Why stay?

Från toppen till botten på 1 min. Inte dåligt va? Tycker vi börjar med min dag innan jag blir aggresiv!
Var ledig idag så självklart tog jag tillfället i akt att sova ut. När klockan ringde 10.15 ringde inte min kropp och mitt huvud lika alert kan jag säga. Frukost, dator det vanliga innan jag åkte iväg till Santa Monica för min klass. Jag stod emot frestelsen och sa nej till att delta i klassen - applåd till mig! Jag visste att om jag så lite som ställde mig framför spegeln och musiken sattes på skulle jag börja dansa, det finns inget som heter "delta lite" eller "dansa lite". Antingen eller känner jag! Förklarade därför för läraren och satte mig sedan och kollade på. Här känns allt så mycket mer slappt eller hur man ska förklara det, man kommer och går lite som man vill. Jag tycker att kan man inte delta är man ändå med på lektionen och tittar på och snappar upp stegen om det nu är en danslektion man tar. Alla blev helt chockade och tyckte jag var så " sweet " när jag stannade och kollade. Va? vad är det som är så gulligt med det? haha! Självklarhet tycker jag!
Inte alls kul att kolla dock, det såg riiiktigt kul ut idag, läraren är verkligen vild. Nej vild är en för mild beskrivning, hmm kan inget bättre men vild x 100 då, haha! Förra lektionen var lite av en chock, men nu har man redan vant sig:)
Älskar att hon har både massa rumba, samba låtar men även typ Justin och Kesha. Riktigt taggad:) Nästa lektion ska jag vara med om jag så hoppar dit på 1 fot.
Faktum är att foten redan känns bättre, sitter med is runt den nu och jag tror den börjar bli bättre!! Ska ändå ta det riktigt lugnt till måndag så jag kan shaka lite ass igen:)

Väl hemma åt jag min efterlängtade macka med peanut butter som jag är beroende av. Speciellt nu när jag inte kan träna något, då skiter jag i vilket, haha! Mums!! Tog alla körkorts papper och begav mig till stranden, mén jag kom bara utanför garaget innan jag vände. Mötter visst av en STORM. Kunde knappt så stilla utan att blåsa omkull. Ingen strand där inte! Hemma kan ja inte plugga för ja visste att jag skulle bli fast vid datorn eller somna eller något, haha!
Tog mitt pick och pack till El Segundo och satte mig på Starbucks med Vanilla latte,nötter, ipod, teoribok och tittade ut på palmerna som i stort sett låg ner och möbler som flög runt. Storm var det ja!! Mysigt om jag ska erkänna. Dessutom fick jag mycket gjort av teorin, nu har jag snart läst igenom alla papper.

På vägen hem åkte jag förbi piren och kollade på vågorna och de var inte att leka med. Pappa, tänk dig Hagapark som värst och lägg på 15 sekundmeter, haha!
Tänkte verkligen ikväll att, vad bra man har det. Jag får verkligen erkänna det, det är egentligen ett lyxproblem att sakna folk, eller hur? För det är det enda "problemet" med att vara här annars skulle jag kunna stanna för alltid. Att ha en sådan underbar familj och underbara vänner är lyx och att sakna dem är ett lyxproblem. Så länge du vet att du kommer träffa dem igen...
Finns så många som inte har det så eller som inte har en chans i världen att ens se världen, inte ens se mer än 5 mil från sitt boende under hela sin livstid. Därför har jag insett att jag är lyckligt lottad och tänker fortsätta att vara lycklig, men tänka lite extra på hur det kunde vart, istället för att tänka på hur man kan få det!

Anledningen till att jag berättar det är för att det lyckliga känslan försvann på mindre än 5 sekunder ikväll.
Nathalie berättade att hon inte kommer få stanna i L.A området. Orkar knappt berätta historien, men den korta versionen är väl att de kommer inte ge henne en familj i L.A pga att hon inte stannade i sin värdfamilj under sin rematch. Aldrig hört om det äckliga kontraktet! De sa inget om det när hon valde att flytta till sin LCC OCH när hon flyttade ut sa hennes v-mamma, ut ur mitt hus, vill aldrig mer se dig! Det låter inte direkt som ett val att stanna i sin v-familj då? Det som får mig så frustrerad är att varför får hon inte stanna i L.A bara för att hon flyttar ur sin familj? Det hänger inte ens ihop? Hon kan få en i CA men inte i L.A. Vad är det för skit snack? Väljer man inte en agentur för att få stöd när sånt här händer och få ett extra hem. Skulle hon stannat i en familj som kastade saker på henne? Tror inte så!!!!
Har verkligen suttit och lipat nu, dels för att jag tycker så otroligt synd om Nathalie men även för att jag är så trött på att folk åker hela tiden!!! Det visste jag när jag kom hit såklart, men kan inte någon stanna??
Happiness is only real when shared så varför stanna när ingen annan gör det!!!! Jag har inga som helst problem att vara ensam, thats fine, men i 6 månader till. Nja, inte så sugen på det! Jag har Mona och några svenskar inne i L.A, men man åker inte till L.A bara för någon timma. Jag vill ha mina vänner här!!!
Nathalie du ska veta hur stark du är och det som inte dödar härdar, du kommer va super woman när detta är över!! Du ska stanna här om jag så ska behöva slå ner en tjur!

Så, från toppen till botten på några minuter idag!!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Du skriver så mkt bra saker i bloggen Pilla :) du fick iaf mig att fundera på livet och vad mycket man har att vara tacksam för! Du är bäst! Love you!

P&K!!

2010-04-23 @ 14:09:56
Postat av: mona

i love ur blog!

2010-04-23 @ 18:18:31
URL: http://monascalifornia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0