Trendy earrings.

Tack vad söta ni är med kommentarer!! Till dig som funderar på au pair yrket. Gör det!! Jag pratade med mina föräldrar i veckan om att detta förmodligen kommer bli det bästa beslut jag tagit i livet. Det finns inget annat jag kunde gjort istället som skulle ge mig mer erfarenhet, upplevelser, lärdom, mognad. Allt! Jag lär mig saker varje dag, inte minst om mig själv, även om jag inte märker det just nu! För mig är detta den bästa resan jag kunde ta i livet! Men, man får inte glömma att au pair livet passar inte alla personer. Det enda du kan göra är att testa, sen får det bära eller brista! Brister det så är det inget misslyckande med det, det allra viktigaste är att du vågar!!
Det är så otroligt många fördelar med att jobba som au pair, man åker härifrån med erfarenheter och minnen för livet, men tro mig det är ingen dans på rosor. Livet går upp och ner, för vissa är det värre för andra inte. Jag förberedde mig på det värsta, sen fick jag turen att få världens bästa värdfamilj vilket väger väldigt tungt. Men allt är ge och ta! Ge och ta varje dag! Det är nog den viktigaste rådet jag kan ge till blivande au pairer. Och åk inte hit och tro att ni ska få saker serverat på silverfat, för även om det finns gott om silverfat här så är det ingen som kommer servera dem till dig!!!

Nu är klockan 11 på kvällen och jag måste förflytta mig till sängen snart, men först måste jag bara uppdatera om min kväll, haha! Eller dagen har bestått av jobb från 9-5. Sen ikväll hade jag min sista klass. Göra öronhängen, haha!
Åkte dit, med mina förväntingar att träffa Asta, 90 och co, och det var inte långt ifrån:) Det var jag och 3 andra medelålderskvinnor, lite halvt speciella får jag erkänna. Läraren va däremot bra!!
Så då ska vi se vad det blir för "trendy earrings" tänkte jag..haha!
Det var mycket svårare än jag trodde faktiskt, speciellt när man är som mig. Gör om 150 gånger tills det är exakt som jag vill ha det, men det var väl trevligt. Härligt med lite bakgrundsmusik också...Ingen Usher direkt..

Åkte hem och där sitter mina v-föräldrar väldigt spända på mina verk, haha!
- Let´s see what you made..
- Eh, haha! I´m not gonna wear them..
Min värdpappa börjar as garva..
- Hahha, Im not gonna wear them, that is so funny.
De båda garvade gärnet innan jag fått upp dem och visar dem..
- Pernilla, they are beautiful, var Kristys reaktion..
Haha, my mom will wear them.
- HAHAH, my mom will wear them..min värdpappa dog typ av skratt..
- Or my grandma..
- Hahhaha, grandma, omg, Pernilla that is just so funny..där låg han dubbelvikt i soffan..haha!
- I made them for my mom, they will actually look good on her.
- Yes, they will totally fit your mom, säger Kristy.
- It wasn´t worth 100 dollar though:)
- Well, Pernilla think about how much you learned by making grandma earrings säger min värdpappa och as garvar.


Mamma inte för att du har dålig stil, du är en modern morsa de vet du:) Fast jag tycker ändå de passar på dig!! Jag tycker ändå de är ganska fina i verkligheten, men jag skulle aldrig sätta på mig dem, för de är inte min stil, haha!
Vi gjorde ALLT från scratch, så tålamod var bara förnamnet!


Haha, vilket skämt!! Men nu är jag klar med alla credits, det var väl trevligt!!!
Jag lär ju inte glömma denna kvällen i första taget!!

Nu ska jag definitivt sova snart! Sista jobbdagen innan ledig helg. Oh yeah! Imorgon kväll ska jag nog över till Louise (australia ) efter jobbet, hon jobbar men vi ska nog bara laga middag.
På lördag ska jag träffa en ny svensk tjej, blir utflykt på dagen, sen utgång i Hollywood på kvällen, på söndag huntington beach, eller southbay beacherna. Så det blir nog en nice helg trots allt!!

Trevlig helg på er!




Kommentarer
Postat av: Getingen

WOW!!! Vilka öronhängen ;) lite dold talang där kanske?? ha ha så roligt att Don tyckte de var så kul. De kommer sitta fint på morsan :) LOVE!

2010-08-13 @ 14:32:18
Postat av: Ö-viks Hanna

Hahaha vilka sköna v-föräldrar du har!! :P hahaha Vad roligt det måste vara att dom har sån humor! :)

Lycka till med allt! Och lycka till med förlängningen även om det inte alltid känns lika lätt! Du är grymt modig och borde verkligen vara stolt över dej osm klarar att t.o.m. stanna längre än ett år! :D

Kramar från norrland!

2010-08-14 @ 20:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0