Pinecones.

Mmm pinecones, It smells sooo good. Ja verkligen, ser jag en tallkotte till så kommer jag förvandlas till en jäkla kotte. Så är det att vara i Mammoth på sommaren. Efter 6,5 i en bil är vi nu uppe i Mammoth och jag började räkna ner timmarna redan när vi satte oss i bilen, haha! Jag tänker inte ljuga längre och säga hur glad jag är att få uppleva detta, för det är jag inte. Visst 2 gånger så där hade väl vart kul men nu är vi uppe i närmare 10 gånger och det är nog. Det är granar, granar och åter granar. Visst bergen är faktiskt väldigt vackra och på vintern är det väldigt fint här uppe, men jag gillar det inte för det, men jag har haft många inlägg om varför jag inte gillar detta så nog om det.
Min värdmammas kommentar i morse:
- Are u excited about going to Mammoth? Or not so excited?
- Ehm, I haven´t been there in the summer so..
Haha, de vet så väl att jag inte gillar detta stället, även om jag aldrig sagt det rakt ut, de är väl inte dumma. Sen senare idag när vi väntade på mat säger min värdpappa:
- It´s totally different up there in the summers...så säger han massa olika saker man kan göra.
Söta de är som försöker få mig att ändra uppfattning:) Nice try!

Jaha, nu har jag gjort massa saker emellanåt och nu blev det sent helt plötsligt, jag som skulle få till en riktig uppdatering, men saker kommer emellan hela tiden. Vad som hänt sedan förra uppdateringen är väl att familjen kom hem från San Diego, de var så söta och sa hur många gånger som helst hur mkt de saknat mig, fast då undrar man om de saknat mig eller min hjälp. haha! Barnen tyckte inte vi hade setts på veckor typ, haha! Första Parker sa var:
- Hi Pernilla, I like your haircut, haha! Sötis! På tal om det, fick ett mail från min kära pappa i veckan med en bild på mig och en på Miranda Kerr ( VS-modell) där det stod, vem är snyggast? Pernilla. Haha, Pappa du är kung!

Sen har det vart massa jobb, gymmet, faxat massa extension papper och igår fyllde jag i förlängningsdokumenten. No turning back!!!
Idag är det exakt 10 månader sedan jag lämnade Sverige, vilket betyder deadline för min ansökan, så nu är det fixat, väntar bara på 1 mer education dokument. Blev verkligen på riktigt när jag satt och fyllde i allt, ibland undrar jag hur det gick till? Jag förlänger.
Just nu saknar jag all där hemma mer än någonsin jag är så sjukt redo att bara åka hem för ett tag nu, umgås med min familj, mina vänner, släkt, bara träffa folk man känner. Det är kul att träffa nytt folk, men till en viss gräns, det är ibland tufft att inte ha någon riktigt nära. Fast man vänjer sig:) Som min värdmamma sa:
Du har väl inte haft ngn riktigt super nära vän här, så det säger väldigt mycket om dig som person att du kan förlänga och fortfarande trivas och ha det bra. Om man ser det på det viset så är det väl bra, man blir ännu mer självständig! Så fort man fått en riktigt bra vän här så flyttar de, bara att vänja sig, men jag har mina tjejer här vilket jag är super glad för, tyvärr har jag inte träffat dem på över en månad och kommer inte se dem på nästan lika länge till tror jag inte:( Alla åker omvarandra nu på sommaren!! Inte alls kul.
När jag är inne i en svacka här tänker jag alltid positivt för jag vet att det blir bättre, men nu känner jag inte ens lust att tänka postivt jag känner mig förnärvarande bara klar med allt här. Hem och hämta krafter är precis vad jag vill göra. Kan förklara i timmar om hur man känner, men inte tid för det just nu. Att jag är i Mammoth gör väl inte saken bättre, då jag alltid får lite hemlängtan här uppe.
Kristy frågade ikväll:
- Pernilla u are so quiet? Are u feeling okay?
- yeah im okay.
Jag som inte trodde de märkte ngt. Är jag dålig på att dölja det? haha. Jag får så dåligt samvete när jag inte känner mig på topp för då känns det som det går utöver familjen, att de oroar sig m.m. Fast för det mesta tror jag inte de märker något. De vet ju inte hur ja känner iaf.

Det är sååå många anledningar till att jag känner som jag gör, men jag vet att efter regn kommer solsken så det blir säkert bättre snart!! Man får olika svackor här och detta är en ny svacka jag inte känt innan, så det är väl bra att lära känna sig själv eller nåt, haha!

Igår kväll avslutade vi kvällen med att stå i köket och kolla på en helt underbart fin solnedgång och samtidigt såg vi ca 10 delfiner simma fram och tillbaka i havet. Helt overkligt fint! Ska visa kort i helgen. Då påminns man verkligen om varför man är här!

Nu måste jag verkligen sova, imorgon ska vi ut och hika tror jag om Parker är frisk igen, han fick feber ikväll stackarn:( Saknar er alla!

Sorry för det flummigaste inlägget någonsin!


Kommentarer
Postat av: Valle

Önskar jag kunde flyga över och ge dig världens största KRAM! Du fixar det här!



Love you, glöm aldrig det!

2010-08-20 @ 08:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0