weirdos.

För de flesta här i staterna har festen precis börjat, medan svennarna antagligen redan stängt dörren för efterfesten! Märkligt det där:) Är man däremot småbarnsförälder i Manhattan Beach är festen också redan slut. En lördag i staterna kan spenderas på miljoner olika sätt, min dag har vart här och var och även om jag inte trodde det så slutade den riktigt bra!
Började jobba kl 8am, bara mina kids som var vakna så började städa och organisera för frukosten. Skulle göra en mega frulle till oss och gästerna idag. Jag gör det faktiskt med glädje för jag tycker det är skönt att stå i köket och köra storkok, haha!
Satte in 10 Crossianter i ugnen, gjorde massa scramble eggs, värmde bacon, stekte frukostkorvar, fruktsallad. Ja det var då en äkta amerikansk frukost! Less is more har de nog aldrig hört! Kan ju i och för sig inte sticka under stol med att jag älskar hotell frukost och det har ju sina likheter. Men jag tackar då gud för yoghurt, keso och granola!
Såg till att alla kidsen fick sin frukost, barnen klädde på sig och tog sina scooters till Parkers skola, medan jag var hemma och vek tvätt innan jag slutade vid 11 tiden.
Ville ta en nap so badly, men gick ut på en powerwalk med Mona. En powerwalk på 1 tim 35 min. Inte illa! Väl hemma solade jag på balkongen och läste lite ur skvallertidningen som min kära mamma skickat. Ville verkligen ta en nap, men kunde inte lägga mig i sängen, svettig och med massa solkräm så la mig på golvet på handdukar och jag snoozade faktiskt till en stund!
Började jobba igen 3.30, gick ner till alla på stranden, hängde där en stund innan alla gick upp till Jacuzzin. Jag ställde mig och gjorde mer än 10 cheese Quesadillas ( 2 tortilla bröd med cheese emellan ) Det är min favorit här. Mexikansk, skulle kunna äta det varje dag! Iaf, stekte och stekte, sen frågade Kristy om det var okej att jag hämtade mat åt dem. ( GÄRNA ) älskar köra bil, så visst. OCH jag fick låna en av gästernas bil. Min favorit bil, Cadillac escalate eller nåt. Fetaste bilen i historien, ska göra allt för att få en sådan bil när jag får familj, haha! Hämtade upp mexikanska maten och de hade beställt en 2 meter lång Burrito, haha! Helt galet va lång! Sen var det dags att parkera jätten utanför garaget, det är preciiiis att bilen får plats, så man får fickpakera in och ut, fram och tillbaka, men det gick fint:) Då tänkte jag, shit, för 1 år sedan kunde jag knappt parkera en bil. Man lär sig mkt annat under sitt au pair år!!

Vi hade 5 andra familjer över med barn så det var fullt hus, som vanligt i denna sociala familjen. Alla jag träffar här är så otroligt trevliga och det är inte bara "fake" trevliga, för tro mig man lär sig sådant. De är alltid så gulliga! Min värsta fasa här är att min familj inte ska tycka jag gör ett bra jobb. Det har jag tänkt på sedan dag 1 och det tänker jag fortfarande på. Det kvittar hur många gånger de säger att det inte kan bli bättre, så finns det alltid där och speciellt det senaste, då jag vart nere och kännt på så trött på jobbet. Kayla har blivit så stor så fort så jag behöver inte följa efter henne som en svans, hon vill inte alltid att jag ska leka med henne och hennes kompisar heller, vilket jag tycker är rätt. Hon behöver sin egna tid! Därför går jag bara och städar hela tiden, känner sig bara dum att stå där. I´kväll avslöste jag 2 andra familjer med deras 18 månaders bebisar. Följde efter dem som en svans så föräldrarna kunde äta! då känner jag iaf att jag behövs och de var så himla tacksamma.
Städade upp överallt som en galning, jag mår mycket bättre av att avsluta dagen med att jag gjort ett bra jobb än att jag vart lat. Såg till att kidsen var i pyjamas, bortstat tänderna, och såg till att de somnat i sängen:)
När jag kom ner tittade Don på mig och säger:
- Pernilla, what do u need?
- Ehm nothing, just cleaning! Kayla is asleep, Pk just want u to say goodnight to him.
- Thank you so much, once again u did a wonderful job. Sen börjar Kristy och våra gäster som bor här snacka och sa:
- Yea, thank u so much for helping with the other kids too, so helpful!
Jag förklarade att det känns bättre att hjälpa till än att bara titta när kayla leker, för hon har blivit så självständig nu. Pappan i den andra familjen är kung. Vi träffade han i Idaho, där de bor, han är den roligaste. Snackar med mig hela tiden och han sa att om jag behöver en referens då ringer jag honom. För han tyckte jag gör ett grymt jobb! Man tackar:) Sen sa han:
- I thought u never would come home from your walk today. Did u meet a guy on the way? Did he take u out for lunch?
- hahaha, No I just went for a very long walk with a friend.
- Well, if u meet somenone its okay with me, I tell Don, But it´s alright with me, okay? So go for it! I want u to go for a 3 hours walk next time, so u have time for lunch, okay?
Haha, han är för rolig!!

