6 months!

Halvtid? Yes, det är halvlek och antingen är det en halvlek kvar eller blir det sudden. Ingen som vet! Lite hockey synonymer passar väl bra såhär i slutspelet? Läste nyss på aftonbladet att HV tog hem det igen. Whats up with that? Ja jag är från Jönköping men det betyder inte att jag är HV-fan. DIF såklart! En gång djurgårdare - alltid djurgårdare! Too bad att de loósade bara:(
Nog om det riktiga hockeysnacket, idag är det exakt 6 månader sedan jag lämnade Landvetter för stora landet USA. Bästa beslutet någonsin? Förmodligen ja!! Så mycket jag upplevt på 6 månader, så mycket man lärt sig, så mycket folk man träffat, så mycket man förmodligen växt...Vill inte ens tänka på om jag inte hade åkt. Då hade jag förmodligen redan ruttnat bort..Så vilken tur att jag åkte!
Även om det ibland kan finnas down dagar ( dock inte många i mitt fall ) så säger jag till er alla. ÅK ÅK ÅK! Ni kommer aldrig ångra er och om ni gör, ingen big deal, boka en biljett och åk hem. Inte svårare än så, då kommer ni åtminstonde hem med några fler erfarenheter i bagaget!
Har hört att det sista halvåret går minst dubbelt så fort. Wow, det första har gått på något konstigt vis riktigt fort samtisigt som det känns som evigheter sedan jag lämnade Habo. Lustigt det där, men tiden rullar iaf på ruskigt fort här borta!!

Idag, måndag? Jobbade på morgonen som vanligt, skypade sedan med min fina vän Aleex som förmodligen kommer hit i SEPTEMBER!!!! LYCKA!!!! Kan inte vänta!!
Efter det åkte jag till Sofia, som skulle åka hem till Sverige idag och som det verkade gick flyget som vanligt, vi var därför tvugna att säga hej då. Goodbye sucks som ni vet! Kan inte folk bara stanna. I detta fallet är det ambassaden som ska ha stryk. 3 månader är för chickens, låt turisterna stanna längre! Ni behöver väl alla inkomster ni kan få? Obama tänk till nu! Kanske är det lösningen på hela krisen? Förläng turistvisumen, haha! Det enda negativa är väl om de jobbar svart här och inte betalar skatt, men turisterna köper ändå mat, kläder, biljetter m.m. i landet vilket bidrar till mer pengar. Okej, om de inte så betalar skatt, de bidrar iaf med något, vilket blir mer än om de inte hade vart i landet alls. Eller hur? Det är min teori, min långa teori om varför Sofia ska få stanna, haha!
Nej hon är en underbar vän som jag vill ha kvar här i landet!!!!! Kommer sakna dig varje dag vännen <3
Det visade sig att flyget var inställt iaf, så nu kanske det blir ännu ett avsked...

Åkte direkt till min första klass på Santa Monica College som var en Salsa aerobic med pilates och yoga. Haha, okej ni skulle sett! Läraren var helt CRAZY, kan inte ens förklara, hon var jättebra men gud hon gick in för det kan jag lova. Det var ca 1.45 min salsa och 15 min pilates typ, haha! Salsa vet jag inte riktigt, det var booty dance. Wow, jag såg nog helt chockad ut den första halvtimmen. Vet inte riktigt hur ja ska skriva här..
men iaf, här får man inte vara blyg inte. Shit, när hon satte på sexyback med Justin då gick salsahuset på högvarv!!! Nej det räcker med beskrivning här, går inte förklara,haha!
Var iaf kul, annorlunda:) Riktigt kul att äntligen få dansa igen!!
Min fot ville nog döda mig efter, jag kan inte ta det lugnt när jag väl börjat. Hoppade över 2 övningar, men man vill väl inte vara en chicken. Antar att jag får betala för det imorgon!!
Imorgon ska jag till läkaren också, får se vad de säger! De skulle bara våga säga VILA..

Fick reda på att min balettklass som börjar imorgon är inställd pga för få anmälda. Det suger, var verkligen taggad inför den:/ Måste försöka hitta en annan balett och signa upp för!
Efter klassen idag åkte jag hem och pluggade lite körkortsteori i 30 min innan det var dags för jobb igen, sen jobbade jag hela kvällen!
Kayla låg uppe i föräldrarnas säng och kollade på film och oftast har jag aldrig tid att titta på tv med barnen för ja springer alltid runt och städar, diskar m.m, men ikväll hade jag lite tid kände jag och ibland är det mysigt att bara vara med barnen utan alla måsten. Lägger mig bredvid Kayla, hon kryper närmare och lägger huvudet på min axel, sen sätter hon sig upp kollar på mig, böjer sig fram och ger mig en stor puss på kinden, sen lägger hon sig tillbaka. Alltså, det kan få mig så glad så det finns inte!!
Parker var också så söt ikväll, han vill alltid prata lite innan han somnar, men ibland är det för sent för det men idag sa ja att visst vi kan prata så sätter ja mig i sängen och han säger:
Soo, what do you wanna talk about?
Haha, jadu, Parker..har du hört om vulkanen? haha! Han vill bara prata men han vet inte om vad:)

Ikväll är ingen kul kväll, min vän Nathalie här flyttar förmodligen ut ur sin familj idag. Jag vill inte skriva mer om vad som händer, men jag kan inte beskriva hur synd jag tycker om henne och önskar jag kunde göra något åt det! Det är henne det är synd om, jag kan inte ens sätta mig in i hennes sits, men jag kommer bli förstörd om hon åker hem:( Så detta ska lösa sig! Alla problem har en lösning, men hur bra lösningen är kan alltid diskuteras!
Nu ska jag skypa med henne, det är det minsta jag kan göra!!

Ta hand om er där hemma!


Kommentarer
Postat av: ebba

Hej, jag vill bara säga att jag tycker du har en jätte bra blogg och väldigt roligt liv! är verkligen avundsjuk :) jag hade också tänkt åka som au pair om 1,5 år ungefär, men jag var lite osäker ett tag men du har verkligen gjort så att jag verkligen längtar efter att åka! men jag undrar en liten sak bara, hade du sparat och tagit med dig pengar innan du åkte till usa? hur mycket isåfall? ha det bra :D

2010-04-20 @ 16:49:58
Postat av: Loppan

gumman. söta kids du har.. Om jag dissar rhodos får jag också komma och hälsa på då??

och p.s läs om min nya superdiet på min blogg, k'nde att de var litte som när du var i mammout eller va de heter ..



ta hand om dig <3

2010-04-20 @ 18:31:43
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Getingen!

Tänkt att halva tiden har gått :) är så fruktansvärt stolt över dig syrran! Du har verkligen växt som person (och på längden också hahah) fasen va lång du blivit...rätt kul faktiskt! :)) Å kidsen är så goa! märks verkligen att de älskar dig, precis som jag gör! Puss och kram!

2010-04-20 @ 22:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0