Bad bad bad bad day.

(Eftersom jag har en sådan bra dag så blev hela inlägget fetstil av någon anledning och nu får jag inte bort det, men är jag förvånad? NEJ )
Bad day? No! Bad weeeek and my bad luck is not over yet. Skulle bara vilja skriva ett helt inlägg fyllt med mindre fina ord, det skulle säkert kännas bättre. Så här kommer min varning, detta kommer inte bli ett trevlig inlägg, kan inte komma på en positiv sak att säga just nu..
Eller jo, en sak. Ska börja med det. <3 Roberto <3 I am in love with that guy!! Ni som inte kollat på The Bachelorette denna säsongen har missat något i ert liv, ledsen att säga det men så är det. Jag trodde inte någon kunde vara perfekt, men tydligen! Han är ett levande bevis på perfektion! Ali, den lyckliga lilla råttan, haha! Nej, jag önskar de all lycka i framtiden för de är båda fantastiska personer så de förtjänar varandra:) Låter som jag känner dem, haha men jag är bara besatt av Bachelor/ette.
Haha, här har ni killen hela USA är förälskad i. Jag sitter och skrattar varje gång jag ser honom för att det inte ens går att vara så snygg. Det är väl bara att gratulera till Ali:) Jag är inte bitter, haha!



Deras första dejt om jag inte minns fel:)


Killen har dessutom skit snygg klädstil, perfekt faktiskt och det är väldigt ovanligt för amerikanska killar, tro mig!! Inte nog med det han verkar vara den mest omtänksamma person som finns. Återigen-perfekt!

Nej nu får det vara nog, detta är väl ingen Bachelorette blogg även om jag gärna skulle ha en, haha!
Nu vidare till min skit vecka. Det började redan förra veckan med att min kamera gick sönder av ngn anledning, så nu måste jag köpa en helt ny. Sånt som pappa och jag gör tsm, men nu har man ingen pappa här så då får man gå på känslan och köpa ngn. Usch, inte alls sugen på det. Sen funkade inte min svenska mobil, jag kan inte skicka sms, men försöker fixa det med 3G nu, förhoppningsvis funkar det. Nu när jag behövt den som mest för att min kompis ville skypa i veckan, så kan jag inte svara henne och Aleex du verkar inte veta vad FB är heller, haha! Ringde mamma och pappa för att kolla om det funkade att ringa, bara för att testringa och lägga på och självklart ringer jag mitt i natten, dummer! Tack mamma och pappa för ni ringde upp och snackade en stund:)
Sen försöker jag signa up för dansklasser till hösten, var så glad att jag hittat massa bra men då var deadline förra året för alla klasserna, helt cp. Så nu har jag frågat igen om det inte finns ngn chans för mig att ta en klass där. Nästa grej är att jag ringde till DMV för att fråga om mitt körkort som inte kommit än, efter 2 månader. Då säger han att det kommit bort på posten och jag måste komma dit igen.
NEEEEEEEEEEEEJ, är min första tanke. Jag hatar det stället, inget system överhuvudtaget. Står i kö i typ 3 tim varje gång. Finns inte ord för stället. Frågar honom, varför de inte bara kan skicka ut ett nytt? Nej, du måste komma hit. Åh tack!! Asshole. Nästa lediga appointment är i slutet av september, så det är bara åka dit.

