December 2nd.

Det är torsdag, solen skiner, dagens träning är avklarad, 1,5 tim jobb avklarat och nästa pass står på schemat. Jag frågar mig själv vad jag gjorde i tisdags? Då var det de här med minnet igen, det jag kommer ihåg är att jag jobbade freån 11-6, sen for jag iväg till min balettlektion. Den allra sista ( 3 elever denna gången ) sorgligt nog. Detta var nog den bästa lektionen jag haft på evigheter. Jag önskar det kunde pågått i timmar till, riktigt bra lektion. Älskar att riktigt känna hur kroppen kämpar:) Det är jag och en tant till som vart på de flesta lektionerna och hon fick några pluspoäng av mig igår när hon trodde att jag hade green card här för att hon inte hörde min accent, haha! Vilket jäkla skämt, stackars tant som behöver hörapparat. Visst, jag blir super glad när någon ger en positiv kommentar om språket, men jag trodde jag skulle vara SÅ mycket bättre nu än vad jag är. Tydligen inte, haha! Fast man lär sig hela tiden och jag hoppas jag kommer lära mig super mycket den sista tiden här! Jag är fortfarande rädd för att säga fel, vilket jag inte borde vara, det är det som bromsat mig lite från att lära mig ännu mer tror jag, men ju längre man är här ju högre krav sätter man på sig själv, vilket betyder att man inte vill säga fel. Fast det är bara en töntigt ide som jag fått för mig, jag kommer aldrig bli 100 procent korrekt under min tid här ändå, så det är bara snacka på!!
Försöker intala mig själv, haha!

Igår, onsdag fick jag sovmorgon så jag gick upp vid 10 och skypade med mamma och pappa. Alltid lika kul att snacka lite skit:) Som vanligt står jag för snacket, haha! Jag blir nästan rädd av att jag kommer hem SÅ snart! Tänk att jag inte vart hemma på 14 månader och helt plötsligt står jag där i kära Habo!! Hjälp, blir nervös bara ja tänker på det!!
Åkte direkt till gymmet efter skypen, började sedan jobba vid 2 tiden. Hade hand om 4 barn hela eftermiddagen, lagade middag, duschade kidsen, läggdags och slutade vid 9.30pm. Igår kväll skypade jag med min kära syster i Australien:) Det är nu 19 hela timmars skillnad mellan oss. Hur sjukt är inte det? Snacka om att hon lever i framtiden!! TACK sis, ALLTID lika kul att snacka med dig vännen<3 Nästa gång vi ses är vi båda i STHLM!!!! Yeeey!!

Idag jobbade jag imorse och fick iväg kidsen till skolan, åkte direkt till en Turbokick klass och nu börjar jag jobba igen om 30 min och har sedan 6,5 tim jobb framför mig. Ikväll ska jag förhoppningsvis träffa Nicole!!

Måste tacka min fina vän Julia för den gulligaste mailet! Du är så fin, saknar ihjäl mig efter dig ska du veta!!
Tack även till söta mamma som skickat 2 chokladkalendrar till kidsen, tidning till mig och försvarets hudsalva till både mig och Kristy:) Omtänksammare person finns det nog inte!!! Mamma du är BÄST!!
( Hello Kitty + Toy Story blev SUCCE, de hälsar och tackar så mycket )

Nu måste jag kila, det var alltför idag! Kan meddela att det jag nu kan sova utan 5 lager och filt, haha! Lite av värmen har hittat tillbaka, stort gilla på det!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dagens aktietips

Lundbergföretagen 442 kr +22% i år. Aktien anses totalt sett teknisk positiv på medel lång sikt.Brytpunkt 452 eller mer

2010-12-02 @ 21:02:23
Postat av: Getingen

Vad harligt att varmen har hittat tillbaka, det gillar vi! Sorligt att baletten ar slut, forhoppningsvis blir det en ny kurs nasta ar :) Ses snart sis! Langtar! Puss o kram

2010-12-03 @ 00:43:56
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0