Kristy berättade att de andra familjerna ville adoptera mig, haha! Hmm, kanske det:) Kändes iaf bra att avsluta dagen bra!! Jag gillar hur alla familjerna uppskattar saker. Det kunde lika gärna vart att de behandlade än som luft och som en himla slav, för det är inte alls ovanligt! Så yes, jag är lyckligt lottad!!

Äntligen slutat som ni förstår och imorgon fick jag vara ledig. Yihaa på det! Mona är också ledig så vad ska vi hitta på?
JO, vi ska hika upp till Hollywood skylten:) Så nice!! Ser fram emot morgondagen! På kvällen ska vi ut och äta sushi med 2 andra au pairer och sen blir det nog utgång i Hermosa på kvällen. Det är Bikinis and Shorts fest på en klubb där:) Tror det kommer bli nice! Ska dock INTE bära bikini om det är det som är meningen. Men jag tvivlar inte på att brudar kommer göra det! Crazy people!
HAHA, på tal om det, nu glömde jag nästan. Idag fick jag ännu ett bevis på crazy amerikanare. Gick ut på The Strand och hör massa säckpipor och grejer, kollar upp på en av gatorna och där har de fest mitt på gatan, jaha där ser man tänkte jag! Sen gick jag och Mona förbi ett hus på The strand där det var 10 ungdomar som hade en konsert på deras balkong och hela släkten satt på stranden och klappade, haha! Normalt! På vägen hem hör jag någon sjunga vädligt illa..vem är det? Då ser jag killen framför mig med lurar i öronen och samtidigt skrika ut någon sång. Jag går förbi och han slutar. Kunde verkligen inte hålla mig. 10 sek senare börjar han något med..happiness och loneliness, haha! Han nynnade inte direkt, här snackar vi körsång.
Man slutar aldrig förvånas över detta folk! Fast jag älskar hur socialt och avslappnat allt faktiskt är här! Så svennar, duka upp några bord utanför garaget och bjud in grannskapet:) Man behöver ingen beach och solnedgång för det ( även om det inte är så fel ).

Nu ska det meckas inför morgondagen!
Hoppas ni har en bra helg!

Svar till dig som frågade angående Amy: Yes, jag var med i Lysekil 2008, haha! När Brolle var där, var det samma gång?


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag var också i lysekil när brolle var där! :D

2010-08-29 @ 09:25:01
URL: http://theeereeeseee.blogg.se/
Postat av: julia

Ja det var då jag mena:D coolt, då ska jag kolla på mina gamla bilder därifrån och se om jag ser dig haha:D

2010-08-29 @ 23:49:07
URL: http://juliasundstroms.blogg.se/
Postat av: Getingen

Du är så duktig sis!! :) stolt över dig hur mkt du jobbar o sliter. hi hi komiskt det där med bilen, kom ihåg när du skull pakera "The beast" utanför porten, ha ha vi var grymma. D blev rätt nöjd också :) LOVE!

2010-08-30 @ 08:39:00
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0