NEEJ! Detta får inte hända..

Vart ska man börja när nästan det västa som kan hända just nu har hänt?
Jag känner mig helt tom, ledsen och spänd, men samtidigt otroligt stolt över Anna!

Igår fick jag ett sms av Anna http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.11379387  ( au pair som jag blivit bra vän med som ska vara au pair 1 km från mig). Hon kom till USA för 1 vecka sedan.
Sms:et bestod ungefär av meningarna, Pernilla gå in på Facebook nu, vi behöver prata det är allvarligt det gäller både dig och mig..
Mitt hjärta och min puls gick till max på bara några sekunder.
Självklart gick jag in så fort som möjligt och tyvärr hade jag inte Skype på den datorn, för min är på lagning, så det fick bli FB chatten. Annas värdfamilj är super nöjd med henne och barnen älskar henne och hon gillar även familjen jätte mycket!! Hennes familj har dock bestämt sig för att de inte har behov av någon au pair längre, endast en nanny. Barnen går långa dagar i skolan, så tydligen behövs det inte!! De tycker om Anna så mycket att de låter henne bo där hela året om hon vill, men de har inte timmar till henne att jobba vilket betyder att hon kommer vara mycket ensam när andra jobbar och det vill man absolut inte!!
Att vara där när de egentligen inte behöver en, gör inte det hela bättre.
Jag kan inte beskriva hur synd jag tycker om Anna just nu..hon har sett fram emot detta så länge och vi har blivit så bra vänner som sett fram emot vårt år tsm så otroligt mycket!!
Dessutom är våra värdfamiljer bra vänner som åker på semestrar tsm och umgås mycket, kunde inte bli bättre.

Finns mycket att berätta om det här, men sanningen är bara den att Anna vill vara kvar i närheten och jag vill ABSOLUT att hon ska vara kvar, det finns inget annat!!

Jag mejlade min värdmamma som hjälpte en au pair att hitta en ny familj förra året i närheten när hon hade det svårt. Hon skulle göra ALLT för att ha kvar Anna här i en ny familj..Hon hade redan skickat ut massmail till massa hon kände!! Hon är underbar!
Annas värdmamma och hennes kompisar hjälper också till, alla är så hjälpsamma!!

Vet inte vad jag ska ta mig till, det måste bara lösa sig för Anna! Hon är värd ett såå bra år!

Om någon vet någon som behöver ny familj i närheten, please let me know!!!

HÅLL TUMMARNA med mig..detta är allt jag hoppas just nu!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Ja jag gjorde en video men dom tyckte att den var för mörk :/ Jag tänkte spela in en ny video utomhus på dagen då det är lite ljusare. Hur gjorde du din video och vad hade du med i den? :) använde du något speciellt program? jag vill gärna ha med musik och stilla bilder, men vet inte hur man gör :S



Hoppas verkligen att det löser sig för den där tjejen! Kram

2009-09-22 @ 19:41:25
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nej, gud vad tråkigt!!! Hoppas verkligen att det löser sig och att hon kommer komma i samma område som nu! Känns ju ändå som att hon hamnat i "goda händer"! Hoppas de hittar en ny familj snart!

Kram

2009-09-23 @ 00:13:29
URL: http://chibs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0