I know what I need -

Idag vaknade jag INTE 7.45. När klockan ringde kl 8 trodde jag att någon låg under sängen och försökte dra mig genom madrassen medan jag kämpade att komma upp. Det var även någon som stängde mina ögon varje gång jag gjorde ett tappert försök att öppna dem. Inte okej det där! Vad gör man, plikten kallar, pallrade mig upp och började jobba 8.30. Var hemma med barnen hela morgonen, Parker gjorde läxor, vi målade etc. Usch jag känner hur jag är i en " trött på att vara au pair svacka " har verkligen sämre tålamod just nu. Efter man bett dem borsta tänderna 4 gånger och inget händer då är det inte kul längre och jag vill inte va en tråkig au pair som blir irriterad. Det finns bättre sätt att hantera det på, men just nu tar jag inte fram den där skojiga sidan när de inte lyssnar, haha! Jag är överlycklig att vara tillbaka i L.A, men jag behöver något nytt, ny utmaning, något annorlunda. Jag gör tom Parkers matte läxa efter honom för att få lite utmaning i livet, haha! Det är inte det att jag är "för smart" för att vara au pair direkt, det är bara det att allt kommer till en vardag. Även om min familj alltid har 150 olika nya saker på gång så känns det ändå som en mellanperiod just nu.
Ännu en svacka då jag klurat ut vad problemet är, tänk vad bra man lär känna sig själv! Man kommer aldrig förstå känslan av att vara den 3e personen om man inte är au pair, men lite av den känslan är jag trött på. Fatta mig inte fel, min familj ser inte mig som "hjälp" de ser mig som en i familjen, de är bäst, men det är ett jobb och din arbetsplats är ditt hem!
Jag vet vad jag behöver.
VACATION! I need it sooo badly! 19 dagar kvar sen får jag krama världens bästa vän. Aleex jag lipar nästan av tanken hur grymt kul vi kommer ha!
Dessa brudarna ska snart inta VEEEEGAS!!! Oh yeeeeah.



Det sägs att vårt hotell i Vegas har ett av de bästa poolområdena i hela vegas. Ja TACK till det!


Slutade jobba kl 11.45, då tog jag på mig joggingskorna och mötte upp Mona och Nicole på The Strand. Så kul att äntligen få se de båda! Gick till hermosa och tillbaka, vilket är ca 1 mil, så vi var typ ute och gick i 2 tim, för vi gick inte super snabbt, haha! Mkt att snacka om så de va bra:)
Jag och Mona åkte vidare till posten för att skicka lite saker, sen var tanken att ja skulle till southbay gallerian och Mona skulle hänka, men kom hem och var så sjukt trött, huvudvärk och mådde illa så la mig ner en stund, men slutade med att jag sket i gallerian och låg i sängen i 2 tim. Fast de var det värt! Började jobba igen kl 5, gick ner till stranden där kidsen hade beachparty med 10 andra familjer, beställde beach pizza och gick upp till jacuzzin vid 7 tiden. 15 barn i Jacuzzin, haha! Packat! Jag fick i uppgift att spola av alla kids från ton av sand innan jacuzzin m.m. Badade mina kids, gav dem efterätt, sen var det läggdags och jag slutade vid 9 tiden.
Det var den dagen det:)
Imorgon ska jag jobba 10 tim, woho på det! Hoppas dagen går fort!!

Har köpt min första tidning här i staterna, mamma skickar alltid svenska, lycklig som jag är:) Och jag har aldrig tid, men igår var jag tvungen, det var ett reportage om Ali och Roberto från The bachelorette i tidningen People, så ska läsa lite nu innan jag somnar för kvällen!




Kommentarer
Postat av: alex

wiiiiiiiiieeeeeee jag längtar mer än dig min tjej!!! hade inte ens sett bilden på poolen. 16 dar kvaaaaaar, galet!!!!!!!! i love u

2010-08-29 @ 18:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0