California Driverhandbook.

Har alla lika bra väder som jag här i Småland? Underbart, men sensommarvärme:) Lika bra att vänja sig, just nu sägs det vara otroligt varmt i Los Angeles, tyvärr mycket bränder också som varje år:(

Nu är breven skickade och jag kan inte vänta på att de ska få dem..Hoppas verkligen de uppskattar det, tänkte dock på att de kanske får dem olika dagar, det är inte alls bra, men inte så mycket att göra åt i så fall!

Igår fick jag även en länk till teoriboken för Kalifornien, väldigt fin framsida, men innehållet?! Trodde aldrig jag skulle behöva plugga teori igen..haha! Men det ska nog gå bra, det är ca 90 sidor, mycket är som i Sverige, men ändå en del nytt att lära sig, bara att sätta igång. Vill absolut inte kugga.
Körkortet i sverige måste man verkligen plugga till som ni vet, men när man väl gör det så klarar man det, och eftersom det sägs vara såå mycket lättare i CA så ska det nog gå bra! Kan ju faktiskt vara kul att ha ett CA-körkort.

I veckan måste jag sätta igång med alla visumpapper, vilket jag drar mig lite för! Missar man något är det inte alls kul:( Bara det här personbeviset man ska beställa, vilket är det? Ska det vara på sve eller eng? Fanns många att välja på! Ska bli så skönt att ha visumet klart, ännu en till sak att stryka på listan:)

Har faktiskt börjat öva inför mitt år i USA, lagar mat till päronens lunch när jag inte jobbar och igår strök jag all tvätt till mamma, tog bara 2 tim..haha! Sen tvättade jag för första gången igår..haha! Har haft turen att aldrig behöva lära mig det där, men jag kände att det var dags nu:) Det där med att sortera är inte min grej..än. Fast jag klarade några maskiner igår, så det här går framåt!!
Man kan ju inte komma till familjen och aldrig ha gjort det där, så alla ni som väntar på avgång eller familj, TVÄTTA, STRYK, LAGA MAT, LÄS ENGELSKA BÖCKER....
Man kan ju aldrig bli fullärd:)

Nu ska jag njuta av sommarvärmen genom en liten springtur:)




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Behöver man plugga till teorin i Sverige?? Haha, nä men alvarligt, jag har också hört att det skall vara relativt lätt!



Jag beställde det för ansäkning, fast samtidigt är ett personbevis bara fullt med information, samma som man får på passen och körkortet så det borde inte vara några problem om man har med sig båda. Och jag vet av andra att det inte är det viktigaste. Det jag tycker du skall kolla upp redan nu är om det finns en fotograf i området där du bor som tar visumkort till USA, jag fick leta ett litet tag.

2009-09-01 @ 17:57:36
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: alexandra

Hej!! Personbeviset kan du strunta i de har tagit bort de och jag hade inte något och ja har fått mitt visum förra veckan och litar du inte på mig kan du ringa CC de är nått nytt att personbevis ger dom bara tillbaka till dig om du har de med dig då de gjorde de till de andra au pairerna som va med mig på ambassaden lycka till kram alexandra

2009-09-01 @ 18:39:47
URL: http://alexandramylife.blogg.se/
Postat av: Anna

haha :) Jag har också fått sån internet sida till teorin fast till Minnesota då, för att kunna ta körkort där men de verkar faktiskt inte vara så himla svårt :)

2009-09-01 @ 19:48:18
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jepp, Alexandra har rätt! Fick tillbaka mitt personbevis, det var inte alls nödvändigt att ha med sig det!



2009-09-01 @ 19:49:29
URL: http://jonhag.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan du inte klistra länken till CA körkortshemsidan? hade vart kul att se :)

2009-09-02 @ 20:11:31
Postat av: Amy

oj oj jo!! jag har aldrig tvättat i hela mitt liv. Hjälp. Dags att öva kanske? xD



Men måste man ta om körkortet i USA?

Trodde bara det var att söka om internationellt körkort? haha!!

2009-09-02 @ 20:51:50
URL: http://kattmedfnatt.blogg.se/
Postat av: Emelie B Karlsson

hoppas det går bra med bil pluggandet. Kul att läsa det igen :-) men det fixar du galant, kungen bakom ratten! P&K

2009-09-02 @ 23:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0