Time flies!

God kväll:)
Idag har jag varit super effektiv måste jag säga, här har det rensats!! Mitt rum är tipp topp nu:) Garderoben är sin ordning och även några påsar kläder fattigare, men det är skönt! Byrån består bara av viktiga saker, toaletten är också städad och bara alla smycken man faktiskt vill ha finns kvar. ( Systrar jag vet att ni vill låna när ni är hemma så jag har faktiskt sparat en del kläder och smycken till er - allt för er ) :)
Så skönt känns det, i morgon blir det nog en liten fortsättning, rensning av träningsskåpet, väskorna och vill knappt säga det men tyvärr måste några skor försvinna:(
Trots lite ångest är man riktigt nöjd efteråt!!

I helgen kom min efterlängtade almanacka, som de flesta au pairer beställt tror jag:) Riktigt nöjd!! Den är helt perfekt!! www.personligalmanacka.se



Nu kommer jag inte glömma en födelsedag kan jag lova alla viktiga födelsedagar finna redan inskrivet:)

Har mailat en del med värdmamman nu i helgen, hon är så snäll som skrev upp massa saker som kan vara bra att ha med sig och hur vädret är de närmsta månaderna nu.
Hon frågade även vad jag brukar äta och dricka, och om jag ville klä ut mig på halloween för det skulle de göra, till superhjältar..hehe! Så om jag ville skulle hon leta runt lite efter kostym, kanske kunde låna av någon:D SJÄLVKLART ville jag det, hur kul som helst!!!
Ahh, hon är så snäll!! Ger mig även adresser till svenska au pairer som redan är där och sånt!!
Känns så bra!!


Nu kommer tiden springa iväg det sista, 29 dagar kvar!! Har massa att göra fram tills dess, så waa, time flies!!

Hoppas ni haft en bra helg!!!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Vilken snäll värdmamma du verkar ha fått :) hoppas du kommer att trivas bra i LA! :) jag tänkte också beställa hem en sån där almenacka :)

2009-09-21 @ 03:13:16
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hej :)



Får jag ställa en liten konstig fråga kanske? Jag skulle också vilja ha en personlig kalender men tycker ingen framsida passar MIG och därför känns den inte så jätte personlig just för, ja, MIG. Så jag undrar om framsidan är i samma material som det där blanka i början eller om man kan lyfta på det och sätta in en egen framsida :P Tror du det funkar? Eller förstår du överhuvudtaget hur jag menar där? ^^



Ha det så bra

kram /Emilie

2009-09-21 @ 08:59:51
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Ah gud vad kul att aka till LA! hur länge ska du vara där, ett ar eller? Jag var där i oktober förra aret, bara ett par dagar dock, och det är hur mysigt som heltst. En tjej fran hembyn är fakiskt ocksa där som Au pair nu, hon akte för nan vecka sen.



Ha sa skoj!

2009-09-21 @ 09:30:33
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Svar: Jag kan tänka mig det! Det är fint där. Var ut till Venice beach och det var fint kan jag lova =) Annars sa blev det ju det vanliga "turistiga" som Hollywood och Beverly Hills ;-) Hon heter Liz och haller till nanstans i Santa Monica.

Nä, jag har funderat pa det men det blir nog inte nat av det, känner mig lite för gammal för sant =D Haha. Dessutom bor jag utomlands ända, dock inte sa langt bort som i staterna. Hehe.

2009-09-21 @ 16:39:13
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag förstår det :) Jag har haft 8 matchningar nu sen i augusti, men inte blivit någon av dem. Så jag hoppas på en ny match nu snart, hade prel datum att åka den 28:e september. Men hoppas jag kommer iväg i oktober i alla fall :) Ha det så bra och lycka till! :)

2009-09-21 @ 17:39:44
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: Frida

Sv: Jag köpte mig en svart och en rosa.. båda samsonite väskor :) Jaaa jag vet, det är helt sjukt, 13 dagar kvar och jag börjar få lite smått panik! Det är helt underbart att vi båda till slut kom till Californien, det trodde vi inte där ett tag. Ja, vi måste verkligen hålla kontakten där nere, jag lär vilja besöka LA nån gång under året och då räknar jag med en guidad tur:) Men du, vet att du hade länk till californiska körkortsboken, kan du skicka den så vore det supergulligt?:) Massa kramar

2009-09-22 @ 14:41:08
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Svar: Jag bor i Tyskland sen drygt tva ar tillbaka. Sambon är tysk, sa det var sa jag hamnade här nere =)

2009-09-22 @ 17:48:46
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Svar: Tack sa mycket =)

2009-09-22 @ 18:06:54
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: mickis

vilken söt värdmamma du verkar ha :) kul att du också ska bo i cali förresten :)

2009-09-23 @ 16:49:32
URL: http://mischausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0