<3 weekends (off)

Oh yeah, då var det helg, eller den är ju redan slut kanske man ska säga. Varför ska tiden alltid gå 10 gånger så snabbt när man är ledig. Inte okej! Har haft en riktigt grym helg som dock har haft sin motgångar, men hur kul vore livet om allt gick exakt enligt planerna hela tiden? Inte alls kul och inte alls lärorikt så helgen har vart grym!

Åkte över till Louise i lördags kväll och snicksnackade ett par timmar, har inte träffats på super länge så det fanns mycket att uppdatera varandra om:) Var hemma igen vid 11.30 tiden och då var det dags att packa inför helgen!!
Hämtade upp Michaela ( Svensk tjej som jag aldrig träffat ) inne i L.A och vår lilla roadtrip började, visste inte vart vi skulle så i bilen bestämde vi oss för att åka till Knott´s Berry Farm som är amerikas första nöjespark som jag fattat det som. Super fint väder och det var kanon:) Tur att vi var där tidigt dock, för efter lunch blev köerna mycket längre och det hade vi inte tålamod för, men vi hann åka nästan precis alla vi ville åka, sen valde vi att köra vidare. 

Eftersom parken låg söder om L.A så passade vi på att ta en sightseeing i mina trakter, Hermosa, Redondo och Manhattan Beach, sen var det raka spåret mot Hollywood och utgång. För att jag skulle slippa köra så hade vi bestämt att sova på ett motel någonstans och det bokar vi inte det fixar sig alltid, eller? Började knacka dörr på olika motell inne i H-wood, men ofta vi betalar 100 dollar för en natt där vi kommer spendera några timmar? Nej tack, så vi fortsatte jakten. Jakten på de försvunna motelen borde jag kanske säga. Alla låg runt 100 eller så var de fulla. Hittade några hostels som var billiga, men självklart var de fulla. Eftersom det tar 100 år att ta sig runt i trafiken i denna stad så rann tiden iväg och klockan var 8 och där var vi utan sovplats, haha.
Till slut bestämde vi oss för att ta ett för 80 dollar för vi brydde oss inte längre. Åkte till CVS och skulle köpa lite vätska, skyndade oss allt vi kunde för att hinna tillbaka till motelet innan det blev fullt, då funkar inte Michaelas kort, då är det avmagnetiserat. Jaha, men då löser vi det, jag har cash. Hämtar pengar och betalar. Allt löser sig genom att jag självklart lägger ut pengar för henne i helgen, inget mer med det. Åker till motellet och yes det finns rum kvar, vi bokar och han drar mitt kort. Tyvärr det funkar inte! WHAT? Haha, är detta ett stort skämt? Testa igen..Nej det funkar inte. Va nu då? Vi räknade ihop alla kontanter jag hade, men vi behövde till resten av kvällen också, men sen av ngn konstig anledning funkade 50 dollar på kortet vilket gör mig nervös för jag hade 3000 kr senast jag kollade mitt svenska kort. Inte bra, men det löser sig! Då var det klart, gick upp till vår mysiga svit som stank rök och herpes. Dags att korka upp..
Om det ändå var så lätt..Haha, vi köpte en vinflaska med kork. Och nej, vi har inte med vinöppnare. Vi försöker med nyklar, pennor, galgar, kontakter..ALLT! Inget funkade, så tillslut gick vi över till några grabbar som festade på rummet och frågade om de möjligtvis hade en öppnare och se där..ibland ska man ha tur:) Där fick vi äntligen upp flaskan, haha!
Gjorde oss iordning på rummet och gick sedan ner till Hollywood Blvd för att möta upp Michaelas kompis, och i h.wood är det verkligen att om du inte känner någon eller blir invinkad så kan du få stå i kö i timmar, vilket man inte vill, så vi var lyckligt lottade som var med Michaelas kompis, eftersom han verkar känna ngn på varje uteställe så han fixar in oss överallt och vad betyder det? Ingen kö, inget inträde! Au pair style, haha!
Vet inte hur många vi gick till, hmm 3 olika var vi nog på, så det var skit kul att testa nya klubbar. Gick till Playhouse som tydligen skulle va en av de bästa klubbarna men nej. Av någon anledning var det bara indier och turkar, haha! absolut inget fel med det, men de har lite andra tankar och funderingar om utelivet. Delar inte riktigt samma åsikter där, haha!
Satt och snackade 1 tim på restaurangen utanför till stället stängde och kl var 4. Hemma i vår kära svit igen. Mysigt, inte direkt så jag gosade in mig i lakanet. Usch nej! (Loppan, jag glömde egna lakan, haha) Alla somnade som bebisar kl 5, sen var man väl vaken igen senast kl 8. Snoozade till klockan 10 och då var det dags för en ny dag.
Kändes som man aldrig gick och la sig, men det är ju en annan sak:) Jag och Michaela åkte till Santa Monica och käkade frukost och tyvärr var det monligt där så det blev ingen beach där inte. Skjutsade hem Michaela vid 2 tiden och där var vår helg tsm över. Har verkligen haft en grym helg!! Så lustigt här, man träffar någon man aldrig träffat förr och spenderar en hel helg tsm, men det är det som är så kul här. Man måste vara öppen annars hade man nog suttit utan vänner skulle jag tro. Tack Michaela för en grym helg! Repris snarast!!

