Saturday <3

Något jag saknar otroligt mycket är att kunna räkna ner dagarna till helg och att känna sista timmarna på fredagen att fredagsmys väntar och en skön helg! Under sista året i 9an och gymnasiet jobbade jag varannan helg så jag saknade det redan då, dessutom pluggade jag säkert varje helg, och nu jobbar jag 3 av 4 helger så det blir ingen helglängtan här heller. Jag ska göra allt jag kan för att få ett mån-fre jobb i framtiden:) Bara för att få den där mysiga helgkänslan:) Men hursomhelst så skiljer sig alltid helgen lite mot veckodagarna och helg är väl alltid trevligt!
Vaknade kl kl.9.30 imorse av att de små liven var utanför min dörr, men hörde Kristy komma springande, Shhhhhhh. Haha! Satte in öronproppar och sen var det tyst. Somnade om till 10.00 sen messade jag med underbara Frida Grundström som jag träffat idag. Bestämde att träffas i Santa monica vid 1 tiden. Min planering var att ta en vilodag från träningen för igår var en riktigt pina på gymmet, min ben var helt förlamade så kanske behövde en vilodag, men eftersom jag ändå var vaken tidigt så tog jag mig ut på en snabb springtur på The Strand och det var ingen glädjetur, usch plågades hela vägen och ändå sprang jag en kortis och bara 25 min. Men, men bättre än inget antar jag:)
Gjorde mig i ordning och lite efter 12 tiden körde jag iväg mot Santa Monica. Lördag och L.A trafik, ja då får man räkna med mer än 30 min dit, och parkering eller ska man kalla det parkering. Folksamling och kaos skulle jag vilja översätta det med. Santa Monica och parkering är ingen bra kombo.
Kom dit 12.45 och började leta parkering, körde in i ett p-hus där alla bara åkte runt och tutade för det var helt fullt och man fick åka ut igen, till slut hittade jag ett p-hus med 200 lediga platser som dessutom bara var 3 dollar. Perfekt!
Guidade Frida och Stefan som också letade parkering att åka dit.
Hur många invånare har Sverige? Jo, ca 10 miljoner eller hur.
Hur många invånare har L.A? Jo, ca 10 miljoner. haha.
Där kommer svaret på frågan hur det kan stå helt still på freewayen och inte finnas en enda parkeringsplats. Räkna med att 90% av befolkningen om inte mer har en bil. Ja det är min teori om varför det blir som det blir. Det finns nog inget så stressande som L.A traffic! Tro mig, men vad gör man? Jo sätter på grymmaste radiokanalerna och filosoferar över livet. ( inte sms:a, nej nej, haha )
Satt och skrattade för mig själv på vägen hem idag när jag upptäckte hur jag satt och körde. Mamma, jag lovar jag sitter inte så ofta, men ibland måste man stretcha lite, haha. Var bara tvungen att ta ett kort i farten.
Oj, vad glad jag ser ut:) Inte läge att posa på freewayen!



Nog om traffiken. Träffade min kära vän Frida ( au pair i San Francisco, bor i samma hemstad som mig ). Har saknat henne som aldrig förr, så alltid lika kul att ses:) Strosade runt i Santa Monica, shoppade lite och käkade lunch. Jag älskar Santa Monica, bästa shoppingen, mysigt och det är bara grymt. ( förutom parkeringen då förstås )
Nu har de byggt om också, ett litet shoppingcenter och ovanpå är det en restaurang på terassen med utsikt över havet. Super nice!

Både jag och Frida hittade grymma brillor, 2 för 10 dollar. Vilket kap!!! Behöver verkligen det eftersom jag fortfarande bara har 1 par som jag aldrig kommer släppa, haha. jag lagar ju dem tom varje gång de går sönder:)
Detta är första gången jag hittat några jag verkligen gillar, de kan nog bli nya favoriter. Köpte 2 likadana fast ett par svarta och ett par guldiga.



Här kommer lite andra crazy pics från dagen. and btw, min kamera..10 av 10 toast. Kunde inte köpt en bättre kamera, 100 gånger bättre än min förra. Bilderna blir hur klara som helst och ja, Kanon!

Awe<3


:)




Haha, va söta vi är:) Tack Frida och Stefan, så kul att träffa er!!! Hoppas vi ses SNART igen!!
Väl hemma lagade jag middag till kidsen, vi tittade på film och sen bad och läggdags de vanliga rutinera och nu sover de. Imorgon ska jag gå upp med kidsen, tjoho va kul, längtar redan! Ska bara jobba fram till 11 imorgon så det är ganska lugnt:) Nästan som en hel ledig dag, nice!
Idag var det 2 bröllop på stranden utanför vårt hus, vet inte varför allt sker utanför vårt hus? Det händer alltid grejer just där. Kanske en fin spot:)

Tog ett kort på ett utav bröllopen. Vill också gifta mig på stranden!


Det var allt för dagen! Hoppas ni njuter av helgen där hemma!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Riktigt schyssta brillor sis! Kände igen märket, finns här i Melbourne :)nice affär! Puss puss

2010-08-08 @ 11:19:47
Postat av: ed

vilken kamera har du köpt?! :D

2010-08-08 @ 14:33:11
Postat av: Frida

Är så glad att vi hann ses en liten stund hjärtat! Våra powerdater är livet! Glöden i vårt äktenskap kan man säga haha ;) Saknar dig som en minigris men de vet du redan! <3

2010-08-10 @ 08:26:44
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0