Summer in Mammoth.

Sitter här med tårar i ögonen efter ett mail från en helt underbar tjej, Sara Ramberg. Vill skicka världens största kram till dig och vill att du ska veta hur otroligt mycket jag uppskattar din omtänksamhet. Finns ingen annan som förstår mina känslor och situationer som du, så tack! För er som inte vet var Sara min familjs förra au pair så vi träffades 3 dagar i USA innan hon avslutade sitt år och jag började mitt.
Tack tack tack!
Vore kul om du kunde bli lite snyggare också, haha! Insåg precis att vi har nog inget kort på oss tsm:( Dåligt av oss!



Då var ännu en dag i Mammoth avklarad och hur är känslorna? Känslorna är i Sverige just nu, och även om de inte fysiskt sätt är där, så är det definitivt var de vill vara för tillfället.
Precis alla som läser min blogg som jag vet om säger samma sak: Du verkar ha det helt underbart och leva lyx!
Jag skulle inte kunna med att klaga för jag kunde inte ha det bättre här, men jag skulle ljuga om jag sa att jag går runt och ler varje dag och att det är en dans på rosor varje dag. NEJ, verkligen inte! Just därför har jag valt att vara ärlig och inte försköna au pair livet, för det är inte party och shopping dagarna långa. Inte ens nära!
Året har sina ups and downs och jag är glad över att jag haft lätträknade downs, för jag hade förberett mig på mer downs under året så det är positivt, men när man väl har sina svackor är det inte kul alls.
Jag tror att varför denna svackan är värre än andra är för att jag precis tagit mitt beslut om att förlänga 6 månader och det får än att bli snurrig i hjärnan av alla tankar, men jag gjorde vad som kändes bäst då och förhoppningsvis blir det bra!

Somnade runt midnatt igår kväll och vaknade flera gånger inatt av att jag hade svårt att andas, pga altituden. Har aldrig haft så svårt innan, men jag vet att det alltid är värst när man först kommer upp hit så det är bara att vänja sig. Sen eftersom man måste dricka vatten hela tiden här uppe så behöver man gå på toa hela tiden, men jag hade sov bra ändå, fick börja klockan 12 idag för Parker spydde inatt så de skulle bara ta det lugnt på morgonen. Han känner sig 100% frisk igen, fast jag hörde honom nyss gråta och skrika så nu vet jag inte vad som hänt, ska kolla läget när allt lugnat ner sig.
Vi började dagen med att åka upp till Main Lodge där barnen klättrade klättervägg, åkte linbana. Åkte till en park och skateboard ramp där de körde runt med sina scooters, gick runt lite i området när barnen cyklade, badade barnen och nu ikväll gick vi ut och åt på en mexikansk restaurang i Mammoth Village, lilla byn.
Läste för barnen och sen somnade de. Ja gud va spännande det är här uppe på sommaren, tror jag ska köpa ett hus och flytta hit. Parker sa i bilen att han ville åka skidor då säger Don: Ja vi ska åka riktigt mycket skidor i år. Då ville jag bara hoppa ut ur bilen, hoppa upp på en ren och rida hem till Sverige. Ni tycker säkert att jag är väldigt negativ just nu, vilket jag kan förstå men ni kommer aldrig förstå hur det är här om ni inte upplever det. Jag hade nog verkligen uppskattat detta om jag var med kompisar eller min svenska familj, men inte nu, just därflr jag alltid längtar hem här för det påminner om alla roliga semestrar jag haft med min familj.

Well, inte mkt jag kan göra just nu mer än att räkna ner tills jag kommer tillbaka till Manhattan Beach och hoppas då på bättre tider!
Imorgon ska jag ge mig ut på en springtur på morgonen innan jag börjar, sen ska jag vara själv med barnen från 12-7 eller 8 på kvällen, eftersom Kristy och Don ska på konsert och grejer hela dagen så får se vad jag ska sysselsätta barnen med. Parken, cykeltur, parken, cyckeltur, parken, cykeltur läggdags. Haha, ne jag ska nog hitta på saker med de små liven:)
En glad nyhet är att jag trodde vi skulle hem på tisdag eller onsdag men nu ska vi åka måndag eftermiddag/kväll, så hurra för det.

Lite pics från dagen.

Från solnedgången med delfinerna i Manhattan.


Ser ni fenorna? Svårt att fånga på bild.


Kidsen klättrar på:)


Opps fel håll, men det är iaf Parker som åker linbana.


Riktigt nöjd över min naturbild:) gigantisk kotte!


Ja det var dagen det, nu ska jag svara på mail och mecka innan sovdags!
Hoppas morgondagen går snabbt! Pappa, ny dag nya möjligheter!


Kommentarer
Postat av: Getingen

<3

2010-08-21 @ 13:40:13
Postat av: Malin

Pillan du är grym!!

Klart du fixar förlängningen, Habo är detsamma, jag kan slå vad om att Manhattan beach är mycket coolare!

Jag träffade Micke idag, haha han är så söt :)



Somsagt Pillan du är grym, Syns till jul!

Jag jobbar på att hitta ett bra recept på frozen yoghurt! Kram från Mallan

2010-08-21 @ 14:25:19
Postat av: Sara

men vad gullig du är pernilla, det är såklart att jag bryr mig :) vi får allt ta att ses igen så vi kan ta den där bilden! kramar!

2010-08-22 @ 11:44:27
Postat av: alex

du skämtar när de finns delfiner i manhattan beach!!??

2010-08-24 @ 19:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0