no one ever makes it alones.

Ni är så söta allihopa! Så många som har hört av sig och frågat hur jag mår eftersom jag inte uppdaterat sedan jag var sjuk. Tack alla söta!
Jag mådde bättre redan dagen efter, hade bara ont i kroppen efter febern men jag jobbade iaf. Var lite thunderstorm på morgonen i lördags så vi tog det lugnt på morgonen, packade etc. På eftermiddagen åkte vi över till palatset igen och man slutar aldrig förvånas kan jag säga. En ny sak jag upptäckte var bla att de har ett vattenfall över Jacuzzin och en lampa bakom som ändrar färg så vattenfallet skiftar i olika färger. Man ser att de inte tänkt en sekund på vad saker kostar i det huset, för varje lite vrå är planerad i minsta detalj. Tom skafferiet har typ det finaste träslaget, haha! Som tur är, är familjen super go annars hade man inte uppskattat det lika mycket tror jag inte. Helt galet! Och, ja det är bara ett "sommarhus".
Det finns en känd restaurang Eddies som ligger vid sjön där alla brukar samlas, bla för Taco Tuesday som vi var på och de hade hyrt in kockarna som tog med hela restaurangen typ, dukade upp och ställde sig och lagade vad man ville ha. Ja så kan man ju också ha det! Världens godaste mat, mexikanskt så jag var lycklig!

På kvällen såg vi att det började blixtra så vi gav oss in i båten och ut på havet. inte det bästa, men vi hade inget annat val. Super mysigt att åka när det är mörkt ändå, kayla frös och kröp upp i min famn och för andra gången i båten somnade hon i min famn. Åh, i den stunden inser jag hur mycket jag älskade de där små liven. När de är tysta, haha, nej då!

Kunde inte somna på natten, något fel på mig det senaste tror det är för jag inte tränat på 10 dagar, jag var uppe kl 3 på natten och gjorde tåhävningar för det pirrade i benen och jag var pigg. Helt konstigt!
Resan hem gick bra med alla kidsen,väl hemma igår kväll skulle mina v.föräldrar iväg på middag hos deras kompis (barnläkaren som jag gillar så mkt) så de bad om ursäkt för att jag var tvungen att jobba ( har typ jobbat 90 tim denna resan. fast vi räknade inte timmar men om jag räknar dem blir det typ minst det ). Lagade middag, badade barnen och sen var det läggdags. Både de och ja va trötta, men de gick bra ändå! Packade upp barnens och min resväska, fixade lite på datorn, pratade med kompisar till 2 på natten, men jag kunde bara inte somna. Läste min grymma bok som jag nu är halvvägs i, men det hjälpte inte heller. Pratade lite mer med kompisar till kl var 3, sen närmare 4 somnade jag. Vaknade vid 8 av att Kayla skriker, somnade om och gick upp vid 10.30 tiden. Vill komma in i en bättre rytm så jag kan somna ikväll.
Idag har jag vart ledig, väldigt nice. Gick och gjorde naglarna på morgonen, tvättade, vidare till Target  där det blev storshopping,  ett besök på Apple butiken. Väl hemma åt jag frukost kl 2 på dagen, haha. Nu har jag kollat flygbiljetter i 1,5 tim. När jag åker hem över jul måste jag åka direkt till sthlm för att förnya mitt visa, så jag måste ta en flight som är i sthlm på morgonen och de flighterna är dyrare av ngn anledning, sen vill jag åka från göteborg men en enkel resa från gbg kostar 9000, helt sjukt så jag måste åka från sthlm istället även om jag bor 4 tim därifrån. Allt är helt invecklat, haha, men det ska nog bli bra, imorgon bokar jag förhoppningsvis:) Yihhaa, kan inte beskriva hur taggad jag är på att komma hem över jul. Helt sjukt!

