Care Station.

HOME SWEET HOME!
Igår anlände vi i kära Manhattan Beach igen och jag måste säga att jag älskar att åka till Mammoth...
Det finns nämligen inget som slår känslan av att komma hem. Hem som i Manhattan Beach!
Resan hem från Mammoth var däremot en stor PAIN. Som ni kanske vet har jag åkt på en förkylning som varat ca 2 veckor nu och att åka ner för bergen och ändra altitude fick mina öron att skrika efter hjälp. Under hela resan var jag 100 % döv på höger öra, så när jag skulle prata hade jag ingen aning om hur högt resp lågt jag pratade. Kändes som någon klämt in mig i en ballong eller något liknande, haha! Resan hem var väl kanske inte så spännande som ni förstår.
När jag precis kom hit till USA sa jag till mina värdföräldrar att jag aldrig var sjuk, vilket var sant för hemma i Sverige är jag oftast frisk som en nötkärna. Här däremot har det blivit både svininfluensa och förkylningar på 4 månader.
Igår sa mina v-föräldrar att  de tyckte jag skulle besöka en läkare idag, väldigt onödigt tycker jag. Hade jag aldrig tagit iniativet till själv, men kom på att det blir faktiskt bara värre och jag vill bli av med skiten så kanske inte är en så dum ide iaf?

Efter en härlig sovmorgon gjorde jag mig redo för amerikas hälsovård. Eftersom jag var ny på stället fick jag fylla i ett flertal papper och min taktik var att när man inte förstod frågan kryssar man bara nej. Det är alltid nej:)
På de rader man skulle skriva något kan man alltid få till något bra, haha! Tydligen funkade min taktik.
Blev mottagen av en super gullig sköterska som ställde frågor, undersökte m.m. Lite senare kom läkaren och även han ställde frågor och undersökte. När han tittat i öronen frågar han:
- Har du haft någon smärta i öronen?
- Ja, mest i höger.
- Okej det kan jag förstå för du har en " bad ear infection ". Det är alldeles svullet och rött inuti.

Jag hade inte den minsta tanke på att det kunde vara något med öronen, lite förvånad men skönt att veta. Nu ska jag alltså äta antibiotika i minst 1 vecka. Woho:)
Jag lämnade mottagningen 98 dollar fattigare och symptomen bad ear infection! What a wonderful day:)

Av någon anledning tog de inte emot mitt Insurance card där pga att det var en reseförsäkring. Fick därför betala cash och sen ska förhoppningsvis försäkringsbolaget betala tillbaka mig. Får se hur det blir med det!

Nog om mina sjukhistorier, ingen har väl dött av lite örininfektioner!!

Besökte sedan Target och shoppade massa livsnödvändiga saker som vanligt:) Efter det blev det ett besök på gymmet för första gången på 2 veckor. Äntligen!! ( Ja, mamma jag frågade läkaren om jag fick träna, vilket jag fick om jag tog det lugnt )

Idag har det vart en helt underbar dag här i Manhattan Beach. En riktig sommardag:) I eftermiddag hade vi några mammor och deras barn över. Riktigt trevlig! Barnen badade jacuzzin, mammorn + jag solade, drack vin och åt snacks!
Lagade sedan mat, badade barnen och sen blev det läggdags!!

Avslutningsvis ska ni få ta del av en historia jag fick av min v-mamma idag: 

TECHNOLOGY IS WONDERFUL……….ISN’T IT. 

A friend of ours was in Starbucks yesterday when he suddenly realized he desperately needed to pass gas. 
The music was really, really loud, so he timed his gas with the beat of the music.

After a couple of songs, he started to feel better. He finished his coffee,  and noticed that everybody was staring at him.



Then, he remembered that he was listening to his iPod.













Kommentarer
Postat av: Jennifer

hahahhahahahaha sååå skön! :D

2010-02-23 @ 14:34:22
URL: http://livelovelearn.blogg.se/
Postat av: Getingen

:) moohahhahhah den var riktigt bra!!!!

Krya på dig sweetie! skönt att du får lite preparat att stoppa i dig så du blir frisk.

Pussilipusspuss!!!

2010-02-23 @ 16:23:54
Postat av: Loppan

Bli frisk !!



<3



2010-02-23 @ 22:04:00
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Loppan

Pillan, kollade på OC igår, shit du är där. de e helt jsukt !!!!

2010-02-23 @ 22:04:51
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Brunnen

Brädan!!!!

Lovar att du kommer bli frisk igen inom kort. Medicinen i andra länder brukar ju vara grymt stark, värsta knarket typ.

Tänker på dig!



Puuuuuuusssss

2010-02-23 @ 23:08:04
Postat av: anna

alltså jag har inte läst på ett tag men har sutiit hela förmiddagen nu typ. kommer försent til jobbet om jag inte slutar nu haha! allt låter så grymt, förutom öronen då! hoppas verkligen det blir bättre nu! saknar dig massa <3

2010-02-24 @ 13:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0