The Kress.

Kl är 20.21 och jag är så redo för nattsömn. Ni som läste min blogg igår kväll vet att jag funderade på att ta mig in till min kompis i Hollywood som numera inte är namnlös längre, Felipe är namnet. Jag slutade 00.30 igår natt så egentligen var det väl inte läge att ta en taxi in till Hollywood. Efter lite grubblande gick jag i stort sett och la mig för jag var helt slut, tog upp telefonen för att meddela mitt beslut, men tydligen ändrade jag mig under det samtalet:) Messade min värdmamma och frågade om det var okej och vad hon tyckte ,och visst var det okej, så kl 12 igår natt började jag göra iordning mig för Hollywoods nattliv. Ringde en taxi som tog mig till nattklubben The Kress i hollywood och 100 dollar fattigare var jag framme...Yes, det var en halv veckolön men tro mig det var det värt:) Sjukt nice chaffis, snackade hela vägen och han berättade allt möjligt och jag tog mig friheten att prata lite politik sådär på en lördagskväll, haha!
Obama fan som jag är har jag alltid undrat om man märkt någon skillnad här i USA sedan han blev president och jag tänkte, jag kommer aldrig träffa denna chaffisen mer så det är väl bara fråga. Jag såg på honom att han var Obama fan, annars kanske man riskerar att bli utkastad, haha!
Han berättade faktiskt många intressanta saker som jag inte alls visste angående republikanerna, så där blev man lite klokare, men inte rikare, haha! 
 
Jag är som sagt bara 19 och här är det 21 för att gå ut, men jag fick ett ID av en kompis en gång, för ingen använde tydligen det och haha, man kan inte annat än och skratta. Likheten är väl blond och blåögd men hon är ganska mycket större än mig och även om hon är 5 år äldre ser hon ut att vara 40 år, haha! Har därför inte tänkt försöka me det men igår var det dags..På en av Hollywoods populäraste nattklubbar där ett bord uppe på taket tydligen kostar , nej nu kom jag inte ihåg bara för det. Något med 15 iaf och sjukt mycket att boka kände jag att det var ganska kört, men jag langar fram mitt ID, vakten tittar på kortet, på mig och sen släpper han in mig. Yeey! Han sket nog i vilket för det finns ingen likhet.

Väl uppe på taket var det riktigt party:) Tyvärr kunde man inte se utsikten över hela L.A för de hade regnat så de hade något tillfälligt tak, men de va grymt där uppe!! Jag och Felipe såg flera personer som såg ut att vara skandinaver så vi började prata med en del och alla de vi gissade på var från norge eller danmark, lite kul! En vän till dem som var här från CA började jag prata med och jag tänkte hela tíden att jag kände igen honom men tänkte inte mer på det sen och imorse slår det mig att han är med i serien: PRIVILEGED på kanal 5. Jag är nästan 100 % säker, det jobbiga är att jag hittar ingen bild på internet..helt omöjligt att hitta honom, men ni som sett det är den lilla killen som den korta tjejen blir kär i! Han är kort, mörkhårig , lite krulligt hår... Måste kolla upp detta:) Coolt i så fall!!
Eftersom jag kom så sent stängde det ca 30 min efter jag kom, men det var värt ett litet besök. Det blev sedan hemfärd till Felipes place och när det 4.30 är dags att sova har en av hans kompisar somnat i soffan och han snarkar som en häst...inte okej för oss som inte somnat! Kan säga att jag sov max 1 tim inatt och jag klarar inte av lite sömn, usch jag är sådan klenis.
På morgonen blev det iaf pannkakor,ägg och grejer på ett frukost ställe, amerikanskt och mysigt! Tack igen till min kompis som skjutsade hem mig till Manhattan igen, verkligen snällt!
Tog en nap på 1,5 tim och när jag vaknade hade jag gjort precis vad som helst för att somna om, men icke då var det dags för jobb. Jobbade sedan 2-20 och vi hade 3 andra barn över, men det gick fint!
Káyla den sötisen sa 2 sådana söta saker som verkligen gjorde mig glad, först säger hon:
- I love you och pekar på mig...
Sen när hon sitter i mitt knä i soffan säger hon:
-You are my great friend.
Ah jag blev så himla glad!!!!! I det läget gillar jag att barn är ärliga:)


Hade inte med min kamera igår för min v-mamma hade den men jag bad andra ta bilder så det blir förhoppningsvis lite bildbevis framöver.
Imorgon är jag LEDIG och det kan väl inte bli mer passande. Ska sova nu och ta igen all sömn!
Tänk vad spontan jag blivit här i staterna, visst Aleex och Junita? Haha!
Ja man vet aldrig vad dagarna har att erbjuda här.


Kommentarer
Postat av: Loppan

de låter som du har så tråkigt, du vill inte att jag ska komma o göra dig sällskap??



:):)



<3<3

2010-02-09 @ 01:57:16
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0