Obama day.

Presidents day infaller tydligen här i staterna, så pass som igår. De flesta är lediga och frågar ni mig har jag egentligen ingen aning om vad dagen innebär? Får presidenten the day off eller vad händer? haha! Obama fan som jag är borde väl veta detta..tyvärr får jag skämmas och vet inte riktigt, ska googla detta snarast!
Ska uppdatera söndagen för er som blev en riktigt lyckad dag, hur den nu inte kan bli det när solen steker och palmerna vinkar åt mig är frågan. Ambitionerna var att sova ut och ladda batterierna för Mammoth, men självklart vaknar jag kl 7.00 och kan inte somna om..Nej jag var inte utvilad. Gick och la mig sent så jag hade inte fått tillräckligt med sömn, men nu kanske jag minskade de 25 år av sömn man får till 24 år och 363 dagar..det gäller att se det i rätt perspektiv och ser jag det på det sättet är jag glad att jag vaknade tidigt! 25 år av sömn är inte okej!
11.00 hämtade jag upp Sofia och Alexa för att bege oss mot Venice:) Finaste dagen på riktigt länge, solen stekte det var valentine´s day, mycket kärlek i luften. Haha! I Venice var det nog inte bara kärlek i luften kan jag säga..Shit de är ju höga som aldrig förr där.
På vägen till Venice ser vi ett plan framför oss i luften som försöker göra hjärtan:) De lyckades och jag fångade det på bild, (ibland är alla rödljus uppskattade) hoppas ni kan se.





Det stod även Pernilla, would you marry me? på himlen men eftersom jag körde hann jag inte ta kort på det..lite synd! Tror det var Paul Walker som fixat det, vi har nämligen träffats en del det senaste. Riktigt fint av honom..känner att han går lite fort fram dock, va tycker ni?

Väl framme letade vi parkering i evigheter och när vi väl hittade en kostade det 20 dollar, så vi sa till snubben att det fanns billigare ställen...backade ut och fortsatte 3 meter och där kostade det 15, haha! Titta vad billigt här tar vi:)
De parkerade bilen och behöll nycklarna...när vi väl hämtade ut bilen tog vi nyckeln, gubben gick och verkade inte alls sugen på våra stålar..Ne men varför stå här när man kan hoppa in i bilen och dra? Precis vad vi gjorde. Sa vi inte att det fanns billigare ställen?:)

Det var riktigt mycket folk i Venice skulle kunna tro det var högsommar. Fast att döma från vädret var det inte långt i från faktiskt. Vi köpte med oss lite mat och hade picknick på stranden..tittade på hur surfarna spände musklerna och gav sig ut i vågorna och i de stunderna blir jag påmind om hur bortskämd jag blir här..Vad ska jag titta på när jag kommer steker på sveriges stränder? Det enda som kommer hända är väl att några ungar bygger ett sandslott eller tappar sin glass i sanden, börjar lipa och springer till mamma.. Fun!
Nej, så hemskt är det inte! Jag har alltid grymt sällskap där hemma, så jag kommer klara mig, men kan inte låta bli att tänka tanken.
Några surfare till höger, han står säkert och visar hur stor haj han träffade på bland vågorna..




För er som inte visste är Venice Beach riktigt hippie, Bob Marley style, rökelser, den berömda excercise platsen som man kan se i filmer m.m. Kul att hänga där ibland, men skulle inte vilja bo där!
Efter Venice drog vi vidare till Santa Monica för lite shopping och bio:) Hittade 2 plagg på en riktigt grym affär, stor och bra, man blir lycklig bara man sätter foten innanför tröskeln..den börjar på FOR och slutar på 21, hört om den?:)
Sjukt kul att se alla otåliga killar gå runt och shoppa med sina brudar..de försökte verkligen hålla god min,de va ju trots allt valentine´s day, men innerst inne ville de bara hem och checka the olympics typ..haha! Bra gjort killar!!



Haha den ser sjukt ful ut när den ligger där, men tror den kan bli användbar med kjol i sommar:)


Självklart såg vi Valentine´s Day..Äntligen, som jag väntat! Tyvärr fick vi sitta på 6e raden i världens största biosalong, tittade man på ena sidan missade man vad som hände på andra sidan av skärmen, haha! Fast man blev van efter ett tag:) Filmen var iaf jättebra, mysig och gullig romantisk komedi!! Det finns 2 saker som är så mycket roligare med att gå på bio här,
1) Alla i salongen skrattar högt, applåderar, säger kommentarer..t.ex när man fick reda på att två karaktärer var bögar och de blev lite närgångna hör man folk vissla och skrika..Wooow, do it, do it!!!
Haha, hemma i Sverige får man typ ett popcorn i huvudet om man råkar nysa...

2) Man känner igen alla platser de spelas in på..denna filmen spelas in i L.A och nästan allt de filmar känner man igen. Titta där åkte jag för 4 tim, där var jag förra veckan...Så mycket roligare=) Fast det är bara L.A jag känner igen dock, men det räcker!

Vad negativ jag är till Sverige idag känner jag! Hur blev det så? Det var inte meningen, jag gillar Sverige på sitt sätt, haha!

Imorse fick jag Valentine´s day present av min värdfamilj:) Kayla hade valt ut det helt själv, mycket bra val! De var ljuslyktor och doftljus, plus är super gullig kort:) TACK, de är för söta!!!

Igår åkte vi upp till Mammoth igen och jag är glad att jag får möjlighet att se Mammoth det är jag verkligen, det hade vart riktigt oförskämt att säga något annat. Inte alla som får den möjligheten så jag är glad för det, men sen kan man väl ha olika favorit platser? Manhattan Beach ligger iaf mig varmt om hjärtat:)
Om min förkylning försvinner kan jag nog överleva denna veckan också, men för nuvarande kan jag inte andas eller höra och jag hostar som om jag har granris i halsen eller något liknande.

Sist men inte minst, Aleex tusen tack för din kommentar! Det var den finaste <3 Hur mycket du än vill kommer det aldrig bli några egobilder eller dagens outfit bilder på mig, det vet du, haha! Jag ska dock göra ett försök att klämma in mig på några av bilderna. 

Uppsats igen ja. Sorry finns inte mycket annat att göra här:)  Tack om ni läst ända hit !!!
Kl är nu 15 här i CA och jag ska ta en liten nap innan jag börjar jobba igen. Ikväll blir det någon nightsleding av ngt slag, de blir nog kul!



Kommentarer
Postat av: Lisa

Pilla, du skriver dem bästa uppsatserna:) så himla roligt att läsa dem, verkligen! puss

2010-02-17 @ 14:26:33
Postat av: Loppan

Jag är bara lite sugen på LA just nu, men bara lite. Gillar minusgrader löpning och snöblandat regn också.



Och den stranden var ju inget mot domsand?!! Domsand i Habo tar alla stränden världen över.



<3

2010-02-17 @ 16:58:16
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Getingen

Sis, jag älskar dina lååånga inlägg! :) grymma kläder som vanligt! Venice verkar ju vara as grymt ju, värsta schteekar placet :)



Puss och kram! Love u!!

2010-02-17 @ 19:02:13
Postat av: Lollo ♥

jag gillar dina långa inlägg :D Det är som en julkalender. Läsa en ny berättelse (nästan) varje dag :D

2010-02-17 @ 20:10:12
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/
Postat av: sandra veciunca

det du sa om bio stämmer så bra! haha mycket roligare att gå på bio i USA! hoppas du har det bra du! ät lite gott åt mig!

2010-02-19 @ 00:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0