Eh, That´s grandma..

Då var helgen över och den kan sammanfattas som en mycket bra helg! Har både fått ny energi, en till syster och lite extra kalorier i kroppen:) Härligt!
Gick upp med Kayla i lördags, hade ett litet break på förmiddagen innan jag jobbade 12.30 - 5.00pm igen. Det har bara vart jag Kayla och min värdmamma i helgen och i lördags eftermiddag lekte jag och Kayla  i flera timmar i streck och jag har sagt det förr och jag säger det igen. Hon är min bästa vän! Så mycket som jag skrattade under de timmarna har jag inte skrattat på länge! Vilken brud hon är:) 4 år och vi har samma humor! Hon har bara sådana kommentarer ibland som får mig att vika mig och ibland ballar båda ur och står och shakar våra rumpor tsm. Man måste göra det roligaste av långa lekstunder!
Vi satt där och lekte familj med våra Barbies och jag grabbar tag i en av dockorna och börjar agera lite karate och volter med Barbien. Barbien gör lite dansmoves och flippar ur lite...
Kayla kollar på mig med en skeptiskt blick och säger:
-Ehmm, that´s grandma!!
Det låter förmodligen inte alls kul nu, men i den stunden jag skrattade så jag grät och när jag skrattar så skrattar hon och vice versa. Älskar hennes garv också! Hur kan man ligga på golver och vika sig av skratt tsm med en 4 årig tjej? Ja, hon får mig alltid på bra humör!
Hade en riktigt kul dag tsm och när jag slutade och vi lekt klart kommer min värdmamma till mig och säger vad Kayla sagt:
Kayla - Mommy, I really love playing with Pernilla, and I love her!
Kristy - Ahh, shes like your sister Kayla.
Kayla - Yes, because she misses her sisters in Sweden right?
Kristy - Yes, thats right, she doesnt have a little sister though.
Kayla - Shes like my sister!

Awee, blir så glad av hennes kommentarer!! Hon är verkligen som min syster och bästa vän!
När vi satt och ritade gav hon mig en stor kram, en puss på kinden och sa. I love you!
Blir så glad för hon var inte alls så kärleksfull och gosig när jag först kom hit, så man tar åt sig!
Fast tro mig, hur mycket jag älskar henne så ibland vill man bara slänga ut henne genom fönstret för några minuter, haha! Inte alltid så trevligt när hon sätter den envisa sidan till, man får välja sina ord kan jag lova!
( Det värsta är att jag förtjänar det för jag var exakt lika envis om inte mycket värre när jag var liten )

Okej, efter jag slutat åkte jag upp till Palos Verdes och hämtade Nathalie. Så himla kul att träffa henne igen, var längesen nu. Åkte till en köpcentrum och åt lite mexikansk mat, åkte till Target och köpte bla lite Ben and Jerry glass.. Mmm!! Efter det blev det bio - The Back up plan! Riktigt bra, se den:) Hem till mig för lite sleeeepover:) Super mysigt, tack för det Nathalie=) Hade dock svårt att somna trots att jag var skit trött, så blev inte så många tim sömn inatt!
Rise and Shine kl 9.30, gjorde oss i ordning, tog en Bagel på vägen och åkte till Yogurtland som öppnat i Manhattan Beach nu. Haaallleeelujjaaahhh! Av alla Frozen Yogurt ställen - Inget slår Yogurtland. En klass för sig själv må jag säga! Att det nu öppnat i MB:) Gidigert!! Så yes, det blev en FY till frulle och det sitter aldrig fel i magen:)
Skjutsade sedan hem Nathalie till PV igen, körde i hoppet om att hinna hem till kl 1 då jag började och ja 12.59 rullade jag in i garaget, haha! Tur det för jag haaatar att vara sen.
Jobbade hela dagen tills 7.30 ikväll. Hade hand om både Kayla och Parker, skjutsade bla Pk till Birthday party och på kvällen när jag skulle hämta honom och 2 killar till slog tanken mig vilken morsa jag är, haha!
Hade Kayla i pyjamas på ena höften, Parkers present i andra handen, 3 killar att hålla i handen när vi gick över parkeringen. Där kom tanken, vilken morsa jag blivit! Seriöst, 4 kids, jag gillar att ha många barn men aa, hade lika väl kunnat va mina kids. Som tur är ,får jag säga lånar jag dem bara!! Det räcker gott och väl just nu!
Skjutsade hem alla barnen, sen vidare hem och hjälpte till att göra iordning barnen för sovdags sen kom föräldrarna och tog över och där var dagen över!

Rastlös hinner man inte bli här iaf! Däremot motsatsen är precis vad jag är: Stressad! Stressad au pair tänker ni nu, är det möjligt?
Ja, det är möjligt!
Har min uppskrivning nästa vecka och har INTE pluggat mkt. Har massa jag känner jag borde läsa egentligen, Kayla fyller på tisdag och jag har ingen present än. Slut på Target det jag ville ha, så nu vet jag inte alls. När ska jag köpa det innan tisdag? Har mina klasser mån/ons, egentligen doctors appointment för foten på tisdag men ska nog avboka det, hinner verkligen inte! Ja 1 dag kvar att plugga. Fasen om jag kuggar kommer jag strypa den lilla person som ger mig beskedet, förlåt men det får inte hända! Mitt i detta ska jag förstås jobba!! Jobbigt liv jag har va? haha!
Det löser sig alltid, men jag stressar upp mig lite nu!

Har vart lite halv deppig, eller nej inte deppig skulle jag inte kalla det men grubblat för mycket, men behövde verkligen träffa Nathalie i helgen, det gav mig energi. Alltid lika kul:) Stannar inte hon i närheten då.....

Nu mååååste jag plugga så gott det går innan jag somnar!
Hoppas helgen vart bra för er! Tänker inte gratta HV som tog SM guld eftersom jag är djurgårdare, men antar att det är party hemma i jkpg nu:)
Får lite extra längtan till Jkpg nu faktiskt, dansade nämligen på HV:s Guldfest när de tog guld för 2 år sedan. Kommer ja aldrig glömma och vill göra det iiiigggeeeen!


Kommentarer
Postat av: Frida

Gud vad kul att du skriver det om syster-delen pillis. Ungefär exakt samma konversation hade jag med mina småtjejer och min värdmamma nu i helgen! :) Man blir så glad! Förresten, bokar partybiljetterna imon! :) <3

2010-04-26 @ 07:22:32
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad jag längtar efter både dig och Frozen Yogurt när jag läste bloggen idag. Jag tror jag tar nästa plan... Ha det bra.



Många pussar och kramar mammma

2010-04-26 @ 12:03:14
Postat av: Getingen

Ååå Kayla är ju för söt :) det märks verkligen att LÖÖV U!! :) hehe schysst att ha en 4 åring som BF!

Du jag kollar upp lite FY i Melbourne nu...kan säga att det verkar lovande sis! Puss och kram

2010-04-27 @ 10:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0