Go find...

Det är lördag kväll, barnen sover och en dag närmare hemfärd. Tur att jag inte tänker så varje dag, usch va hemskt!
Dagen har inte vart så hemsk ändå, tog mig ut på en spring/walk runda imorse, vilket var skönt även om allt är 100 gånger jobbigare här uppe. Man måste typ vila efter att gått upp för trappan. Började jobba kl 11, ritade 1 tim med barnen, gjorde lunch sen packade vi in cyklar, sparkcyklar m.m. i bilen och gav oss iväg mot en park här i närheten. Kidsen lekte, klättrade på gigantiska stenar, cyklade och cykelturen va faktiskt riktigt fin. Bergen i bakgrunden, en å bredvid, folk som fiskade och det såg ut som man var i djupaste Colorade eller nåt:) Om man tänker bort att berg så med blommorna och allt påminner det mig om Öland lite. Hoppas dock inte att Öland kommer påminna mig om Mammoth i framtiden, det vore tragiskt!
Jag lekte min favoritlek med barnen som jag alltid lekte när jag var liten. Mamma och pappa fick alltid leka den med mig, haha!
- Den som först hittar 1 gul blomma...Så ska man hitta en gul blomma och ta med den till domaren, den som först kommer tillbaka med en får 1 poäng, men om man bara är 2 så bara kör man, haha! Kidsen ville inte tävla så de turades om.
- Go find a pinecone.
- Go find 2 sticks.
Kreativ jag kände mig att hitta på lekar ute i naturen.  Efter nog lekande var det dags för "treasure hunt", vi åkte upp till en av sittliftarna och gick upp i backen för att leta efter saker som folk förmodligen tappat i snön. Vad heter det nu igen? Det som försvinner i snö kommer fram i tö? Nej hur är det? haha!
Det enda vi hittade var 1 dime. ( 10 cent ) och massa kapsyler, så den jakten varade inte länge. Åkte istället och köpte glass inne i byn. Så kul Parker är alltid färdig efter typ 5 skedar, medan Kayla rensar hela bägaren och den var gigantisk. Efter glassätande åkte vi hem och hoppade i Jacuzzin en stund, bad, lagade middag, tv och sen var det läggdags och klockan var 7.30 på kvällen. Det var den dagen det! Barnen har vart helt underbara hela dagen, verkligen! Kayla sa i eftermiddag: This is the best day ever! och en annan kommentar var: We r having a great time! Tur att de är glada de små liven:)
Så ja, det var en bra dag med barnen!! Glömde tyvärr min kamera så blev inga pics idag.

Nu kom precis mina värdföräldrar hem klockan är 8.15 och jag kan seriöst sova om 1 min, vilket jag nästan ska försöka med. Imorgon ska vi först titta på proffesionella mountainbikare när de stylar och har sig, efter det ska vi hika till ett vattenfall tydligen kallat The rainbow falls. Jag tycker det är skit kul att hika så får se hur morgondagen blir, kan alltid glädja mig med att det är nästsista dagen imorgon. På måndag eftermiddag far vi tillbaka mot Manhattan Beach igen.
Ah, kom precis på Parkers kommentar vid lunch:
- So Pernilla is this your last time in Mammoth? Och när jag börjar svara säger han,
- Oh no, you r gonna come here for skiseason...
- No it´s not my last time säger jag och försöker låta förväntansfull samtidigt som jag tänker, fy fan ta mig härifrån och ta mig aldrig tillbaka, haha!
Frågan är om jag inte är allergisk mot tallkottar iaf? Mamma, var det inte så att det kan bryta ut riktigt runt 20 års åldern? Ska nog kolla upp detta!!

Hoppas ni alla haft en underbar helg!!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Vilken underbar dag du har haft med kidsen :) myspys! Skönt med sådana dagar ibland. Jag tror definitivt att du är allergisk mot kottar :)



Kom tillbaka Björn, det är ingen jävla hästutflykt det här. KUNG!



Puss & Kram

2010-08-22 @ 15:47:15
Postat av: Karolina

Det som göms i snö kommer upp i tö?



Jättekul att läsa din blogg förresten :)

2010-08-22 @ 15:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0