Väl hemma hade jag 100 saker att fixa med, men till min stora förvåning är det strålande sol och super nice i MB så jag gick ner och tog en powernap på stranden och tog ett svalkande dopp i havet. Shit, det var nog det bästa doppet på länge. Fick mig minsann att vakna till:)

Som ni vet så är min värdfamilj och campar i San Diego denna helgen, kommer hem imorgon eller tisdag, så jag måste erkänna att jag njuter av att ha hela huset för mig själv. Nästan att jag vill va inne i huset hela tiden bara för att utnyttja det:) Har tvättat hela eftermiddagen, springer runt i vad man vill, spelar musik i alla inbyggda högtalare i huset och ja det är väl det jag gör. Haha! Jag sitter på mitten våningen nu bara för att komma bort från mitt rum, bara för att. haha! Kan lika väl va i mitt rum, men måste utnyttja ensamheten lite. Har fixat med mail och grejer idag, ikväll ska jag ringa till ambassaden och fy fasen vad nervös jag är. Om jag inte får en tid på ambassaden den tiden jag vill då blir jag inte rolig. Då har jag köpt en flygbiljett för 8400 helt i onödan, hela grejen med att flyga direkt till STHLM var att inte behöva åka tillbaka dit, men Cultural Care har nu sagt att det är extremt svårt att få tid runt jul. Jag SKA ha en tid då!!

Mina v-föräldrar va så söta när de åkte, kvällen innan frågade Don om jag skulle ha fest när de va borta och i så fall om han var bjuden, haha! Ja bara, visst, fast det blir fest någon annan stans, haha!
Fick kramar av Kristy som sa att hon tyckte det kändes som hon lämnade sin 19-åring, haha. Idag fick jag ett mess av henne där hon frågade hur det gick för mig, så de bryr sig verkligen!! Ibland undrar jag nästan hur de orkar bry sig om mig, haha, fast de känner väl ansvar antar jag.

Nu ska jag fixa klart alla grejer jag ska fixa, sen utnyttja huset lite mer och ha filmkväll med mig själv. Har ingen film än dock, haha!
Hoppas ni haft en grym helg!! Nu har jag redan ångest, gissa varför?
- Mammoth på torsdag. ångesten är på topp!



Fint va?

Inte lika fint när man klev av som en dränkt katt.




Haha, tappert försök med galgen..


Ingen aning om vad flickan gör:)




-Let me take a funny picture of u guys.
- Eh, sure. HA HA.
Tack för fotograf insatsen:)



Kommentarer
Postat av: Michaela

Hahaha, bra sammanfattning! Tack själv för en superhelg!! <3

2010-08-16 @ 06:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0