Det är inte slut tro mig..såg att mitt gym tagit 35 dollar från mitt svenska konto, jag använder nästan adlrig det kontot så kollar inte så ofta, första gången sen ja kom hit faktiskt. Går dit och frågar och när jag signade up trodde jag att jag betalade för första och sista månaden 71 dollar and thats it. Alltså inte varje månad, men det visar sig att det dragit 35 dollar varje månad plus 71 dollar för första och sista så jag kan säga upp medlemskapet när jag vill. Ahhh, jag som trodde det var en sån bra deal. Men men, jag måste ändå ha gymkort så det är bara betala.
Var ute och gick i måndags och efter 30 min får jag skoskav konstigt nog, var tvungen att gå barfota i 20 min vilket gjorde att jag fick blåsor under fötterna så jag kunde knappt gå på fötterna. Dum som jag är klippte jag sönder blåsorna och det blev 100 gånger värre. Börjar läka nu som tur är! Som grädden på moset har jag fått en härlig förkylning.
Hmm, vad mer?
Detta är bara de sakerna jag kommer ihåg nu..men här kommer droppen. Har spenderat hela veckan åt att leta biljetter hem och jag har redan förklatat hur krångligt det är, så mina föräldrar tyckte att jag skulle boka till göteborg så kör de upp mig till sthlm över en dag till ambassaden, men jag vill verkligen inte slösa en dag hemma på att sitta i en bil 8 tim. Så smidigt att flyga direkt till STHLM och fixa det, sen från GBG till L.A. Så jag gav mig inte och kom och tänka på Kilroy, där man kan skapa sin egna resa:)
Hittade L.A - sthlm Gbg - L.A där den som var framme i sthlm på morgonen kostade 7700 kr. Såå gött!! Jag hoppade typ i taket av glädje, pratade med mi´na v-föräldrar om det passade för dem tidsmässigt, vilket det gjorde så idag satte jag mig glad och redo att boka, fyllde i allt och ska betala...en note kommer upp...
- Tyvärr kan inte betalningen genomföras. Flighten har blivit full antingen under din bokning eller så var sidan efter i uppdateringen. Typ något sådant. Okej, där ville jag bara slänga ut datorn genom fönstret. Jag visste att det fanns 2 andra liknande flighter jag kunde ta så gick tillbaka till sidan, men då var de förbannade piss flighterna också borta!!!!!!!!!! Det var droppen för Pernilla. Nog med otur!!!
Började storlipa och låg i min säng i 30 min och kramade mina kuddar och önskade om och om igen att mamma kom flygande på sekunden. Just då ville jag bara springa hem till mamma, skita i allt och bara komma hem!!!
Ibland är det skönt att gråta ut, hur konstigt det än kan låta, men just nu är jag så trött på allt!! Igår började jag ifrågasätta mitt val att förlänga också, vilket jag aldrig trodde jag skulle göra så det gjorde inte saken bättre.
Fick världens huvudvärk av lipandet, haha men började jobba igen kl 5pm så fick rycka upp mig. Kristy såg direkt att allt inte var tipp topp, så förklarade bara om flyget och att det är inte är bra dag. De var så snälla och försökte leta flyg på internet till mig på olika sidor.
Var på gymmet och target imorse efter jobbet, men var så arg ikväll så åkte direkt till ett Turbokick pass efter jobbet. Testade ett nytt gym ikväll, samma kedja men ligger i Manhattan Beach. Passet var skit bra men tro inte att min otur var slut..
Körde in på parkeringen och väntar på att gaten ska öppnas..Nehe, då säger tanten att ja måste klicka ut en biljett, inte mer med det, gjorde som hon sa. Åker ut och ger biljetten och då säger hon, - 8 dollars.
- What? Do I have to pay to go the gym?
- yes, without validation.
- I had no idea that I had to validate my ticket. This is my first time here, do u want my membership card?
Hon var helt sur och trodde inte att det var min första gång...nej för då hade jag säkert stått och väntat på att gaten skulle öppnas utan biljett. NOT!
Hon kunde glömma att ja betalr det..Slutade med att ja fick skriva ner mitt namn och att det var första gången här.

En sak till och jag springer hem, simmar blir jag väl också tvungen till, men jag gör det! Orkar inte ens tänka på allt annat som gått fel. Pissvecka!! Så imorgon ska jag ägna min lilla lediga tid jag har till att stå i kö på äckliga DMV. ALLA i USA hatar nog det stället om jag fattat rätt. Innan jag går imorgon ska jag säga:
- and btw, you are the worst and the most unorganized business I EVER experienced. So long suckers!! Haha, fy detta blev ett hemskt inlägg!! Sorry, men ni måste få veta verkligheten och just nu är detta verkligheten.

Jobbade för övrigt 9 tim utan break igår, det är inte bra för mitt tålamod, haha. Skulle lägga barnen och de ville gå ner till sina föräldrar som hade party..Kayla somnade ganska fort men shit ungar. Om man typ säger till Parker:
- Parker go brush your teeth please.
10 senare står han fortfarande framför spegeln och gör miner utan att börjat borsta. Eller , go put your PJ on. 10 min senare ligger han på golvet eller sitter och leker med lego eller nåt. haha! Det låter säkert kul, men tro mig efter 9 månader och när man tjatat 5 gånger är det inte kul längre.
Fast jag ska inte klaga heller för de är verkligen duktiga kids, de är ju inte mer än barn. När jag börjar räkna, 5, 4, 3..då blir de oftast fart på dem, haha!

Nu måste jag somna snart så jag får energi till imorgon, vill helst inte ge ngn en rak höger imorgon av ren aggression;)

Hoppas ni har en bättre vecka och att ni inte blev deppiga av mitt inlägg, i så fall ber jag om ursäkt för det!
 Till alla er som jag inte svarat på mail till än. FÖRLÅT, men det kommer. Det är bara mycket att stå i just nu, jag ska så fort jag kan! Tänker på er!!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Hoppas detta hjälper:



http://www.youtube.com/watch?v=_J4npb4NwjI



:)

Love u!

2010-08-05 @ 16:31:46
Postat av: Valle

Säger som vi brukar säga i Fam. B...

"bara att bryta ihop och komma igen"



Tänker på dig Brädan, du fixar detta!

Puss

2010-08-05 @ 21:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0