14 months in the states - CHECK.

Yes, jag är vid liv och även min dator! Förstår att ni börjat tvivla, men denna gång var det inte enbart mitt fel. Skulle blogga igår, men då kunde man inte logga in på blogg.se av ngn märklig anledning, det var bara reklam och ingen inloggningsruta. Gjorde ett nytt försök idag, vilket gick bättre:)
Det är fredag kväll, det har i stort sett spöregnat hela dagen i L.A och svinkallt. Whats up with that? Det är INTE mysigt längre. Ibland kan det va det här, men idag var det bara kallt och mysfaktor: 0. Tom så illa att jag halkade och la världens vurpa mitt i manhattan beach, haha! Gjorde dessutom svinont, landade rakt på knäet, men som tur var hann jag sätta ner handen före, så det gick över efter ett tag:) Hade inte vart så lämpligt med en gipsad arm eller bruten lårbenshals såhär innan hemkomst, haha!
Så veckan som varit har gått åt till jobb, gym, packning, shopping. Ja det är det jag kan komma på just nu! Nu har jag äntligen fått klart all julshopping! Otroligt skönt! Självklart råkade jag hitta lite till mig själv på rundan också. Smycken och en korsett åkte med i påsen i veckan! Även ett 16 Gb usb, mitt 3e usb och nu är även det fyllt. Så där spännande att spendera 40 dollar på ett usb, men skulle ngt hända med alla mina tusentalsbilder skulle jag aldrig bli riktig igen, så det får det vara värt!



Har bytt lite julklappar med Mona och Nicole, fick detta av söta Mona i veckan:) Idag fick jag ett halsband av Nicole!!! Tack tjejer!!!


Idag jobbade jag på morgonen efter att inte sovit en blund igår natt, antagligen mkt som rör sig i huvudet nu också! Packade lite, skypade sedan med kära mamma och pappa, för att göra en sista check:) Förstår inte att jag får krama dem om ett par dagar!!
Pappa kom med bästa möjliga överraskningen, så bra att jag fick tårar i ögonen! Nu sitter jag med tårar igen för jag är så glad! Pappa frågade om jag har semester kvar nästa år och yes jag har 6 dagar kvar när jag kommer tillbaka. Då undrade han nämligen om jag ville med honom på en surfresa till Karibien till våren????? Eh, vänta, låt mig tänka....JA!!!!! Har ingen att resa med här och åker mer mer mer än gärna på en surftrip med farsan:) Självklart är det alltid en hake..jag får inte resa utanför USA, Canada, Mexico eller Karibien ( då måste jag hem IGEN till Sverige och förnya ) och pappa funderar antingen på Venezuela där han vart innan vilket är riktigt bra enligt honom:) , eller Brasilien, sen ngt annat i Karibien, men nu är nog problemet att jag inte får åka till ngt annat än Karibien! Inte för att det är så fel, men vi vill gärna ha ett bra surfställe:)
Den här iden kunde inte komma lägligare, eftersom jag just nu går runt med en olustkänsla 24-7. Självklart är det en Big Deal att åka hem för första gången på 14 månader, även om inte jag förstått det än, man har många förväntingar både på sig själv och hur allt kommer kännas!!
Det jag är mest rädd för just nu är att åka tillbaka, då jag just nu inte har ngn större dragningskraft att komma tillbaka hit. Hur dumt det än låter så känner jag..Vad har jag att komma tillbaka till? Visst, jag kommer tröttna efter 1 mån i Habo, men jag ska inte stanna i L.A för alltid iaf. Jag missar allt pissväder hemma och kommer hem till försommaren, vilket är helt perfekt, men det är alltid ett MEN.
Jag kommer älska att va hemma nu under jul å nyår och sen ska jag tillbaka hit, inga kompisar kvar, ska åka till Mammoth minst 5 gånger och bara det ger mig magont. Jag kommer aldrig bli done med denna staden, men nu har det blivit vardag för mig. Under 1 år har jag sett i stort sett allt jag vill se här omkring, sen har man hela USA kvar, men det kan jag ändå itne göra på min fritid. Jag har aldrig under mina 14 månader känt att jag är helt klar här..inte ens med jobbet, men just nu känner jag mig lite klar och det skrämmer mig!
Visst det är säkert en svacka, men innan när jag tänkte på att jag skulle hem i april/maj fick jag alltid panik, panik, panik, nu har jag inte alls panik!!
Jag vet hur otroligt lyckligt lottad jag är här, alla kategorier och jag uppskattar det till 100 %, men man är väl inte mer än människa och har sina funderingar! Life goes on right?
Vet att man inte ska grubbla över saker man inte kan styra över, men det är inte så lätt när de bara kommer upp i fontanellen, haha!
På tal om hemresa, jag har fått ett mail att jag måste bekräfta min hemresa i april/maj inom 3 veckor!! Det är PANIK om något, det innebär att jag måste fundera ut min sista månad inom 3 veckor. Vilken stad i USA jag vill flyga hem från och vilket datum. Hallå, jag har inte den blekaste. Ingen aning om datum, stad eller nåt! Det kostar en förmögenhet att ändra så det finns inte som alternativ!

Vägde min stora väska nu ikväll och om det stämmer så väger den ca 17 kg tror jag. Mkt bra gjort av mig tkr jag. Fick ha 22 kg! Handbagaget har jag ingen aning om, men de blir nog bra:)
Är i stort sett färdig packad, ska bestämma mig mellan 2 klänningar, lägga ner necessär ect, sen är den redo att flyga över atlanten!!
Imorgon jobbar jag 9-12.30 sen 4-11 igen. I stort sett hela dagen, så kommer åka runt och fixa det sista! Ska med familjen på ngt party på kvällen, förhoppningsvis blir det inte för sent så jag kan få packa ihop mina saker:)
Tror jag ska ta en taxi till flygplatsen runt 6 på söndagmorgonen!!
Förstår fortfarande inte att jag inte vart i Sverige på hela 14 månader. Helt galet! Ännu mer galet är att jag inte träffat familj/släkt/vänner på lika länge om inte längre!! Insane!! Nästa vecka får jag träffa dem och jag kan bara inte förstå.
Nu ska jag maila lite innan jag ska försöka få lite sömn!!

Världens största grattis till min bästa vän Aleex igen,som fyllde hela 20 vårar igår:) Yeeeey! Grattis igen Bruden!!! Detta ska firas LIVE i år:)


Kommentarer
Postat av: malin

men du ska väl förnya visumet? då får du ju resa utanför USA igen? (:

2010-12-18 @ 13:59:20
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Valle

Nu blir jag orolig...får du endast ta med dig 22 kg hem??? Men alla kläder till mig då som ska stanna på Lasarettsgatan när du åker tillbaka???

Hmmm, hoppas jag fattade fel antal kg ;)



Ska bli helt helt helt jäkla underbart att du kommer hem sis!!!

Ses på tisdag då........waaaaaaaaaaaaaaaaa!!!



Puss

2010-12-18 @ 15:24:30
Postat av: alex

tack för grattis! i love U!! kan inte väääänta tills du kmr!!!

2010-12-20 @ 22:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0