You just gotta love MB<3

Yes, you just gotta love Manhattan Beach!! Den kärlek jag känner för Manhattan Beach är helt obeskrivlig:) Det är något visst med denna stad och det är vi alla enade om som bor här! Som jag sa till min värdpappa idag: Det känns som man känner alla här, även om jag egentligen inte känner en enda, haha! Alla är så vänliga, mysiga, öppna och snälla!! Such a friendly little community! All kärlek till MB. Tänk då att jag gillar denna stad mer och mer för varje dag! Igår var en av de dagarna då jag aldrig vill lämna MB. Så gårdagen,¨efter beachen gjorde jag mgi redo och mötte upp med Mona för att kolla på fyverkerierna som är väldigt känt här, förra året såg jag häften av fyverkerierna från vårt hus, eftersom jag, frida och evelina som då var på besök inte hittade parkering i tid, haha! Jag är så glad att jag fick uppleva det på riktigt i år!
Hela MB är proppat med folk, hela manhattan beach blvd, som är gatan ner till piren är fylld med stolar, filtar och picnic korgar där folk festar till det. Alla hus hade fest igår kan jag även tillägga, haha! Ännu en sak som aldrig skulle hända i Sverige. Kan inte förklara stämningen, men det är bara den bästa stämningen och även om det är varmt, palmer, beach, vågor så är jag i bästa julstämning:)
Vi gick ner MB blvd, checkade in folket och njöt av en jul i californien!! Ska sammanfatta kvällen i bilder:)

Här har ni piren gatan:)


Som är proppad med festglada människor! Längst ner på piren var det en stor scen med ett band som spelade julmusik:)


En Snow Park ( såklart ) haha.

fyverkerierna var helt otroligt vackert! Fyverkerierna samspelade med musiken, super fint! De gröna lysena är piren!

Palmer + fyverkerier ingen dålig kombo.

Rudolph the red nose reindeer va där såklart!!


Efter att checkat fyverkerierna blev det en snabb visit på Target och så här glad blir man när man ser entrén till Target..:D

Ännu gladare blir man när man väl är där:)

Shopping på Target sätter sina spår!!

Åkte direkt till bion och bestämde oss för att se filmen Black Swan med Natalie Portman och jag har aldrig någonsin sett en film som berörde mig så hårt. Jag mådde illa under hela filmen, blundade större delar av filmen, och hade gråten i halsen hela filmen. Handlar om en proffesionell balettdansös som gör allt för att va perfekt och få rollen i svansjön. Filmen var så rå att jag inte finner ord och på ngt sätt kunde jag relatera till den även om jag inte är proffesionell dansare och inte 1/100 del av vad de dansarna är. Den var så sjukt bra, samtidigt som ajg bara ville att den skulle ta slut!! Ska inte avslöja ngt, men ni måste se den!! Förstår dock att de var 17 års gräns. borde vart 20. Inside info är att Natalie Portman tog balettlektioner i 1 år för den rollen och fick gå ner mycket i vikt, hon som redan va super smal!! Usch jag var tvungen att sätta på sunes jul på youtube innan jag somnade, haha!
Det var gårdagen det:) En mkt bra söndag i L.A även om filmen inte var så uppmuntrande!

Jobbade 7.30-8.45 imorse, åkte till gymmet, snabbt hem och öppnade upp balkongen och jobbade på brännan 1 tim inna jag började jobba igen!! Haha, det är ju så långt till stranden, not!!


Jobbade 1 tim, fick 1 tim, då jag gick till stranden i 40 min eftersom solen försvunnit på min balkong, haha! Sen jobbade jag till 7.30 ikväll.
Ikväll ringde det på dörren och en stor box levererades, Pernilla Kinsey stod det på boxen, haha! Kristy: Omg, Pernilla, u got a gift from Jackie and Bill.
What? me? Jacke and Bill är granma and grandpa som jag snackat om tidigare, men det är egentligen min värdmammas systers mans föräldrar, haha! De är världen goaste, tyvärr träffar jag de bara på släktträffar och sånt, men åh vad jag gillar dom!
Nu har de alltså skickat ett paket till mig.

Hittar ett super fint inslaget paket:)


Öppnar och då har hon köpt ett halsband till mig:) Hallå, varför är de så snälla? Världens exklusivaste box också, haha! Vid sidan av fanns en liten lapp där det stod:
Merry Christmas to a special young lady.
Have a wonderful family holiday.
Safe Trip - Warm Regards, Jackie.

Åh jag vill bara åka å krama dem nu!! Måste skicka något till dem imorgon, annars får jag dåligt samvete!! De är värda det bästa!! Tänk att de tänker på mig, vad glad jag blir!!


Ikväll har jag fixat med alla visum papper och insett att det är mkt att fixa innan ambassad besöket som jag inte riktigt hade kläm på. Så nu har pappa fått en to do lista där hemma:) Klockan är snart 11.30 här, så det är väl dags för läggdags snart! Jobbar bara 2 tim imorgon så det blir sovmorgon för min del, får väl se hur det blir det det!!
Om 1 vecka ligger jag nog i min säng hemma i Habo vid den här tiden! Helt galet!!

Kommentarer
Postat av: alex

jag gillar dig sååååå mycket! önskar ja va hos dig nu! snaaaart ses vi!!! kan inte fatta det, jag är så glad så jag nästa står upp å hoppar sådär, du vet de bubblar i en, så mycket längtar jag!!! ha en bra dag älskade Pervnill ;)

2010-12-14 @ 10:54:32
Postat av: josefin

Hur länge ska du stanna hos din familj i usa? Har inga bilder från huset i din blogg?

2010-12-14 @ 16:57:56
Postat av: bitte



Hej har just nu en tävling där 2 personer har chans att vinna varsitt presentkort på 1000 kr hos Nelly

2010-12-16 @ 18:59:03
URL: http://www.lovemercury.se/?p=1845
Postat av: Julia

jag gillar din blogg! jag håller precis på att matchas, har precis kommit in i systemet och det är så roligt och intressant att läsa din blogg. och vad kul att du verkade komma till den perfekta familjen för dig redan från början.. och att du kom i kalifornien, vilket jag gärna vill göra! :)

2010-12-17 @ 15:58:17
URL: http://creatingjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0