Har 3 tim kvar att plugga här så den enda klassen som var 3 timmar var Jewelry design, haha. Får betala 60 dollar för att göra öronhängen i 3 tim, haha. Kommer säkert vara jag, Asta, 70, Berit, 80 och Åke 92 typ. Får se hur "trendiga" de blir, haha! Skönt att vara klar med alla crediten iaf. För er blivande au pairer så betalar värdfamiljen 500 dollar för studier som ni vet och jag har fått betala 60 dollar själv utöver det, en del betalar mkt mer en del mindre. Beror helt på vilka kurser du tar.

Nu ska jag börja söka kurser för mitt extension år, alltid är det något. Vill ta så många dansklasser som möjligt, men eftersom CA inte har den bästa budgeten jsut nu har de brist på lärare och klasser, så surt. Så får om jag får några klasser jag vill.

Kl är nu 4.30 på eftermiddagen och här sitter jag förkyld som en gris, dricker te och ska börja bege mig mot gymmet för en pilates klass. Ikväll är kvällen vi alla väntat på!!!!
FINALEN AV THE BACHELORETTE!!! Oh yeah, jag lär ju sitta bänkad:) Robertoooo. Mmm!

Vill avsluta med världens största tack till alla mina vänner hemma i Sverige som inte glömt mig. Ni är helt underbara! Alla mail, mess, inlägg, kommentarer jag fått under detta året är helt otroligt. Ni kommer aldrig förstå hur mkt jag uppskattar det, ni ska bara veta! Får alltid en liten tår när jag hör från er. Ni är bäst! Ni ska veta att jag tänker på er hela tiden och hur mkt jag än älskar att vara här så finns det inget som slår den dagen jag får krama er alla igen!! <3

( Jag hoppas det blir riktiga juldags och nyårsplaner i år, haha. Det ska börjas tidigt )

Måste avsluta med en mening från boken jag läser som handlar om varför vissa blir mer framgångsrika än andra, interbjuer med världens smartaste personer, varför nästan alla kända hockeyspelare är födda i jan-mars m.m. Vad som spelar in i livet, det räcker inte bara med ha ett IQ på 190 för att bli successful, det beskriver denna meningen:

( Om en kille med ett IQ på typ 190 )
- He´d had to make his way alone, and no one - not rock stars, not professional athletes, not software billionaires, and not even geniuses - ever makes it alone.
En viktig läxa tkr jag!


Åh jag kan inte sluta läsa boken, den är så bra. haha! Detta är nog den första boken i min livstid som jag läser frivilligt. Ja det är det nog och jag älskar den!!!
De hade en fråga från ett IQ test som var typ medel/normal sen en mega svår och jag fick rätt svar på den första, jag var typ glad i flera dagar, haha! Den andra klarade inte snillet ens, så jag gav ingen tid på den, haha! Blev snurrig bara av att titta på den=)

En bild från horsebackridingen, ser ni hollywood skylten mellan mina armar? Den är till vänster om pinnen. haha! Önskar man såg den mer:(








Kommentarer
Postat av: Veronika-blivande au pair

Kul att få vara i sverige på julen! :) Men måste man fixa ett nytt au pair visum då alltså? Hur länge räcker det, och är det samma sak som innan man åkte med ambassaden, kostnaden osv?



Ha det bra!

2010-08-03 @ 10:18:18
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/
Postat av: Karolina

Vad heter boken? :)

2010-08-03 @ 11:44:20
Postat av: Trond

Hei.



Finnair flyr LA-Stockholm via Helsinki. Retur Gøteborg - LA via Helsinki. pris ca 1100 USD. Ankomst Arlanda 09.30 Ankomst LA ca 00.25



British Airways flyr LA-Stockholm via London men du ankommer Stockholm om kvelden. British flyr også LA-Gøteborg via London ankomst Gøteborg ca.11.00 Pris ca 1100 USD

2010-08-03 @ 14:19:43
Postat av: Elin

jag har en fråga, alla bilder är jätte fina och blir jätte bra. vad har du för kamera? :)

2010-08-04 @ 01:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0