade mig direkt i morse: 
- Pernilla do you have a cold?  Nja, inte så farligt svarade jag, men då tog hon fram 20 olika tabletter för jag fick absolut inte bli sjuk, hehe. Snäll som vanligt! Därför åkte jag heller inte till gymmet idag, istället åt jag frukost i lugn och ro framför tv, tog en powernap och började jobba igen 12-18.30.
Idag har barnen haft playdates, jag har bakat chocholate chip cookies med barnen för man kan ju absolut inte gå ut när det regnar.haha! Wow, mina baking skills blir bara bättre och bättre, ni ska bara veta hur goda de blev denna gången:) När min värdmamma kom hem och smakade blev kommentaren:
- Wow, Pernilla, these are soo good, the best cookies you ever made!!!
- Well,they are good if you compare with last time when the cookies ended up like " balls ", haha! De flöt aldrig ut förra gången utan såg ut som älgbajs typ.
Men jag håller med de blev en succe denna gången:)
På eftermiddagen kom Mona över med sina barn, vilket var väldigt kul:) Det förgyllde dagen!! När jag slutade stod jag och pratade med mina värdföräldrar och då ger min v-mamma mig en kram och tackar för hjälpen och så och säger:
- Pernilla, vad hade jag gjort utan dig, vet du att du även räddar vårt äktenskap? 
- Hmm, ne det visste jag inte, haha?
- När du hjälper mig så mycket är jag glad och pigg tills Don kommer hem:)
- Ja och det är mycket billigare än rådgivning säger Don och skrattar. 
- När du tar din semster kommer jag inte bli rolig säger Kristy.
- Så farligt är det nog inte säger jag.
- Vänta du bara säger Don. haha!
De är för roliga. Se där, alltid trevligt
att kunna rädda äktenskap här i staterna också. My pleasure!  

Ikväll åkte jag till Silvia och vi bestämde oss för att åka till en Sushi restaurang här i Manhattan Beach och riktigt gott och mysigt var det:) Självklart glömde jag kameran, jag som ville visat er bilder:( Lite senare kom Mona och vi begav oss vidare till Starbucks i regnet. Ännu lite senare kom Sofia och joinade och där satt vi tills det stängde 12.00. Jag ´har verkligen saknat att sitta och skratta och prata med flera tjejkompisar, det har vart dåligt med det här så det var verkligen uppskattat:) Gillar verkligen alla tjejerna så jag är riktigt nöjd med kvällen!!
Ännu en lyckokick. Tänk vad en liten fika kan lysa upp vardagen:)

Imorgon blir det jobba hela dagen och även hela kvällen, spännande! Lite gym ska vi nog hinna med på förmiddagen..Usch, min kropp skriker efter gymmet efter jag ätit halva kakdegen plus några kakor idag! Men, whatever, det regnar ju!

God natt på er!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! jag har en fråga. Hur är kollektiktrafiken i CA? och där du bor?

Har hört att man är beroende av bil om man bor i CA, för att kunna ta sig runt. Tack på förhand

2010-02-06 @ 17:29:23
Postat av: Anonym

Har Barack Obama effekten visat några förändringar när det gäller den ekonomiska situationen i LA ?

2010-02-06 @ 17:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0