STHLM weekend.

Då var man tillbaka efter en helt UNDERBAR helg i STHLM, helgen har spenderats med hela familjen + shopping + middagar+ mys + och massa annat kul och självklart ett besök på ambassaden..Igår var jag dock tvungen att ta avsked av syrran, plomnmonet ( bebisen i magen ) , och hennes man!! Åhh, va jobbigt det var, vi bestämde att vi inte skulle gråta utan bara säga vi ses..Men hallå, vi ses om 14 månader igen..VI BÖLADE, helt omöjligt att inte göra det, saknar henne redan som aldrig förr, men nu är det gjort och det skulle ändå göras så nu är det bara blicka framåt! Måste bara berätta att dagen innan jag kom till STHLM började bebisen sparka för första gången och jag hade turen att känna sparkar varje kväll:):) Så kanske var det ett tecken, ett avskeds tecken från lilla plommonet?:)
Förutom avskedet var det en helt underbar sista familjehelg!!

Nu till ambassadmötet,
Det var faktiskt riktigt kul tycker jag, kom dit 7.45 och ställde mig i kö, eftersom de öppnar kl 8.00, sen får man gå in en och en och visa upp så man har alla papper och han var skit rolig som stod i dörren skämtade och var allmänt go:) Sen får man ta av sig smycken + jacka och ev väska och gå igenom en flygplansscanning, sen går man vidare och ställer sig i en ännu en kö för att lämna in alla papper, sen får man sitta ner och vänta!!
Efter ett tag blir man uppropad ( lyssna noga för amerikanerna har lite svårt att uttala våra namn tror jag så det hörs ganska dåligt ) i luckan får man sedan svara på frågor t.ex. om familjen, var jag gjorde i USA förra gången och instruktioner om visumet sen är det klart!! Det tog 1 tim och 15 min för mig, så det gick hyfsat fort:) Tycker verkligen det var kul där, alla skämtade och man fick snacka en del engelska, vilket var kul:)

När jag väntade på bussen därifrån fick jag snacka engelska igen, p.g.a. att en gubbe ville ha hjälp med hans svenska papper..haha! Sen på tåget hem till Jönköping satt jag bredvid två australiensare, så det blev mycket engelska igår:D

Nu har mitt andra värdbarn fått mitt brev:) Han blev tydligen glad för halsbandet och sa: OHHH, AWESOME när han öppnade det..haha! Cute:)

Nu är det snart bara 1 månad kvar..Tiden flyger verkligen förbi:)
Igår åkte Anna ( ska vara i samma område som mig ) till NY, tänker verkligen på henne hela tiden, hoppas vi kan skypa i helgen:)


Kommentarer
Postat av: Laura

Oo, såg dig på ambassaden igår:D De ropade ju upp ditt namn rolig ja:P "Pernja":P De fick inte till mitt efternamn heller, blev typ "Paouchu":P

2009-09-15 @ 11:53:09
URL: http://pajulaura.blogg.se/?tmp=1315463
Postat av: Cecilia

Vad lång tid ni fick vara på ambasaden, jag blev klar efter 30-45 minuter, och då är kön inräknad ^^

2009-09-15 @ 12:54:36
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Anja

jag har inte lagt upp min video än, är rädd att det kommer ha motsatt effekt haha! men jag ska absolut göra det, tror faktiskt att det kommer hjälpa en del =) är just nu avundsjuk på alla som redan har familj =) jag får följa ert Au-Pair liv tills dess att jag börjar mitt eget helt enkelt ^^

2009-09-15 @ 13:26:58
URL: http://anjadreieraupair.blogg.se/
Postat av: Lollo♥

det låter verkligen inte så farligt som man tror att det är, HAHAH. kommer ändå vara nervös för det när jag väl kommer dit ;P

2009-09-15 @ 19:15:44
URL: http://anystaar.blogspot.com/
Postat av: Laura

Hahah, nej så ska du inte känna:P först stod jag i kön i "hallen", sen satt jag längst fram och längst bort i högra hörnet:) Hade på mig en orange tröja^^ fast jag är inte hundra % säker på vem du var heller, satt du längst bak? Kommer mest ihåg hur de uttalade ditt namn:)

2009-09-15 @ 22:33:04
URL: http://pajulaura.blogg.se/?tmp=1315463
Postat av: Cecilia

Mmm, det gör verkligen det! Var en massa människor som satt där inne när jag var där men jag fick gå förbi hela högen ^^ Haha.

Ja visst är det! Så bra verkligen! Bara att checka för när man har packat ner det i väskan, så slipper man bli orolig att man inte packat ned det.

Kram

2009-09-15 @ 23:31:57
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Haha, jag vet! Men ibland får man ha tur ^^ Jag brukar ofta har sån tur, kanske är mer skicklighet då, :P

Ja, det är jag verkligen! Fast grymt nervös också! Skall fixa till några sista presenter till pojkarna och så är det internationella körkortet kvar också..

Vad skrev du i dina brev till värdbarnen? Jag kan liksom inte komma på vad jag skall skriva riktigt till dem...

Kram

2009-09-16 @ 12:23:15
URL: http://chibs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0